Windows 10 upgrade windows 7 naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs

Steunend lid
Vip Lid
Hoi Allemaal
ik heb een paar laptops liggen die ik wil upgraden naar windows 10
maar ik krijg de ene na de andere foutmelding
bv een heel raar geblokt beeldscherm etc etc.
maar als iemand reageert kan ik dat beter uitleggen met de laptops erbij.
mvg Mathijs
 
Wat en hoe heb je de upgrade proberen uit te voeren en welke foutmeldingen komen er ?

Die ene foutmelding die je geeft, is dat gebeurd na een geslaagde upgrade of tijdens het upgraden?

Ga er van uit dat niet alle hardware door Windows 10 ondersteund wordt. Wat ik in bovenstaande lees is de videokaart waarvoor waarschijnlijk geen goede drivers bestaan.

Drie of meer laptops behandelen in 1 topic zal altijd een rommeltje aan antwoorden gaan geven.
Laten we het dus op 1 tegelijk houden en eventueel een ander topic starten voor een andere laptop.
 
Het betreft de DELL Vostro er staat nu win 7 prof op
wil; m upgraden naar win 10-
configuratie van deze is
intel core i5 cpu M460 2,53 GHZ
geheugen 4096MB DDR 3 1066
internel HD 320GB
de laptop starte op na herstel toets F8
maar is tergend traag.
denkt u dat ik m met meer geheugen naar win 10 krijg.
en hoe zit het met de videokaart ?
 
Als het met deze configuratie tergend traag loopt, moet er wat anders aan de hand zijn.

Mijn vermoeden is als je daar een kale Windows 10 op zet dat hij goed zal functioneren. Uiteraard is wat meer intern geheugen een pré, maar met 4 Gb moet hij toch ook wel redelijk kunnen scoren.
 
Als het met deze configuratie tergend traag loopt, moet er wat anders aan de hand zijn.

Mijn vermoeden is als je daar een kale Windows 10 op zet dat hij goed zal functioneren. Uiteraard is wat meer intern geheugen een pré, maar met 4 Gb moet hij toch ook wel redelijk kunnen scoren.
Zou maar 3 GB zijn

 
met de juiste gegevens is het minder giswerk uiteraard!!!
Gebaseerd op:
1614676323661.png

kan men deze maximaal uitbreiden to 8 GB DDR3L-1600 (2 latjes van 4 GB), dit zou al een serieuze verbetering zijn.

Verder info Dell Vostro xxxxx, moest de ' xxxxx ' bekend zijn, kan het verder uit gediept worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan