Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag wou ik weten of/en hoe ik mijn DynDns kan inbrengen op deze nieuwe Telenet modem ???
Telenet Helpdesk wist daar geen antwoord op te geven !
Bij voorbaat hartelijk bedankt.

;!
 
er is haast niets van info te vinden over deze Telenet modem CBN CH6643E betreffende het gebruik van DynDns
en wat er te vinden is, is dan weer een te beknopte inhoud .....
de Telenet modem CBN CH6643E ook wel Docsis 3 modem/router genoemd !
 
DynDNS is vrij nutteloos met de nieuwe Telenet modem/routers.
Je hebt geen beheer van die router dus je bent ook niets met DynDNS. Ook al zou je het extern IP adres van je router kunnen koppelen, kan je er niets mee omdat je geen controle hebt over de NAT van die router.
 
't ja, ik heb daar nu een Linksys E4200 achterhangen met daarop een 6-tal apparaten (via PLC) en ik heb nu eenmaal een DynDNS Pro account, dus de vraag is:
Kan het en hoe, of niet ?
 
't ja, ik heb daar nu een Linksys E4200 achterhangen met daarop een 6-tal apparaten (via PLC) en ik heb nu eenmaal een DynDNS Pro account, dus de vraag is:
Kan het en hoe, of niet ?

Spijtig dat je een DynDNS account hebt dan. Verloren kosten.
De nieuwe modems van Telenet zijn ook voorzien van een router. Je kan dit gemakkelijk controleren door het extern IP adres van je Linksys E4200 op te vragen, welke verbonden is met die modem/router. Wanneer dit een private range adres is zoals; 192.168.x.x, dan heb je dus dubbel NAT (routering). Eén keer van de Telenet router, en nog eens van je Linksys router. De bedoeling van DynDNS is dat je via een dns altijd extern bereikbaar bent op je thuisnetwerkje bijvoorbeeld. Het probleem is dat Telenet een eigen router gebruikt waar je niets mee aankan. Het is het externe Telenet IP adres waar DynDNS naartoe moet verwijzen. Je Linksys router heeft GEEN extern IP adres van de Telenet router, maar een intern IP adres. Ongeacht je vanalles aanpast in die Linksys router ivm port forwarding etc, gaat dit niet werken. Omdat die instellingen dienen te gebeuren in de eerste router na je externe verbinding, nl de Telenet modem/router. Waar je dus geen controle over hebt...

Indien je Linksys externe poort (WAN/Internet) wel een extern IP adres krijgt, gaat dit wel werken. Maar dat is enkel met de oudere modems (zoals ik nog eentje gebruik om die reden).
Een alternatief is om een Telenet business abo te nemen... maar dan moet je wel BTW nummer hebben. Dan krijg je een extern IP adres toegewezen en kan je dit vrij gebruiken, incl alle poorten onder de 1024.
 
... ik heb nog steeds niets gevonden en heb dan maar meteen een uitgebreide email gestuurd naar Telenet; hopelijk komt er een (positief ?) antwoord; dan vertel ik dit wel !
Ondertussen alvast bedank voor jullie 'meedenken".
 
Is er een oplossing?

Is er een oplossing?

Het is alweer even geleden, maar is er nog iets uit gekomen na contact met Telenet? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Binnen een korte tijd is mijn IP-adres een paar keer gewijzigd en enige wat Telenet mij als oplossing aandraagt is een heel duur abonnement met vast IP-adres te nemen.
 
En mag ik weten hoe je het hebt opgelost? Achter 'mijn' Telenet-modem/router heb ik een eigen router, en als ik de DDNS instel op mijn eigen router, dan pakt de DDNS-service het ip-adres tussen beide apparaten, en niet het internet-ip-adres. -m-
 
En mag ik weten hoe je het hebt opgelost? Achter 'mijn' Telenet-modem/router heb ik een eigen router, en als ik de DDNS instel op mijn eigen router, dan pakt de DDNS-service het ip-adres tussen beide apparaten, en niet het internet-ip-adres. -m-

Is normaal dat die geen extern IP adres neemt. Je hebt dubbele routering, waarbij op de interne router DDNS staat.
Er is ook geen eenvoudige oplossing voor, tenzij een duurder abonnement nemen met vast IP adres (voor zakelijke klanten, bedrijven). Ik werk nog met een ouder type modem waarbij ik nog een "public" IP adres heb aan men clients, dus ook de router. Daarbij werkt DDNS nog wel, of zou het nog moeten werken. Maar sinds die naar een betalende service zijn gegaan, is men DDNS nietmeer actief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan