Software Belarc analyse selectief opslaan naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Eens dat Belarc Report het zeer uitgebreid rapport op scherm toont wens ik alles op te slaan. Googlen geeft veel resultaten maar weinig bruikbaars.
Ik zag ooit op internet een methode om bepaalde gegevens op het scherm te selecteren en naar Excel te sturen.
Is iemand daar vertrouwd mee ?
Bedankt
 
Oplossing
Wat wil TS precies bereiken met het 'importeren' van een voornamelijk tekst-document (rapport) in een cijfer-bewerkende omgeving (excel)?
En een webpagina (rapport) kan je toch ook gewoon opslaan (html)?
Eens dat Belarc Report het zeer uitgebreid rapport op scherm toont wens ik alles op te slaan. Googlen geeft veel resultaten maar weinig bruikbaars.
Ik zag ooit op internet een methode om bepaalde gegevens op het scherm te selecteren en naar Excel te sturen.
Is iemand daar vertrouwd mee ?
Bedankt
Welke gegevens van dit "Belarc Report" zou u in Excel kunnen gebruiken en of eventueel bewerken?
Maak er een PDF, Docx, XPS (*.oxps) document van. Is veel duidelijker.
 
Laat maar, het is niet zo belangrijk. Bedankt voor de antwoorden.

Ik zag dit in een tamelijk lange YouTube. Ik herinner me dat bepaalde rubrieken werden geselecteerd met shift+cursor en dat de gegevens blijkbaar door Belarc zelf naar Excel werden gestuurd. Met Google zoeken (op beelden) was er tevens een beeld met het zelfde uitzicht en similaire informatie.

Dit onderwerp kan worden gesloten.
 
Een Excel of andere office bestanden in pdf op slaan kan je ook via bestand --> Exporteren dan kies je voor pdf .
Voor het via mail door te sturen is pdf zeer klein van bestand grote en daar kunnen ze ook niet meer in veranderen .
Maar voor op een scherm te tonen kan je een PowerPoint maken en daar de belangrijkste dingen in zetten.
 
Ik weet niet of het via dit kan ?
Wat heeft dit nu te maken met het opslaan van die Belarc analyse?
Hebt u die analyse laten maken van uw pc?
Wat hier gebeurt is het invoeren van bruikbare gegevens in een Excel werkblad en de gegevens van die Belarc analyse zijn voor zover ik gezien heb onbruikbaar in Excel.


Als u Excel op uw smartphone wilt hebben kost u dat € 7 per maand.
 
ja, dat kan ... maar ik laat toch nog even de kans aan anderen om ev. iets bij te dragen waar we met zijn allen van kunnen leren.
De tussenkomst hogerop van jou kon @J.W. niet meteen plaatsen en ik begrijp zijn gefrons daarover.

Maar dat wil niet zeggen dat er toch niet iemand een goede bijdrage heeft. Komt er niets in de komende dagen dan sluiten we dit wel af.
 
Wat wil TS precies bereiken met het 'importeren' van een voornamelijk tekst-document (rapport) in een cijfer-bewerkende omgeving (excel)?
En een webpagina (rapport) kan je toch ook gewoon opslaan (html)?
 
Oplossing
Annex:
bedenking:
Die progjes (zoals Belarc) die gans je systeem (volledige schijf?) 'doorneuzen', is dat allemaal wel 'koosjer'?
Ze dragen toch niet bij tot extra beveiliging (=noodzakelijk)?
Of ben ik nu te achterdochtig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan