Netwerk nieuwe modem telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb mijn nieuwe modem van telenet CH8568LG vervangen door mijn oude modem CH6643E.Volgens de handleiding is het enkel aansluiten en de rest neemt hij vanzelf over van oude modem.
Dit gezegd en gedaan maar mijn verbinding viel redelijk veel weg.Iemand idee?Heb oude modem terug geplaatst daar verbinding zeer onstabiel was.Met oude modem alles terug in orde.
Mvg

 
vandaag een nieuwe modem gekregen van telenet, ik heb niets opnieuw moeten instellen alles is over gezet naar de nieuwe modem



20230720_112938 (1).jpg



ik heb nu ook speedtest gedaan dit is het resultaat via speedtest.net

15014848332.png
 
Begrijpelijk hoor : Telenet heeft nl. een heel eigen, specifieke manier van werken. Het enige dat op de modem ingesteld staat is zijn identificatie. Al de rest staat gewoon op servers van Telenet. Als een modem vervangen wordt moeten ze op hun serversystemen gewoon die identificatie aanpassen en dan propageren over hun netwerk. Daardoor zijn alle instellingen onaangeroerd gebleven.

Heeft zo zijn voordelen, maar zijn nadelen - als klant ben je immers volledig afhankelijk van hen.
Binnenkort met de nieuwe regelgeving over verbod op 'lock-in' door providers van modems/routers zullen ze dat opnieuw moeten bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan