Software rangschikking niet volledig

Status
Niet open voor verdere reacties.
op het 2e tabblad staan de uitslagen die verwerkt worden in de stand ernaast. Die stand is niet nauwkeurig. Hij zet ze wel in volgorden van aantal punten maar als je 8 punten hebt in 2 partijen is dat beter dan 8 uit 3. Speler 9 b.v. staat op de 13e plaats en die moet eigenlijk op de 10 staan omdat hij die 8 punten heeft behaald uit 2 wedstrijden met een gemiddelde van 1,74 en speler 20 heeft ook 8 uit 2 maar met een gemiddelde van 0,86, dus die hoort op de 11e plaats.
Ik heb daar te weinig excel-verstand van om dat voor elkaar te krijgen. Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • Corona - competitie 21 of 22 spelers - 2021 08 16forum.xlsx
    72.6 KB · Weergaven: 170
Sorry, maar dit zooo ongelofelijk ingewikkeld aangepakt dat het niet meer te redden valt vrees ik ...
Schoolvoorbeeld van hoe je in Excel iets eenvoudig ingewikkeld kan in elkaar draaien.

Wil je eens even duidelijk zeggen 'in gewone woorden' hoe je dit wil zien werken : bedoeling / input / gewenste output ...
 
op het 2e tabblad staan de uitslagen die verwerkt worden in de stand ernaast. Die stand is niet nauwkeurig. Hij zet ze wel in volgorden van aantal punten maar als je 8 punten hebt in 2 partijen is dat beter dan 8 uit 3. Speler 9 b.v. staat op de 13e plaats en die moet eigenlijk op de 10 staan omdat hij die 8 punten heeft behaald uit 2 wedstrijden met een gemiddelde van 1,74 en speler 20 heeft ook 8 uit 2 maar met een gemiddelde van 0,86, dus die hoort op de 11e plaats.
Ik heb daar te weinig excel-verstand van om dat voor elkaar te krijgen. Kan iemand mij helpen?
Een "stand" wordt toch opgemaakt volgens het aantal behaalde punten, ongeacht het aantal gespeelde wedstrijden.
Op het einde van de competitie heeft elke speler evenveel gespeelde wedstrijden en is de stand correct.

Als u het anders wilt moet u sorteren op gemiddelde en niet op behaalde punten.
 
Een "stand" wordt toch opgemaakt volgens het aantal behaalde punten, ongeacht het aantal gespeelde wedstrijden.
Op het einde van de competitie heeft elke speler evenveel gespeelde wedstrijden en is de stand correct.
Zoals ik duidelijk, dacht ik, heb uitgelegd wordt de stand inderdaad opgemaakt op basis van aantal behaalde punten. Maar iemand die een bepaald aantal punten heeft gehaald in minder wedstrijden dan iemand met dezelfde aantal punten behoort dus hoger in de ranglijst te staan; boven die met dezelfde punten in meer wedstrijden. En dat doet dit programma niet. En daar zoek ik een oplossing voor. Mij ontbreekt het zelf aan de kennis om dat op te lossen dus vraag ik het heel vriendelijk aan PC-tuts, de kenners van Excel.
 
Wat hierin fout (niet goed zit) probeer ik uit te zoeken maar 2x speler Berend en 2x speler 1 in de rangschikking is ook niet goed en het lost volgens mij niet het probleem op als 2 spelers evenveel punten hebben maar de ene heeft er meer wedstrijden over gedaan. Die hoort lager te staan op de ranglijst.
 
met heel geringe kennis is dit programma, met hulp van forums, in elkaar gezet. Telkens kwam er een vraag bij. Zo is het ontstaan. Ook dit sorteren op aantal punten heb ik hulp gehad van PC-tuts. Maar nu kom ik erachter dat die rangschikking nog verder moet worden uitgewerkt. Hij moet eerst sorteren op aantal behaalde punten, van hoog naar laag, dan op aantal beurten, van laag naar hoog, en vervolgengs op gemiddelde van hoog naar laag.
Meer niet .
 
Even verder gezocht omdat alles me een beetje bekend in de oren klonk, hier had ik de oplossing gegeven voor een vergelijkbare sheet van u : https://www.pctuts.be/threads/onderlinge-competitie.27659/

Ik denk gewoon dus hetzelfde toepassen..
Deze sorteert wel op punten, ook niet goed, want opeens verschijnt een speler 2 x met hetzelfde aantal punten en gemiddelde, terwijl een andere spelers verdwijnt. Daarna moet hij nog eens sorteren op aantal gespeelde wedstrijden ( spelers met hetzelfde aantal punten ? dan moet de speler met de minste wedstrijden bovenaan). Is dat beide nog hetzelfde dan moet het hoogste gemiddelde de doorslag geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan