Netwerk snelheid Fiber proximus

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Vandaag eens een speedtest OKLA gedaan op 3 toestellen.
Begrijp niet goed de verschillen....
Wel gezien bij downloads op laptop plots een verschil.
Verleden week gemakkelijk 25 à 30.000kbs en nu nog 10 à 11.000kbs:
Komt misschien door Spotnet???
Laptop : 97 down en 86 up
Smartphone : 257 down en 246 up
Tablet : 271 down en 257 up
Of zoek ik het te ver...

Spotnet kan op geen enkele manier je snelheden beinvloeden want ook wat je ophaalt komt uiteraard in dat totaal ...
Wat wel kan is dat je laptop met andere zaken (MS updates ?) bezig is en gewoon zelf minder tijd reserveert voor downloaden op het moment dat je meet... Maar dat zou van voorbijgaande aard moeten zijn.

bedoel je dan ander access punt ? Want de versie Wifi op een laptop verandert toch niet zomaar om een daling van 30kbs naar 11kbs van de ene dag op de andere te verklaren ...

euh ... een selectieve modem of router ???
Waar slaat dit op ? Hoe kan de doorvoer trager worden op de laptop maar niet op de smartphone over dezelfde modem ?

Effe nadenken kan geen kwaad hé ...

@Aardbei
reset brengt geen soelaas
@PhilipV
Fiber in huis sedert 18 januari 2024.
op dat moment was de snelheid ook te laag, opgelost door stuurprogramma bij te werken.
Doch verleden week update Windows 11....
Op de Printscreen zie ik wel WiFi4 en 2.4Ghz staan.....was voor de update zeker WiFi 5 en 5Ghz...vreemd

wifi.jpg

@MarcoPolo99 In #7 zat je naar een PUBLIEK netwerk te kijken !!!
En dat is niet wat je gebruikt denk ik - je was, veronderstel ik, gewoon thuis ... dus het vinkje bovenaan omzetten naar privaat en je krijgt je werkelijke instellingen te zien.

@PhilipV
Door de vorige update, verleden week, zijn de instellingen waarschijnlijk teruggezet...
Sedert de installatie van Fiber in januari had ik dezelfde problemen.
Doch iemand heeft me dan die instellingen laten wijzigen via configuratiescherm.
En was dan nog op dit forum.....niet clever van mij...
in plaats van het forum te bezoeken om eerst het verleden na te zien.
Toch bedankt voor het opvolgen.

Terug
Bovenaan