ssd installeren word ssd niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Het clonen ging fijn met Data Migration. Vervolgens SSD op sata port 1 er in geprikt en alles startte meteen op.

dit ook uitgevoerd
Code:
*noteer ook dat je nadien de 100Mb opstart partitie dient te hernoemen ook krijgt deze een stations letter toegewezen ...via schijf beheer dien je deze letter te verwijderen ..
ook dien je deze 100Mb die nu data genoemd word te hernoemen naar " door het systeem gereserveerd " ( zonder haakjes )

Nu start ik windows 8.1 op en als windows geladen is krijg ik deze fout melding



28-11-2014 7-14-55.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat was dan de een oplossing die zeker moet bewaard blijven en openbaar gemaakt moet worden. Je kunt zo blijven zoeken naar oplossingen en soms ligt het voor de hand.
 
Toch wel vreemd, ik heb mijn instellingen op twee verschillende pc's met een SSD op AHCI staan.
Belangrijk is wel dat je hier de instelling veranderd als de pc nog helemaal leeg is. Dus zonder een besturingsysteem. Als alles er al op staat is het niet meer mogelijk om de instelling te veranderen van IDE naar AHCI. Doe je dit wel zal er een BSOD komen.


Het voordeel van AHCI is dat SSD schijven veel sneller werken in deze modus.
 
Dit is enkel voor Windows 8.1
Ik had een clone genomen van mijn c schijf en deze was ingesteld in bios op RAID, in mijn Register van Windows stond deze ook ingesteld op RAID. Ik kon wel AHCI in bios instellen maar dan nog herkende hij mijn ssd niet. Daarom heb ik voor windows 8.1 de Register moeten aanpassing door een reg sleutel Bekijk bijlage ahci_Windows-8.1_and_Win-8.zip vanaf ik dit uitgevoerd heb heb ik in mijn bios instellingen op AHCI en probleem was opgelost.

Voor Windows 7

LET OP !!!
Verkeerde wijzigingen aan de Register van Windows kan ervoor zorgendat Windows niet goed meer start. Wees daarom extra voorzichtig.

Selecteer "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\msahci"Klik op de REG_DWORD "Start" met rechts en kies voor "Modify" of "Aanpassen". Verander de "Value Data" of "Waardegegevens" op 0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan