Netwerk nieuwe modem telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb mijn nieuwe modem van telenet CH8568LG vervangen door mijn oude modem CH6643E.Volgens de handleiding is het enkel aansluiten en de rest neemt hij vanzelf over van oude modem.
Dit gezegd en gedaan maar mijn verbinding viel redelijk veel weg.Iemand idee?Heb oude modem terug geplaatst daar verbinding zeer onstabiel was.Met oude modem alles terug in orde.
Mvg

 
enkele maanden geleden in de krant:

Wat is er aan de hand bij Telenet?​


“Alles heeft te maken met de invoering van een IT-systeem”, zegt woordvoerster Isabelle Geeraerts. “Sinds begin dit jaar zijn we aan het overstappen naar een compleet nieuw systeem. We moeten daarvoor onze twee miljoen klanten overzetten, maar dat verloopt niet vlekkeloos. Er steken nog regelmatig technische problemen op de kop, en die hebben impact op al onze systemen. Daardoor duurt het bijvoorbeeld veel langer dan normaal om een vraag van een klant te beantwoorden. Bovendien moet je er rekening mee houden dat onze werknemers het nieuwe systeem nog in de vingers moeten krijgen. Dat kost tijd.”

Al is het nieuw IT-systeem niet het enige probleem waar Telenet mee kampt: “Ons bedrijf lijdt heel hard onder de arbeidskrapte op de markt. We vinden heel moeilijk mensen, die in onze contactcenters of winkels willen werken. Daardoor loopt onze hele vernieuwingsoperatie nog meer vertraging op. We proberen intussen ook extra studenten in te zetten, maar dat gebeurt niet allemaal in een vingerknip natuurlijk.”

Wat moeten klanten doen?​


“We vragen onze klanten in de eerste plaats om nog enkele weken geduld te hebben. We snappen echt dat het niet fijn is dat iemand een maand lang zonder televisie zit, maar we zien intussen toch wel licht aan de tunnel.“ Hoe lang de problemen precies nog gaan aanhouden, kan Telenet niet vertellen.

of het nu al opgelost is????
 
Heb mijn nieuwe modem van telenet CH8568LG vervangen door mijn oude modem CH6643E.Volgens de handleiding is het enkel aansluiten en de rest neemt hij vanzelf over van oude modem.
Dit gezegd en gedaan maar mijn verbinding viel redelijk veel weg.Iemand idee?Heb oude modem terug geplaatst daar verbinding zeer onstabiel was.Met oude modem alles terug in orde.
Mvg

Moet dat niet net andersom zijn?
 
@J.W. :
" Dit gezegd en gedaan maar mijn verbinding viel redelijk veel weg.Iemand idee?Heb oude modem terug geplaatst daar verbinding zeer onstabiel was.Met oude modem alles terug in orde. "

niet goed gelezen? oude modem terug aan gesloten wegens weg vallen van de verbinding met de ' nieuwe ' ....
 
Dat is zo bij Proximus altijd geweest, maar de jongste tijd ook niet meer ... als het om echt oude en niet te hergebruiken toestellen gaat (modem, TV-box, ...) krijg je nu de mededeling dat je ze niet hoeft terug te sturen. Begrijpelijk want de kost van die logistieke operatie kunnen ze zo besparen en als gebruiker mag je die nu zelf naar het containerpark dragen.

Zal bij Telenet ook wel zo zijn - wat zouden ze immers aanvangen met duizenden onbruikbare oude bakjes ...
 
Moet een nieuw toestel trouwens niet (correct) worden aangemeld, geactiveerd?
En wordt een 'oud' toestel dan niet (automatisch) gedeactiveerd? Onbruikbaar?
Hoedanook lijkt een klantencenter contacteren aangewezen, toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan