Status
Niet open voor verdere reacties.

DDragon80

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik kom tegenwoordig veel vragen tegen over tablets. Welke kopen, hoeveel spenderen, enz. En ik vraag me eigenlijk af waarom zulk product zo populair is. En ik raak er echt niet uit.
Wat stoort mij persoonlijk aan een tablet? De invoer. Waarom? Men heeft op elke laptop een touchpad waarmee men de muis kan vervangen. Handig wanneer men geen muis ter beschikking heeft of wanneer een muis te moeillijk is wegens plaatsgebrek ofzo. Maar toch verkiest men een muis boven een touchpad. En iedereen is van die mening bij mijn weten. Waarom? Omdat dit gemakkelijker werkt. Ook kom ik sporadisch een virtueel toetsenbord tegen op de servers waarmee ik werk wanneer een fysiek toetsenbord niet aanwezig is of wegens andere redenen. Dit is eigenlijk voor noodgevallen wanneer het echt niet anders kan. Is ook nooit een succes geweest eigenlijk maar eerder een noodzaak. Geen automatisme mogelijk zoals wanneer men blind typt enzo, kortom een serieuze beperking.
Dan het scherm. Iedereen wilt een grotere TV, een groter computerscherm, ... en ja, plots moeten ze alles op een 12" duwen en iedereen vind dit plots geweldig?
En wat zie ik nu. Iedereen roept het van de daken hoe zalig zo'n tablet wel is. Met een touchscreen (in meer of mindere mate gelijkaardig aan een touchpad, maar wel beter) EN een virtueel toetsenbord. Wow, daar zat iedereen op te wachten. Een echte zaligheid.... euhm.... of toch niet???
Ik stel me dan ook zeer de vraag of iedereen gewoon de massa volgt omdat het zulk "wow" effect heeft. Of dit echt aanschaft omdat het echt gemakkelijk werken is...? Een mens is en blijft een kuddedier, volg de grote meerderheid, ook al is het naar de afgrond.
Ik zie zeer veel mensen terugkomen van een smartphone met een touchscreen. Het is nieuw, het is hip,...
Ben ik de enige die zich vragen stelt over deze hype? Een virtueel toetsenbord dat nooit iemand gesmaakt heeft en plots het van het werd...? Een touchscreen dat al zeer lang bestond in HMI toestellen voor doelgericht gebruik en plots tot ieders verbeelding spreekt. Ook al is een muis praktischer en beter voor je motorische anatomie.

Wat zijn de echte voordelen?
- Zeer mobiel en flexibel.
- Vrij krachtig en snel.


Ik heb hier veel tegenstrijdigheden vermeld die vragen oproepen. Ik ben van mening dat zeer veel mensen dit kopen wegens de foute redenen. emails nakijken en schrijven. Surfen op het net, ... Een deftig invoer apparaat en scherm zijn hier bijna een noodzaak, en dit vind ik persoonlijk niet terug op een tablet.

Bij deze mijn visie op de mobiele toestellen zoals smartphones en in grotere mate de tablets.

Wat denken jullie?
 
Troost je, ik heb zelf geen Tablet en wel om de reden dat ik een 17" scherm wil en een muis en voldoende opslag.
Hier moet ik wel bij vermelden dat ik in de positie ben om gemakkelijk mijn laptop overal mee naar toe te nemen.

Als ik een baan zou hebben en veel met het openbaar vervoer zou moeten reizen had ik miscchien noodgedwongen een stap terug moeten doen naar een Tablet.
 
Ik heb er eentje gekocht met de mogelijkheid van 3G. Bedoeld om mijn mails te checken. Maar die muis is het gemis samen met (inderdaad) het toetsenbord. Het is behelpen. Maar alleen op de plaatsen waar het echt niet anders kan. Het duurt nogal om alles op het scherm te hebben. Ook het scherm is ALTIJD vol vingers. Vind het niet zo handig allemaal. Het is enkel goed om ingeval van nood toch "iets" te hebben.
 
heb ook een ipad . Wat we vooral niet mogen vergeten is dat dit soort toestellen ,de pc(laptop)niet vervangen!
deze toestellen zijn vooral handig om op verplaatsing te gebruiken.houdt er ook rekening mee dat deze zonder toegang tot het internet niet veel nut hebben.ik vind het wel een handig toestel
 
Ik ben uiterst tevreden met m'n tablet en gaandeweg werk je er sneller en sneller mee zodra je dat toestel beter leert kennen.
Ik gebruik er sinds gisteren symbaloo op!!! Wat ik al jaren gebruik op pc en dus sinds gisteren op tablet versie uit. Werkt uitstekend en je haalt snelheidswinst ;-) Nu nog invoer via spraaktechnologie (dragon speech) en het werkt volgens mij bijna even productie als op m'n peeceetje...

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan