Windows 10 automatisch importeren foto/video van tablet naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Tot voor kort (!!) verbond ik - na bv. een video-opnama - mijn Samsung tablet Tab 5se - via usb, met mijn pc. Zonder enige tussenkomst, startte er een programma op die de recente video's of foto's op die tablet liet zien en de keuze gaf om die te importeren. Gisteren gebeurde er niks en kreeg ik zelfs de melding dat de tablet niet herkend werd !!? Er werd wel geadviseerd om op de tablet via 'instellingen' de usb foutopsporing in te schakelen. Heb ik gedaan en via Verkenner op de pc kon ik dan toch de 'inhoud' bekijken en evt. importeren (copy-past). Dit was zoals gezegd vroeger stukken makkelijker maar nu lukt dit automatisch niet meer van geen kanten. Eveneens op een 2de pc hetzelfde resultaat !?
Ik heb zo een vaag vermoeden dat ik misschien die Cloud (van MS of Samsung) of soortgelijk zou geactiveerd hebben, doch omdat ik zag dat dit te betalen was, heb ik zelfs niet ingelogd.
Iemand een idee hoe ik terug de makkelijke manier kan herstellen of waar of hoe ik kan weten of die geactiveerd is of niet.
Uiteraard, hartelijk dank voor elke reactie.
 
Dat is inderdaad dé manier om via USB een Android met Windows te verbinden.
Waarschijnlijk heeft dat tot nu altijd opgestaan.

Je oplossing zit er dus in het gewoon op te laten en nooit af te zetten op de tablet.
Bedenk wel dat dit een risico inhoudt voor foute handelingen, want dit is eigenlijk een instelling voor gevorderden, waarbij je vanop je PC dingen kan doen op je tablet zonder dat je misschien goed weet wat je aan het doen bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan