Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Man, man, man. Wat een raar besturingssyteem is me dat eigenlijk?
Ik heb gisteren gekeken naar mijn C schijf en ja hoor, terug maar weer eens maar 7,25 GB vrij. Ik zit dan ruimte vrij te maken. Er stond een Windows.old op van dik 2 GB, dus ik dacht YES. Dat is dicht bij die 10 GB die ik eigenlijk vrij wil hebben. Maak dus ruimte vrij, raad eens ja ja, na opruiming heb ik nog steeds 7,25 GB vrije ruimte. Ik vandaag terug gekeken of er iets mis gegaan was misschien en ik kon van mijn 7,25 GB 56 MB vrij maken wist mijn netbookje me te vertellen. Ik doe dit, raad eens, heb nu nog slechts 7,23 GB vrije ruimte over. Begrijpen wie begrijpen kan hoor. Is er iemand die mij kan verder helpen? Anders ga ik terug gans mijne boel moeten herinstalleren en daar heb ik eigenlijk niet echt zin in.
 
Dan zal ik mijn netbookje nog maar eens herinstalleren zeker he. Dik tegen mijn zin. Of ik moet toch eens kijken voor een ander besturingssysteem. Eentje die niet heel mijn C opvreet.
 
daar ben jij vrij in ... welk besturingssysteem zou je dan er op zetten .
Chromium al zeker niet, want die herkent de wifi module niet. Wat dan wel is nog zeer de vraag. Ik meen mij te herinneren dat CTCS gezegd had dat Android ook wel werkt, maar ook de wifi die niet werkt. Kan goed zijn, want dat had te maken met de complexiteit hoe dit verweven zat met de RAM en het moederbord en nog iets. Dus huiver ik ook wel een beetje om er een ander besturingssysteem op te zetten, juist omdat ik heel weinig info vind over andere besturingssystemen. Linux Lite of Lubuntu lijken mij misschien wel een optie.
 
Ach, een progje zoals er zoveel van zijn, wat je er aan hebt? nu even wat, morgen staat het weer vol.
En schijfopruiming doet hetzelfde, vandaar die naam.

W10 heeft ruimte nodig, geef het die dan door een grotere schijf te plaatsen indien mogelijk.
 
Ach, een progje zoals er zoveel van zijn, wat je er aan hebt? nu even wat, morgen staat het weer vol.
En schijfopruiming doet hetzelfde, vandaar die naam.

W10 heeft ruimte nodig, geef het die dan door een grotere schijf te plaatsen indien mogelijk.
jammer genoeg is dit niet mogelijk met een netbook. Daar zit er een EMMC kaartje in en is helaas niet vervangbaar.
 
Ik denk dat een Linux besturing hier de beste oplossing is.
Of even sparen voor een netbook met wat meer schijfruimte en wat niet onbelangrijk is. Is bepaalde hardware te vervangen en uit te breiden.

Voorbeeld: Het is niet handig als het geheugen defect is, je een heel moederbord moet gaan vervangen. Het is ook niet handig als je een grotere schijf wilt en dit is niet mogelijk omdat dit op het moederbord gesoldeerd zit.
Een grafische kaart zit altijd op het moederbord.
 
Zou een gewone laptop geen betere optie zijn? Je kan geheugen uitbreiden indien te kort en ook de schijf.
De prijzen zijn nu ook zo hoog niet meer.
Dat zal zijn als deze netbook het begeven geeft. Dan zal er geen zo iets in de plaats meer komen. Heb me nu 2 keer laten vangen, maar geen derde keer. Ik moet en zal de volgende keer gewone laptop hebben. Al is het een tweedehands exemplaar. Voor nu is het zeker geen optie.
 
Ach een tweedehandsje hoeft de kop niet te kosten https://www.marktplaats.nl/a/comput...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Nadeel van die mini laptopjes is meestal het minimale interne geheugen om een besturing lekker te laten draaien en ook nog iets te kunnen multitasken.

Ik heb zelf ook zo'n EEE mini laptopje gehad die ik speciaal gekocht had om mijn videofilms en foto's te dumpen tijdens een verre vakantie. Het ding had een gewone schijf van 320GB
Snelheid was matig. Ik heb hem daarom gelukkig niet meer. Maar waar ik hem voor had gekocht was hij functioneel en het voordeel was dat ik 's avonds alles kon bekijken op een 10" schermpje i.p.v. het schermpje van de camera's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan