Status
Niet open voor verdere reacties.

DDragon80

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik kom tegenwoordig veel vragen tegen over tablets. Welke kopen, hoeveel spenderen, enz. En ik vraag me eigenlijk af waarom zulk product zo populair is. En ik raak er echt niet uit.
Wat stoort mij persoonlijk aan een tablet? De invoer. Waarom? Men heeft op elke laptop een touchpad waarmee men de muis kan vervangen. Handig wanneer men geen muis ter beschikking heeft of wanneer een muis te moeillijk is wegens plaatsgebrek ofzo. Maar toch verkiest men een muis boven een touchpad. En iedereen is van die mening bij mijn weten. Waarom? Omdat dit gemakkelijker werkt. Ook kom ik sporadisch een virtueel toetsenbord tegen op de servers waarmee ik werk wanneer een fysiek toetsenbord niet aanwezig is of wegens andere redenen. Dit is eigenlijk voor noodgevallen wanneer het echt niet anders kan. Is ook nooit een succes geweest eigenlijk maar eerder een noodzaak. Geen automatisme mogelijk zoals wanneer men blind typt enzo, kortom een serieuze beperking.
Dan het scherm. Iedereen wilt een grotere TV, een groter computerscherm, ... en ja, plots moeten ze alles op een 12" duwen en iedereen vind dit plots geweldig?
En wat zie ik nu. Iedereen roept het van de daken hoe zalig zo'n tablet wel is. Met een touchscreen (in meer of mindere mate gelijkaardig aan een touchpad, maar wel beter) EN een virtueel toetsenbord. Wow, daar zat iedereen op te wachten. Een echte zaligheid.... euhm.... of toch niet???
Ik stel me dan ook zeer de vraag of iedereen gewoon de massa volgt omdat het zulk "wow" effect heeft. Of dit echt aanschaft omdat het echt gemakkelijk werken is...? Een mens is en blijft een kuddedier, volg de grote meerderheid, ook al is het naar de afgrond.
Ik zie zeer veel mensen terugkomen van een smartphone met een touchscreen. Het is nieuw, het is hip,...
Ben ik de enige die zich vragen stelt over deze hype? Een virtueel toetsenbord dat nooit iemand gesmaakt heeft en plots het van het werd...? Een touchscreen dat al zeer lang bestond in HMI toestellen voor doelgericht gebruik en plots tot ieders verbeelding spreekt. Ook al is een muis praktischer en beter voor je motorische anatomie.

Wat zijn de echte voordelen?
- Zeer mobiel en flexibel.
- Vrij krachtig en snel.


Ik heb hier veel tegenstrijdigheden vermeld die vragen oproepen. Ik ben van mening dat zeer veel mensen dit kopen wegens de foute redenen. emails nakijken en schrijven. Surfen op het net, ... Een deftig invoer apparaat en scherm zijn hier bijna een noodzaak, en dit vind ik persoonlijk niet terug op een tablet.

Bij deze mijn visie op de mobiele toestellen zoals smartphones en in grotere mate de tablets.

Wat denken jullie?
 
ik heb er eentje met 3g
dus ik heb overal internet.
ik heb er een prepaid kaartje ingeprikt.KPN data
ik gebruik dat als ik zeker weet dat ik geen verbinding kan maken met Wifi.maar
ik heb haast overal wifi ....
 
Ik heb enkel een tablet pc, ideaal is het zeker niet. Die van mij heeft dan ook nog eens een resetive screen, nog erger om mee te werken. De kids hebben sinds kort eentje met captive screen net als mijn gsm,dat werkt echt fijn.de reden waarom ik geen laptop of pc heb is. Voor een pc hebben we geen plaats en voor een laptop was er geen geld. Ik kan me behelpen,dus moet ik tevreden zijn. Bij ons was het dus zuiver uit financiele redenen dat mijn flytouch3 er gekomen is. Als er ooit budget genoeg zal zijn komt er terug een laptop of eerder een netbook(ook weer uit financiele overwegingen).
 
Ik ben opgetogen over mijn Samsung Galaxy S III. Het is een GSM met tablet functies. Een beetje klein voor Internet, maar horizontaal valt het echt mee. Internet in zakformaat. Eigenlijk vind ik het praktischer dan een grotere tablet omdat je het werkelijk overal kunt gebruiken. Voor intense tekstverwerking kan je het vergeten. Eén of twee lijntjes kan nog, maar de snelheid valt tegen in vergelijking met een echt toetsenbord en dat zal op een tablet niet veel anders zijn.

Dat was het dan voor wat mij betreft. | groeten | Walter
 
Om eenidee te geven over de snelheid van typen met de tablet. Ik typ sneller met mijn samsung galaxy pocket dan met mijn flytouch3. Dat is zuiver te danken aan dat captive screen dat mijn gsm wel geeft en de flytouch 3 niet. Dan spreek ik nog niet over de juistheid. De calibratie is vele malen fijner afgesteld bij een captive screen, waardoor dat je met dat resitieve screen niet zo nauwkeurig kan werken waardoor ik met het typen een pak minder fouten maak met de gsm.
 
Om eenidee te geven over de snelheid van typen met de tablet. Ik typ sneller met mijn samsung galaxy pocket dan met mijn flytouch3. Dat is zuiver te danken aan dat captive screen dat mijn gsm wel geeft en de flytouch 3 niet. Dan spreek ik nog niet over de juistheid. De calibratie is vele malen fijner afgesteld bij een captive screen, waardoor dat je met dat resitieve screen niet zo nauwkeurig kan werken waardoor ik met het typen een pak minder fouten maak met de gsm.

Is juist. Ik heb jaren resistive touchscreens ingebouwd en vervangen in Thin Clients. Deze hadden hun voordeel. Vooral de prijs dan. Voor correctheid en gevoeligheid waren de captive veel beter. Maar veel duurder ook. Je moet dus niet ver gaan zoeken waarom sommige toestellen beduidend goedkoper zijn dan andere.
 
niets aan de hand met de link van cve
gebruik hier de avg internet security 2013 en malwarebytes pro...
zowel in FF als met de IE10 de link geopent ...dit ging zonder problemen of een melding .
 
Dat is nieuw. WOT zou er maffia praktijken op nahouden? Ik gebruik het al twee jaar en de sites dat ze blokkeerden waren telkens sites die bedenkelijk waren. Niettemin is het lezen van die lange commentaren zeer, zeer interessant.

MVG | Walter
 
Er is niets mis met deze site, het komt enkel omdat het een chineese site is. Heb daar mijn flytouch gekocht, de kids hun super pocket i7 komt ook van op die site. De betaling werkt probleemloos via paypal en de goederen komen heel snel geleverd. Die waarschuwing krijg ik ook soms, maar de site is te vertrouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan