Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn dochter heeft een telenet aansluiting van haar werk (min abonnement) en had reeds een modem staan in het huis dat ze kocht. Ze wil nu wifi gebruiken (dus een nieuwe telenet modem , en deze wordt niet terugbetaald. Oplossing ; installatie van een router achter de modem van telenet en zo draadloos werken.
Practisch nu , ik heb een gateway home wireless-g adsl v an linksys , wag200G ?; Na wat rondzoeken denk ik dat ik deze kan gebruiken om wifi op te starten, en de oude modem te laten. Volstaat het de uitgang van de modem van telenet (lanx) te koppelen aan de lan van gateway. Naderhand de beveiliging instellen op deze gateway , en de pc verbinden (draadloos) met de wifi van de gateway . Of is dit niet mogelijk???

De oude kabelverbindigen behouden om andere toestellen te gebruiken op andere plaatsen.

Mischien een domme vraag , maar heb toch liever zekerheid voor ik eraan begin (adsl gateway????) .

Werk normaal met vdsl en heb een bbox en dus geen probleem, maar telenet heeft blijkbaar nog modems in omloop zonder wifi, en wil die niet vervangen . Raar .

Dank bij voorbaat.

Marcel
 
Denk dat de werkgever van Uw dochter moet op de hoogte gesteld worden dat er met de verhuizing zaken dienen aangepast te worden.
Die zal wel opdraaien voor de rekening van Telenet. Als ze al internet heeft door de werkgever, zal deze dan ook instaan voor de kosten van een aangepaste modem. De prijs daarvan is niet zo groot.
 
U bedoeld dus dat er een modem / router aanwezig is zonder wifi. Uiteraard kunt u hierachter een andere router plaatsen en daarvan de netwerkaansluitingen en wifi gebruiken.
Het is zelfs mogelijk als je de Linksys in Bridge of Brugmodes zet om ook de netwerkaansluitingen van de oude router te gebruiken. Maar dan moet je wel de juiste IP instellingen maken in de Linksys.
 
Mijn dochter heeft een telenet aansluiting van haar werk (min abonnement) en had reeds een modem staan in het huis dat ze kocht.
had ze destijds toen deze terug aangesloten werd door Telenet dan niet gevraagd achter een nieuwe modem/router dan dien zij nu daarop te wijzen dat zij in een huis is ingetrokken waar enkel de verbinding in dienst werd gesteld ...zij is een nieuwe bewoonster en heeft de stop gezette verbinding (door de vorige eigenaars ) terug in dienst genomen met een nieuw abbo ,ook al word deze dus door de werkgever betaald heeft zij recht op een nieuwe modem/router .....!
denkelijk heeft zij vergeten daar op te wijzen !
 
Ik heb hier ook een Cisco router achter mijn router zitten die ik van mijn provider heb gekregen.

Niets mis met de router van mijn provider, het enige probleem is dat deze maar fast ethernet poorten heeft ( 100mB ) en ik een gigabit netwerk door mijn huis heb geinstalleerd.

Deze router was dus een bottleneck voor mijn netwerk. Achteraf had ik wel met een Gigabit switch alles anders op kunnen lossen, maar de Cisco heeft veel betere instel mogelijkheden en wifi beveiliging.
 
Is inderdaad zo mogelijk zoals je beschrijft. Maar je kan ook eens proberen wat druk te zetten bij telenet, om die nieuwe modem gratis te krijgen. Je betaald tenminste ook maandelijks abo. Zo gaan ze je die niet geven, maar met wat aandringen en verantwoording moet dit wel lukken. Afhankelijk of je mondig genoeg bent en je stoute schoenen aan durft trekken. Daarbuiten is de Wifi kwaliteit van die nieuwe modems nu niet om naar huis te schrijven. Maar die Linksys router gaat mogelijk nietveel beter zijn, dus...
 
Allen bedankt. Heb de voorwaarden van telenet eens bekeke. Enkel nieuwe modem bij defect, upgraden in de buurt van netwerk, en bij aangaan van een WHOP of Whoppa abo. Is toch wel wa chantage. Bij belgacom toch geen probleem. Wifi altijd erbij in bbox. Denk niet dat er nog veel modems zijn die geen wifi hebben. Had haar gezegd dat dat standaard was, blijkbaar niet. Ga ze eens laten bellen , anders die router erachter zetten(werkgever wil niet meer betalen????)
.
Bedankt allen voor de reacties
 
even update. Heb lan van bbox2 verbonden met lan van gate way. Via smatphone vind ik een draadloze verbinding. Ik kan evenwel de security instellingen niet veranderen (via deze weg). Kan niet aanmelden met laptop geeft kode 802.1X als kode. Hoe kan ik deze aanpassen , kan ik de dsl aansluiten op de vds??? denk het niet. Hoe geraak ik op die gateway door het typen van het Ip adres en admin???

Heb ook volgende connectie geprobeerd vdsl naar bbox naar gateway naar pc (pc werkt , draadloos verschijnt doch niet updatebaar voor beveiliging).

Welke is de beste opsteling rechtstreeks naar gateway vanaf bbox of de laate methode.

Iemand een idee om de gateway te beveiligen (met vdsl , wat telenet heeft weet ik niet)

THX
 
adsl-toestel op vdsl aansluiten, vergeet het de band breedte ligt anders!
bij de bgc-modems zowel de 2 als de 3 is wifi uitschakelbaar, doch wat FON betreft uitschakelen gebeurt via schriftelijke aanvraag! formulieren zijn daarvoor beschikbaar.
adsl verdwijnt uit ons landschap door de nieuwe technologie van telefonie: AGW, dwz iedere straatkabine krijgt een mini centrale, die glasvezel gestuurd wordt.de verbinding klant - straat kabine blijft nogal tijd koper!
bij de bbox2 kan je nog steeds via een ip adres inloggen, bbox3 ZONDER TV verloopt iets minder vlot (duurt een dertigtal minuten) eer dat je via het ip-adres kan inloggen.instellingen van BBox3 is beperkt geworden, daar er 3 paswoorden zijn:gebruiker,technieker en expert ....
 
@ dragon80 , was vergeten te zeggen dat ik dit thuis aan het proberen was en ik heb een belgacom bbox2 (dus adsl°; Was gewoon aan het proberen of die combinatie modem gateway werkte. Toen heb ik vastgesteld dat er een beveiliging opzat van destijds toen ik adsl had en deze modem gebruikte bij mij thuis onder belgacom.

Maar zou wel moeten dienen als router op een telenet modem. Lijkt mij hetzelfde behalve het signaal dat binnenkomt (adsl of kabelsignaal).

Lijkt mij dat deze gateway niet meer bruikbaar is windows7 ???

thx
 
Bijna einde verhaal/ Heb een reset gedaan op de linksys. Kan u de instellingen wijzigen. Zie de draadloze verbindeing op laptop , doch kan nog niet inloggen (na ingeven beveiliging die terug ingesteld is° . Waarschijnlijk omdat ik 2 draadloze verbindingen opgezet heb???

Heb ergen gelezen dat ik de dhcp moet uitzetten (was om die linksys te gebruiken als repeater)

Hen nu gewoon de lan van bbox verbonden met lan van linksys . Is dit voldoende ?? Moet ik iets verder verander aan die dhcp instellingen , bij mijn dochter heb ik wel geen dubbele wifi, zoals ik hier thuis gecreerd heb.

Dit was de uitleg die ik gevonden had om hem als repeater te gebruiken
- sluit een PC aan op de Linksys LAN poort en ga naar de web interface
- schakel DHCP uit
- geef de Linksys een ander LAN adres, binnen het subnet van de BBox2, maar buiten de DHCP range, vb 192.168.1.100
- verbind een LAN poort van de BBox2 (LAN1 of LAN2) met een LAN poort van de Linksys.
- vanaf nu maakt de Linksys deel uit van je LAN, kan je wireless gebruiken, en de Linksys als switch.
- de Linksys is nu alleen te bereiken op zijn nieuw IP adres
- de WLAN dezelfde SSID, encryptie (WPA2-AES) en sleutel geven, maar een ander kanaal. Dan gaan je draadloze appartane "roamen" tussen de BBox2 en de Linksys


grtjes,


Marcel
 
Ik probeer even te ontdekken hoe je het nu gedaan heb als je zegt dat je nu 2 draadloze verbindingen hebt terwijl het modem/router van de provider geen wifi heeft.

Ik zou het modem van telenet via een cat5 kabel verbinden met de Linksys en deze linksys op automatische configuratie DHCP zetten.
Daarna de juiste beveiliging kiezen voor het wifi netwerk en een passwword er in zetten. Als beveiligingsmodes zou ik kiezen voor WPA2/WPA kiezen. Dit werkt op de meeste apparaten probleemloss.
 
@lana , niet verder over nadenken. Ik had het hier thuis geprobeerd op mijn bbox2 van belgacom (die een draadloze verbinding heeft op de modem ),, en die verbonden naar die linksys die ook een draadloze verbinding genereert).Zodoende zie ik mijn originele draadloze netwerkverbinding van de bbox2 en die linksys staan in mijn overzicht van draadloze netwerken op mijn laptop).Dit gaf blijkbaar een conflict.

Als ik hem op die van telenet ga hangen zoals gij zegt , doorverbinden, heb ik maar 1 draadloos netwerk, dat van linksys, vermits die van telenet er geen had.

Ga nu uw opstelling eens instaleren op TELENET MODEM

Zou dan moeten opgelost zijn
 
Als het goed is zou dat geen conflict moeten geven. Hier staat ook op beide routers het wifi aan en zelfs hebben ze dezelfde SSID naam. En beiden hebben zelfs dezelfde inloggegevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan