Netwerk nieuwe modem telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb mijn nieuwe modem van telenet CH8568LG vervangen door mijn oude modem CH6643E.Volgens de handleiding is het enkel aansluiten en de rest neemt hij vanzelf over van oude modem.
Dit gezegd en gedaan maar mijn verbinding viel redelijk veel weg.Iemand idee?Heb oude modem terug geplaatst daar verbinding zeer onstabiel was.Met oude modem alles terug in orde.
Mvg

 
waarschijnlijk wel maar dan weet ik dat het goed is aangesloten is en waarschijnlijk staat hier de prijs klik hier

maar hoe moet ik die oude er afhalen , dat is een vraag zie geen schroeven

20230629_105137.jpg
 
Ga voorlopig de oude modem laten hangen en binnen enkele weken nog eens proberen.Al van sommige personen gehoord dat helpdesk van telenet op dit moment ook niet al te best is en het nieuwe softwaresysteem nog niet op punt staat.
 
Ik heb nooit een modem gehad (sinds sept 2001) die aan de muur werd bevestigd.
Bij mij stonden of lagen die altijd naast de digicorder.
De voorkant komt me wel bekent voor.
Ik heb nu al enkele jaren deze modem:

1569322119138.png

CH7465LG-TN​

 
Niet uitgesloten dat het probleem bij telenet zit ,ze hebben hun nieuw systeem niet onder controle en ze hebben mensen te kort !! ze slagen er zelfs nog niet in om een factuur op tijd op te sturen ...bij mij al 4 keer voorgevallen .Ik wil een factuur op papier , dus dan via de post ...als je ze krijgt ,zoals de laatste op 20 juni en er staat op vermeld ten laatste te betalen op 20 juni ,dan kan je al problemen krijgen m.a.w. een meerkost ...al meerdere keren voor gebeld hoor.
MAAR bij proximus niet beter hoor , zo'n 3 maand geleden ga ik naar de dochter en haar buurvrouw Cecile loopt buiten met haar rollator en al wenend ,Cecile is in de negentig !! dus ik vraag, kan ik helpen Celile,
ik heb al een paar dagen geen TV,geen telefoon en mijn persoonlijk alarm ( zo'n zendertje dat ze rond de hals draagt ) werkt ook niet meer .Voor iemand op die leeftijd is geen Tv,geen telefoon al een dik probleem.Dus ik bel van mij thuis naar proximus , .....ja we gaan komen en na 2 dagen zijn ze daar , ze gaan kijken en de technieker zegt ..het probleem zit buiten en niet binnen,ik kan daar niets aan doen !! de kabel zal moeten moet gelast worden en die melding krijgt ze ook pêr post ..de kabel moet gelast worden ,we nemen terug contact met U ...maar de dagen gaan voorbij !! en ze nemen geen contact.

Ik ga naar het politie kantoor en doe daar mijn verhaal en die zeggen we gaan informeren , maar spring even binnen hiernaast ..ikke hiernaast ??...ja bij het OCMW.Dus ik bezoek het OCMW ...mij aangemeld en ik kan in de namiddag terug komen ( afspraak hé !! ) dus daar terug naar toe ,vriendelijke mevrouw meer dan 3 kwartier aan de telefoon met proximus , enfin ze krijgt een afspraak voor de technieker maar dat zal 3 weken duren , want ze hebben techniekers te kort .Die mevrouw van het OCMW zegt ,kunnen jullie dan niets doen voor haar persoonlijk alarm ...enfin ,van het kastje naar de muur gestuurd en ja , ze gaan een draadloze modem opsturen met een sim kaart en wordt al gezegd daar zijn wel kosten aan verbonden ( nogal een service hé ).O.K. zegt de dame van het OCMW ,komen jullie dit dan aansluiten ,neen mevrouw dat moet de klant zelf doen,waarop ze zegt die mevrouw is in de negentig jaar dat kan die toch niet ...dus even stil aan de telefoon .

Ik zeg , ik zal het dan wel bij Cecile gaan aansluiten ...en ohhh...de post doet zijn werk hoor , de dag nadien wordt de modem router afgeleverd , ...mijn dochter belt mij, met de melding ...Celine is aan mijn deur geweest en het pakje is geleverd ....dus ik daar naar toe ,nieuw toestel ...in het stopcontact , volle bak ontvangst ....het enige en grote probleem , het heeft geen telefoon aansluiting !!! dus geen telefoon en geen persoonlijk alarm voor Cecile ,maar alleen een aansluiting om via je computer op internet te gaan
....Dus weer gebeld van bij mij thuis ...ja niets aan te doen , stuur het maar terug . Enfin 3 weken nadien zijn er 2 techniekers aangekomen bij Cecile, dus ik daar weer naar toe ...ze doen metingen en zien op hun computertje , dat het probleem op een 360 mt van het huis van Cecile zit (denkelijk weet wilfried wel hoe dat werkt ) ...dus ze gaan zoeken en graven ,meerdere keren graven ...en ze vinden het ....na nog 2 dagen is het opgelost ,ze hebben een 10 mt kabel vervangen ...en Cecile heeft terug TV,telefoon en haar persoonlijk alarm .
dus ...Telenet kan het niet en Proximus kan het dus ook niet ...ja ,na veel tijd en veel boterhammen !!!!!!!!!
sorry voor mijn lang epistel ....maar infeite triest gesteld wat service betreft .En voor oudere mensen een dik probleem .
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
In Nederland is het niet veel beter hoor. Ze hebben hier glasvezelkabels voor de deur gelegd.
Stoeptegels zijn niet eens normaal recht terug gelegd en spriet van de glasvezel komt onder de tegels uit.
En aan de overkant van ons hebben ze de gasleiding geraakt bij het graven. Halve straat was afgezet

Koekkebakkers zijn het.
 
Aarrbei ...hier ook hetzelfde , maar dan spreken we niet over technische problemen ...maar over het uitvoeren van nieuwe werken , hier in de omliggende straten , kabels telenet overgetrokken, de waterleiding geraakt ...straat onder water !! het terug in orde brengen van opritten ,straat en voetpaden is een schande ...je kan die mannen ook niet aanspreken ,ze verstaan je niet ...het zijn Turken,Bulgaren ,Roemenen ....hier werken ze ( telenet en proximus ) met onder aannemers ., ze zijn zelfs nog niet instaat om paaltjes die de straatdoorgang blokkeren ,in lijn ,recht en op dezelfde hoogte te zetten....het is niet te verstaan en dan denk ik toch , dat is van niet kunnen maar van niet willen ,ondertussen is er 1 ploeg van die gasten aan de deur gezet wegens teveel klachten ....
 
Is er nog iets toe te voegen 'on topic' ... want er wordt afgeweken ?
Zoniet sluit ik dit topic.

Wie verder ervaringen wil uitwisselen over Telenet, Proximus of andere providers kan gerust een nieuw topic openen, in het gepaste onderdeel.
 
Ik ben technisch helemaal niet op de hoogte, maar ik had een tijd geleden een bericht gekregen dat ik nog een oude modem had en dat ik die gratis kon inruilen tegen een nieuwe. Ik ben dan naar de Telenetshop geweest. Had de oude wel thuis gelaten voor de zekerheid zodat ik kon zien hoe ik de nieuwe moest aansluiten. Dit is zonder problemen verlopen. Ik heb dan later de oude binnengeleverd en ik kreeg nog een compliment dat ik daarvoor de moeite deed, zodat ze zeker waren dat die op de juiste plaats werd binnengeleverd. Sinds een paar maanden had ik ook problemen met de verbinding die regelmatig uitviel. Onlangs had ik een stroompanne en sindsdien verloopt het weer vlekkeloos...
 
Ik heb ook nog een modem van Telenet gaan inruilen omdat de oude problemen veroorzaakte.
Toen kreeg ik van de verkoper te horen dat het binnen een half uurtje zou moeten werken. Want die nieuwe modem moest nog geactiveerd raken in het systeem. Dus denk ik dat u oude modem die normaal gezien uit hun database zou moeten zijn gewoonweg nooit zal werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan