Telenet levenslang met een modem of ooit in de toekomst zonder??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Om te beginnen, TV.
Koop je een digitale tv, heb je dan nog de digicorder nodig of kan deze rechtstreeks op de kabel aangesloten en het digitaal onmiddelijk via de tuner weergeven?

En voor internet, hoe zit het daarmee?
Waarom werken computers nog via de modem, het signaal, komt dat al digitaal binnen in huis bij telenet, en waarom is die modem nodig? Een computer werkt toch ook digitaal!!!

Is er iemand die ervaring heeft in deze materie?
 
het digitale signaal wordt op een hf-drager gezet voor transport, dit is zo bij alle providers!
 
een data signaal kan hoogstens een 100 tal meter verstuurd worden via een UTP-kabel, voor langere afstanden (een site van USA, NL) heeft men hulpmiddellen nodig, net zoals radio en tv: een hf-drager die de afstand overbrugt zonder de data,informatie te verliezen!
MOduleren: op een hf-frager zetten
DEModuleren: info van de drager verwijderen
vandaar een MODEM!!!
Mooi uitgelegd?
 
Bijkomend vraagstuk nog.
Hoe komt het dat digitaal betere kwaliteit zou moeten opleveren zo als overal word verkondigd?
Want bij het moduleren zet je om naar analoog om door te sturen.
Waarom dan ook digitale tv?
Het vertrekt digitaal en komt digitaal toe, maar al de kilometers daartussen in is toch analoog, waarom dan 2x omzetten?
 
Laatst bewerkt:
digitale signalen zijn veel minder gevoelig aan storingen, een vervuild signaal kan men op een zeer eenvoudige wijze op poetsen.(een of nul niveau)
bij analoge signalen moet men rekening houden met de frequentie van de stoorder, deze proberen te verwijderen zonder het origineel te verminken!
wat het vervoer betreft het wordt niet omgezet naar analoog, de drager is analoog maar de data zit in de pulsatie (frequentie schommeling) van het analoge signaal!de schommelingen van de grootte (amplitude) bevat geen data en heeft ook geen invloed!
 
Ik heb nu dommel en belgacom gehad en nu wee telenet en zijn niet meer van telenet willen veranderen.
Wil je internet zonder kabeltv dan plaatsen ze er een filter tussen zo dat je geen zenders kan ontvangen.
 
Awel Ivan, ik zit er juist aan te denken om enkel TV te nemen, ik kreeg een aanbieding om 6 maand gratis te kijken, ook de digicorder is 6 maand gratis.
Daarvoor moet ik eens bellen, ik wil de digicorder niet blijven huren, als ik die jarenlang wil gebruiken koop ik het toestel liever.
Vorig jaar contact gehad met telenet en toen was de digicorder nog niet te koop, enkel de digibox.

Snel internet hebben ze wel, er zit ook niemand op die coax dan enkel telenet zelf, niet moeilijk om met een monopolie de snelste te zijn, zo kan iedereen het.
Hun abo zal een stuk goedkoper moeten als ze mij als klant willen, niets zo idioot als betalen voor wat meer snelheid vind ik.
Wat kan mij het schelen of een torrent binnen is in 1 uur of in 3 uur, dat doe ik in de nacht dan valt adsl ook nog mee qua snelheid, en utorrent sluit de pc automatisch af na voltooing van de downloads als je het maar lief genoeg vraagt.

In Nederland zitten er al 4 bedrijven op de kabel, monopolie's moeten weg onder druk van Europa.
Benieuwd of telenet hun netwerk de komst van de concurentie binnen x maand of een paar jaar gaat kunnen verdragen. Ik speel dan geen proefkonijn, ik lees liever jullie klachten hier op het forum wanneer er problemen van komen.
Daarna bekijk ik het wel eens.
Telefoonkabel = zekerheid en stijgende snelheden.
Coax = ? en ik hou nu eenmaal niet van verrassingen.
Jullie mogen de dure abo betalen voor mij zodat telenet zijn netwerk goed kan voorbereiden op de komst van de concurentie.
Ik zal jullie levenslang dankbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
de digicoder is wel te koop maar niet via telenet zelf ( ongeveer 300 €). Mijn tv= Telenet, mijn dsl= BGC (als werknemer betaal 25% van de prijs).
 
de digicoder is wel te koop maar niet via telenet zelf ( ongeveer 300 €). Mijn tv= Telenet, mijn dsl= BGC (als werknemer betaal 25% van de prijs).

Hoe zit het dan met het kaartje om het abonnement te activeren?
Is dat samen met die HD Digicorder te koop?
 
Hoe zit het dan met het kaartje om het abonnement te activeren?
Is dat samen met die HD Digicorder te koop?
Hier in Berchem, hadden wij INDI, in Krefel kocht ik mijn nieuwe digirecorder zonder problemen. Het kaartje werd onmiddelijk gekoppeld aan mijn bestaand abbonement. Bij inlevering van mijn INDI-kaart kreeg ik gratis activatie van TELENET (gewoon een swap van kaarten). Wel heeft iedere digirecoreder een unieke kaart dwz de kaart van je buurman werkt niet in uw toestel!
Dus je bestaand Telenet kabel tv-abbonnement wordt gekoppeld aan je kaart, thats all.
TELENET staat ook niet in voor een aangekocht toestel, enkel aan gehuurde toestellen!!!
 
Laatst bewerkt:
Hier in Berchem, hadden wij INDI, in Krefel kocht ik mijn nieuwe digirecorder zonder problemen. Het kaartje werd onmiddelijk gekoppeld aan mijn bestaand abbonement. Bij inlevering van mijn INDI-kaart kreeg ik gratis activatie van TELENET (gewoon een swap van kaarten). Wel heeft iedere digirecoreder een unieke kaart dwz de kaart van je buurman werkt niet in uw toestel!
Dus je bestaand Telenet kabel tv-abbonnement wordt gekoppeld aan je kaart, thats all.
TELENET staat ook niet in voor een aangekocht toestel, enkel aan gehuurde toestellen!!!

Omdat jij eerst INDI had heeft dit gewerkt, maar bij een bestaande Telenetklant die van analoog wil overschakelen naar digitaal en een hd digicorder koopt bij een andere firma... daar heb ik toch mijn twijfels over...
Als er een mogelijkheid bestaat om met die hd digicorder een opgenomen hd-film op een dvd te branden zal Telenet zeker en vast geen activatie van die digicorder toestaan.

PS.: is uw digicorder een HD of een SD?
 
Als telenet klant is het overschakelen naar digitaal zeker geen probleem, het btw tarief van 21% daalt naar 12%. Huurfilmen komen nooit op je harde schijf terecht! de filmen van vrt,vtm, ..... hebben altijd een logo in het scherm. Zet je die films op dvd dan staat het logo erbij op.
Een HD van een BGC-decoder of TELENET decoder kan men via normale technieken benaderen, versleuteld.
Het formateren lukt zelfs niet!
Mijn digicorder is een HD net zoals mijn tv toestel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan