Tools foto's verdwijnen en soms ook onvolledig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

hopelijk heb ik mijn vraag op de juiste plaats gezet

ik heb problemen met foto's en filmpjes op een micro Sd kaart ..je kiest via verkenner de kaart , je kiest om de foto's te zien en ja ze komen en dan zijn er veel die verdwijnen ,er komen gedeeltelijk blokken over en soms zelf volledig .
bestaat er (gratis )software voor om dit te herstellen ?of weet iemand raad ?
via verkenner ...naar sd kaart ..;scannen en herstellen en dit haalt niets uit , er worden zelfs geen fouten vastgesteld ! volgens ik ook ( denk ) want het gaat zo snel , ben niet zeker ,zijn het niet altijd dezelfde foto's die als sneeuw voor de zon verdwijnen ...als ze tevoorschijn komen heb je ook de tijd niet om ze bv te copieren naar een usb stick of externe hd .Dus die foto' die je éérst duidelijk ziet ...waar zitten die dan?
ik wilde een filmpje bijplaatsen ,maar bleek te groot en ik heb het nu maar op youtube gezet

grt,

françois
 
Wat je ziet gebeuren heeft niets met het bestand als dusdanig te maken.. Het feit dat ze worden ingelezen kan je geruststellen. Er zijn geen fouten in die bestanden. Kies je voor folderweergave 'details' en dubbelklik je een bestand om het te bekijken (vb. met default viewer Foto's van Windows) dan zal je merken dat dit wel goed verloopt.

Wat wel fout gaat is dat de 'thumbnails' = icoonweergave van die bestanden wordt gegenereerd bij het openen van de folder op de micro SD maar blijkbaar niet kan bewaard, weggeschreven worden. Dat doet Explorer in dezelfde folder als de afbeeldingen in een verborgen bestand 'thumbs.db'...

Zou het kunnen dat je PC waarop je de fotos wil bekijken, enkel leesrechten en géén schrijfrechten heeft op die micro SD ?
 
uiteraard : het zijn de rechten op het kaartje die onvoldoende zijn - van PC veranderen wijzigt dat niet hé...

Met welke software is dat kaartje beschreven ? hoe zijn de afbeeldingen overgezet op het kaartje ?
 
Je hebt volgens mij ook nog geen antwoord verschaft op volgende;

Als je de betreffende foto's bekijkt (mbv software om foto's te bekijken,...), zijn er dan problemen? Gaat dit niet? Is de foto dan niet ok?

Indien zo, is er geen probleem met de foto(s), maar eerder met de cache om de thumbnails te bouwen (zoals beschreven door PhilipV). Een rechtenprobleem denk ik persoonlijk niet. Dan zou het alles of niets zijn. Maar dit heeft geen invloed op de foto's zelf dan.
 
hallo,

ben geen computer expert ...maar probeer het toch te verwoorden
de meeste foto's kan ik dus niet openen ...niet openen met als ik kies openen met ...win photo viewer //photo galley // office pic manager .
ik heb gisteren ifran view gedownload ...ifranview tumbnails ...als ik dan via ifran views tumbnails de map open ...zie ik een aantal foto's staan ,wel klein maar compleet ..maar jammer genoeg ook gekleurde blokken en een rondjes met een streepdoor ( verbods teken ? )) of icoontje met een berg .

als ik bv met de muis op de foto van mijn kleinzoon in de sneeuw ga staan, zie ik als info 3840x2160 pixels //24bpp//1,58 Mb en de foto is volledig ....maar klik ik er op dan zie ik maar een klein gedeelte van de foto staan ..in feite een klein stukje van de lucht ...de kleinzoon is dus verdwenen als sneeuw voor de zon !!

ik stuur een paar foto's mee ...zegt misschien meer dan 1000 woorden

grt....
 

Bijlagen

  • SAM_3777.JPG
    SAM_3777.JPG
    61.8 KB · Weergaven: 104
  • SAM_3778.JPG
    SAM_3778.JPG
    71.7 KB · Weergaven: 92
  • SAM_3779.JPG
    SAM_3779.JPG
    96.3 KB · Weergaven: 97
  • SAM_3780.JPG
    SAM_3780.JPG
    116.7 KB · Weergaven: 96
  • SAM_3781.JPG
    SAM_3781.JPG
    24.9 KB · Weergaven: 98
Ok, ziet er eerder uit dat de originele thumbnail cache nog een goede foto had, maar de rebuild (thumbnail) faalt...
Haal alle foto's zo snel mogleijk van die kaart. Waarschijnlijk is die kaart corrupt. Gaat er alleen maar erger op worden. De foto's die je nietmeer kan openen zijn meer dan waarschijnlijk ook volledig verloren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan