Windows 7 Upgrade van windows 7 naar windows 10 mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Ik probeer hier wat steun te geven aan Hubert. De upgrade van windows 7 (home) naar windows 10 mislukt bij mij ook op 1 bepaald toestel (van Medion). Op het internet vind je 10-tallen reacties die dit probleem beschrijven (en jammer genoeg weinig antwoorden). In mijn geval zou het probleem bij een USB3 driver liggen.
Uiteindelijk ben ik erin geslaagd om windows 10 op die portabel te krijgen dank zij een oude truc, namelijk de batterij eruit halen en alleen met de stroomadaptor werken. Telkens als de PC heropstart moet je net na het initiele startscherm van de PC (waar je op een toets moet drukken om in het BIOS te geraken) de stroomadapter losmaken, eventjes wachten en daarna de adaptor opnieuw aansluiten en via de aan/uit toets de PC opnieuw opstarten. Zo ging het verder bij mij. Het installeren heb ik 2 maal gedaan, eenmaal als upgrade en tenslotte eenmaal als een "verse" installatie. Het gedrag van de PC was analoog (in beide gevallen kreeg ik problemen). In het geval van upgrade komt de PC gewoon terug naar zijn "oude" windows 7 installatie.
Ik hoop dat mijn relaas kan helpen, hoewel ik niet beweer dat dit "de oplossing" is voor alle problemen. Het toestel is niet van de nieuwste en support van de constructeur is er jammer genoeg niet (meer).
 
@lange pier: ik ben vooral geïnteresseerd in een nieuwe installatie. In dit geval, waar kan ik die logs vinden (de computer hangt en doet niks).
uw vraag over de "oplossing": in mijn geval was dit de truc met de voeding.
 
Lijkt me sterkt dat het wisselen van batterij en of adapter er ook iets me te maken heeft, talloze notebooks geupgrated, soms een probleem met een tegenwerkende programma of driver en soms een .net framework fout.

De lijsten waar de logs staan.
En indien foutcodes.
 
ok, dank voor de informatie. U blijft blijkbaar bij een upgrade waar ik uiteindelijk een nieuwe installatie gedaan heb (op eenzelfde harde schijf). Die nieuwe installatie hangt na de eerste reboot.
En toch was die "truc" effectief op mijn portable (op het internet vind je die).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan