Excel rasterlijnen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Mijn rasterlijnen in excel zijn niet meer zichtbaar terwijl deze aangevinkt is.Iemand idee
 
1655566482922.png

Hebt u, als u hier de rasterlijnkleur instelt en op OK klikt, in het volgende werkblad nog steeds een witte kleur?

Excel - Tabblad Bestand - Opties - Geavanceerd - Weergave - Weergaveopties voor dit berkblad
 
Even proberen, ik heb een Macro gemaakt die je even moet uitvoeren in de hoop dat het probleem dan opgelost is.
Hier werkt het goed.
Open uw Excelsheet en open de VBA editor. ) Je kunt ook op Alt-F11 klikken.
Daarna boven het Tabblad Invoegen.
Plak hier de volgende code.
Code:
Sub Macro1()
With ActiveWindow
    .DisplayGridlines = True
    .GridlineColorIndex = 16
End With
End Sub
Ik heb een grijze kleur 16 gekozen als rasterkleur dat u zelf aan kunt passen naar de door u gewenste kleur.
Ga nu naar het Excelsheet en voer Macro1 uit die via het tabblad Ontwikkelaars te vinden is helemaal rechts bij Macro's
Kan zijn dat dat het Tabblad Ontwikkelaars uit staat bij de instellingen.
Ga dan naar Bestand , Opties en dan Lint aanpassen en voeg dan Ontwikkelaars toe aan de Hoofdtabbladen.
 
Even proberen, ik heb een Macro gemaakt die je even moet uitvoeren in de hoop dat het probleem dan opgelost is.
Hier werkt het goed.
Open uw Excelsheet en open de VBA editor. ) Je kunt ook op Alt-F11 klikken.
Daarna boven het Tabblad Invoegen.
Plak hier de volgende code.
Code:
Sub Macro1()
With ActiveWindow
    .DisplayGridlines = True
    .GridlineColorIndex = 16
End With
End Sub
Ik heb een grijze kleur 16 gekozen als rasterkleur dat u zelf aan kunt passen naar de door u gewenste kleur.
Ga nu naar het Excelsheet en voer Macro1 uit die via het tabblad Ontwikkelaars te vinden is helemaal rechts bij Macro's
Kan zijn dat dat het Tabblad Ontwikkelaars uit staat bij de instellingen.
Ga dan naar Bestand , Opties en dan Lint aanpassen en voeg dan Ontwikkelaars toe aan de Hoofdtabbladen.
Wat bedoelt u met 'daarna boven het tablad invoegen' plak hier de volgende code.
Schermafbeelding 2022-06-19 123221.png
 
Het enige wat ik onder invoegen kan terugvinden is 'useform,module en klassenmodule'.Als ik voor module kies en daar de code plak en dan de stappen volg die u gezegd heeft worden de rasterlijnen inderdaad zichtbaar.Als ik nieuw werkblad open zijn rasterlijnen terug verdwenen.
 
Volgens mij zult u de oplossing moeten gaan zoeken in het register. Als daar in een registersleutel staat "geen rasterlijnen" (op welke manier dan ook), zult u deze steeds zelf moeten inschakelen.
 
Het enige wat ik onder invoegen kan terugvinden is 'useform,module en klassenmodule'.Als ik voor module kies en daar de code plak en dan de stappen volg die u gezegd heeft worden de rasterlijnen inderdaad zichtbaar.Als ik nieuw werkblad open zijn rasterlijnen terug verdwenen.
Typ eens iets in het werkblad waarin de rasterlijnen terug zijn na het gebruik van die macro.
Sla dat Excelblad op, sluit Excel af, open Excel opnieuw en open het opgeslagen blad.
Staan de rasterlijnen nog in dat blad?
 
Volgens mij zult u de oplossing moeten gaan zoeken in het register. Als daar in een registersleutel staat "geen rasterlijnen" (op welke manier dan ook), zult u deze steeds zelf moeten inschakelen.

Ik denk meer als niets lukt dat er ergens iets beschadigd is in Excel. Optie is dan om Office opnieuw te installeren en als Outlook ook gebruikt wordt zorg dan wel voor backups van de mail en contacten.
 
Bekijk bijlage 252223

Hebt u, als u hier de rasterlijnkleur instelt en op OK klikt, in het volgende werkblad nog steeds een witte kleur?

Excel - Tabblad Bestand - Opties - Geavanceerd - Weergave - Weergaveopties voor dit berkblad
Rasterlijnkleur staat op automatisch gelijk op mijn andere pc.Op deze pc staat het kleur op wit en andere pc waar ik geen problemen heb staat deze op lichtgrijs.Zou het iets met instellingen thema's te maken hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan