Hardware SSD schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb volgen probleem; dit heb ik nog niet kunnen oplossen (of begrijpen waarom) ik heb 4 schijfjes M.2 Ssd gekocht van 2TB.
ik wil deze gebruiken als HD via verschillende adapters naar usb of sata deze verschijningen heb ik bij alle schijfjes.
de schijven geven telkens 2 TB aan echter kan ik ze maar beschrijven tot ongeveer 90 gig daarna gaat de kopieer snelheid naar 0 kb/s en krijg ik een hardwarefout.
heb ze als NTFS en Fat32 geformatteerd zowel als GPT als gewoon MBR ik geraak nooit over de 90 gig
is daar een oplossing voor ? of ligt dit aan mijn pc (bios?) ik gebruik een mini pc asrock A300
wie weet er raad voor dit probleem ?????
 
Hoe goedkoop u moederbord ook is, zou deze makkelijk die 2TB moeten kunnen zien. Groter als 2 TB zou bij sommige moederborden een probleem kunnen geven.
Al weet ik niet van buiten of hij in het totaal slechts 2TB kan zien of hij elke schijf tot 2TB kan zien, waar ik trouwens van uit gaat dat dit per schijf zo zou moeten zijn. Normaal moet je niets veranderen in je BIOS
 
zijn de M2. ssd's wel ' echte ' 2 TB? een A-merk of een cru gezegd: 'AliExpress '-merk?
dan zou het wel es Fake ssd's zijn ....
dit kan uitgetest worden met één of ander tool, google es op Fake flash tester ...
S6
 
zouden evo 930 moeten zijn, komen van ali express

Hmmmm, daar heb je het antwoord. Lang geleden heb ik ooit eens zo'n mobiel MP4 playertje gekocht. Geadverteerd als 16GB capaciteit. Koste iets van een 15EUR toen. Was een koopje!
En ja.... toen... gehackte memory chips. Capaciteit was eigenlijk maar 4GB. Je schreef in een loopje... was waardeloos. Op zich echt zonde, want was een leuk apparaatje voor dat geld. Zelfs voor 4GB capaciteit. Maar totaal onbruikbaar.

Dus... ik hoop dat je je antwoord wel weet ondertussen. Die goedkoop is echt wel duurkoop geworden! Echt niet aan twijfelen.
U bent opgelicht.
 
BTW je kan proberen of een bios pdate helpt:
 
hallo,

op internet (youtube ) kom je meerdere filmpjes tegen ,aangaande super goedkope ssd's en jammer genoeg zijn het nep ( fake ) ssd's ...je zou het kunnen testen met het programma H2testw . dit kan je gratis downloaden
blijkt soms dat het meerdere kleine sd kaartjes zijn , die ze op een latje hebben gesoldeerd .

grt,

françois
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
En wat te denken van de super aanbieding van Amazon, toch niet de eerste de beste.
Maar liefst 4TB voor € 50,99
Volgens dit bedrijf een "veilige transactie" .
Dus daarom meteen maar niets besteld. ;);)

ssd amazon.jpg
;)
Volgens dit bedrijf
 
En wat te denken van de super aanbieding van Amazon, toch niet de eerste de beste.
Maar liefst 4TB voor € 50,99
Volgens dit bedrijf een "veilige transactie" .
Dus daarom meteen maar niets besteld. ;);)

Bekijk bijlage 253145;)
Volgens dit bedrijf
Als de prijs te mooi is om waar te zijn dan is het bijna altijd rommel.
Een externe portable hdd (Intenso) van 4 TB stond gisteren op Amazon de. voor de prijs van ongeveer € 175
Een externe HDD van Intenso, ook 4 TB koste bij Amazon de ongeveer € 85
Prijs voor een ssd op Amazon:

SanDisk 4 TB Extreme PRO tragbare SSD – bis zu 2000 MB/s – USB-C, USB 3.2 Gen 2x2 – externes Solid-State-Laufwerk – SDSSDE81-4T00-G25​

Besuche den SanDisk-Store
4,7 von 5 Sternen 7.149 Sternebewertungen

| 247 beantwortete Fragen

-60 % 359,99

Früher: 899,99
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan