Software Onvoldoende ruimte op bestemminsschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een ssd van 240GB. Als ik daar een clone (in Macrium) wil mee maken van mijn C schijf, krijg ik de melding "Onvoldoende ruimte op bestemmingsschijf.
Nochthans is er ruimte genoeg op de schijf. Er is op de schijf één partitie. Ik selekteer dat de indeling moet aangepast worden voor een schijf van 240GB.
Zodra ik die optie selekteer, krijg ik de melding.
Het heeft gegaan. Maar ik heb de schijf gebruikt om een clone te maken op een andere schijf. Heb ze nadien gewist en sindsdien heb ik dat fenomeen.
Aomei kan ze zonder problemen leeg maken, partitioneren en formatteren. Bestanden schrijven ernaar, geen probleem.
Maar een clone van mijn vaste C schijf maken werkt iet meer.
onvoldoende ruimte.jpg
 
Wivy is me voor het betreft inderdaad om het ontbreken van het opstartbestand te gaan ..een opstartherstel zou dit kunnen verhelpen opgestart via een opstartmedium ..
 
mijn eerste gedacht is nu ..of de sata er wel goed insteekt ..
*via de optie repair opgestart via een opstartmedium krijg je meerdere optie's ..kun je niet gewoon voor een opstartherstel gaan !
 
lees DIT na. had vroeger een tool, maar het terug vinden ...
sommige cloon apps passen het volume/grootte aan, andere dan weer niet ..., ik blijf gewoon 1:1 clonen zonder kunstgrepen. kan al es tegen vallen.
onder tussen zoek ik es die app terug ....
 
Wivy is me voor het betreft inderdaad om het ontbreken van het opstartbestand te gaan ..een opstartherstel zou dit kunnen verhelpen opgestart via een opstartmedium ..
win 10 versie 1703 was de laatste uitvoering van windows die MBR-herstel ondersteund! sederdien werdt dit verwaarloosd door de opmars van Uefi. om een MBR-herstel uit te voeren op een win 11, heb je dus een win 10 nodig versie 1703 of minder.

mystery solved .....

bekijk hier het filmpje op you tube
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook nog een 1/1 clone van verleden zaterdag. De data op die kleine schijf kon ik makkelijk recupereren. Dus die clone teruggezet en mijn data terug gehaald.
Probleem opgelost. Maar dat ging er bij mij niet in hoe het mogelijk was dat ik verder kon werken met die clone op een 240GB. en daarvan een clone op 500GB maken en niet meer kunnen opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan