ssd installeren word ssd niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Het clonen ging fijn met Data Migration. Vervolgens SSD op sata port 1 er in geprikt en alles startte meteen op.

dit ook uitgevoerd
Code:
*noteer ook dat je nadien de 100Mb opstart partitie dient te hernoemen ook krijgt deze een stations letter toegewezen ...via schijf beheer dien je deze letter te verwijderen ..
ook dien je deze 100Mb die nu data genoemd word te hernoemen naar " door het systeem gereserveerd " ( zonder haakjes )

Nu start ik windows 8.1 op en als windows geladen is krijg ik deze fout melding



28-11-2014 7-14-55.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat me ook opvalt is dat die SSD als SCSI device staat. Wat wilt zeggen dat die aan een actieve SCSI controller gekoppeld is. Daardoor is het zeer goed mogelijk dat de Samsung software niet rechtstreeks gebruik kan maken van bepaalde functionaliteiten. Omdat de SCSI controller bepaalde functionaliteiten overneemt. Is met standaard disken ook zo. Heeft niet alleen met SSD's te maken.
 
Nee, op Tuts. Zie eerste screenshot:

Samsung SSD 840 EVO 120G SCSI Disk Device.

Dit wil zeggen dat Windows dit apparaat herkend als aangesloten op een gekende SCSI controller. Zijn toestellen die standaard een SCSI controller enabled hebben zonder dat de eindgebruiker hier weet van heeft. Wil je de disken dan direct benaderen, heb je een probleem. Je moet altijd de SCSI controller passeren en die gaat niet altijd 100% doorgeven. Enkel wat nut heeft voor de controller.

Op zich wil dit ook niet zeggen dat er een echt probleem is met de SSD of de werking ervan. Dit wilt enkel zeggen dat de Samsung Magician software de SSD niet onmiddellijk kan benaderen om bepaalde (waarschijnlijk niet essentiele) parameters op te vragen.
 
Is en blijft een SSD apparaat. Het doel waarvoor je het gebruikt maakt het apparaat niet anders. Je hebt wel SSD disks die geoptimaliseerd zijn voor veel read of write opperaties, maar dat blijven voor Windows gewoon SSD disken zoals elke andere disk.
 
Is en blijft een SSD apparaat. Het doel waarvoor je het gebruikt maakt het apparaat niet anders. Je hebt wel SSD disks die geoptimaliseerd zijn voor veel read of write opperaties, maar dat blijven voor Windows gewoon SSD disken zoals elke andere disk.
Ddragon,
Weet dat je veel meer kennis hebt hoor;)Waar om zeg ik dit? Ja heb één SSD cache,word niet weer gegeven in schijfbeheer!!!lLees bij Tuts erkend niet erkend.
Als ik nu HDD ontkoppel,plaats Win op SSD cache,is laptop één vliegmachine, maar koppel ik terug HDD aan zonder Win uiteraard , ja dan laptop pokke traag.
Was fout die ik had gemaakt,als HDD was gecracht,jij en Qtex hebben me toen 3 dagen geholpen, om uit misere te geraken!Waarvoor nog eens dank!
Daarmee die veronderstelling he, meer niet!
mvg
Als ik aan type was zie ik nu dat Tuts geen miskoop heeft gedaan.;)
 
Met Data Migration heb ik de clone aangemaakt en is dus gelukt heb dan mijn hardeschijf ontkoppeld en mijn ssd in slot 1 sata gedaan. (op de sata schijf staan nog altijd mijn windows dus er is niets gewist)
Nu start ik windows op en alles loop normaal.

Open ik Data Migration dan zie ik dit.

1.jpg

Als ik Samsung Magician open zie ik dit

28-11-2014 19-49-21.jpg

Als ik naar schijfbeheer ga zie ik dit

28-11-2014 19-51-59.jpg
 
open de Magican en kies nu de optie " Over Provisioning " deze schakelaar dien je te verschuiven waardoor er meer ruimte beschikbaar word op je SSD

ook zie ik de vermelding " NFTS " vermeld staan in de 100Mb door het systeem gereserveerd dit hoeft er in feite er niet bij te staan en kun je desgewenst ook verwijderen ...voor de rest zou ik zeggen pas ook eens de OS optimization toe .

Ashampoo_Snap_2014.11.28_20h21m08s_006_.jpg
standaard word er dus 10% van de SSD gebruikt voor deze O.P.
 
ook zie ik de vermelding " NFTS " vermeld staan in de 100Mb door het systeem gereserveerd dit hoeft er in feite er niet bij te staan en kun je desgewenst ook verwijderen ...

???
Je laat best je Windows RE partitie (Recovery Environment) staan hoor!


Over provisioning kan je manueel aanzetten. Dit staat standaard uit. Dit dient enkel om voldoende vrije ruimte op je partitie te houden als reserve. Laat gewoon voldoende vrije ruimte vrij op je SSD en je dient die over provisioning niet aan te zetten. Dit is om te voorkomen dat de gebruiker zen SSD volschrijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan