Mac OS Mac mini te kleine ssd schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritte

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een Mac mini met ssd schijf 128 gb en die kan je niet vervangen door een grotere ik kan wel een ssd extern gebruiken en daar alle bestanden opzetten zodat er altijd zoveel mogelijk plaats blijft ,als ik mijn besturingssysteem op mij externe zet gaat hij dan veel vertagen?
Schermafbeelding 2020-03-19 om 10.24.07.png
 
Een besturingssysteem op een externe, loskoppelbare harde schijf zetten is nooit een goed idee !
Al de rest kan je bekijken (maar zal idd. trager zijn), maar niet het OS
 
een OS op een externe schijf wordt afgeraden (als het al werkt) omdat je bij het minste probleem bij het opstarten meteen met een dood systeem zit, waarop je niet meer kan ingrijpen, behalve re-install.
 
ja dat is het enige exren zonder snelheidsverlies
Ook niet : externe schijven zijn op een uitzondering na altijd trager in alles wat ze doen, al was het maar door het feit dat ze over een poort, een interface gaan terwijl een interne schijf met een aansluiting en controller op het moederbord zit ...
 
Haal ALLES van je interne schijf dat je kan maar blijf van het OS af ...
Je kan vb. wél programma's installeren op de 'D:\Program Files\...' en dat zal werken, trager maar het werkt !
Dan moet je wel zien dat bij elke opstart die externe schijf beschikbaar is, met andere woorden je maakt ze wel permanent, nooit portable ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan