Windows 10 Proximus - Eigen WiFi 2.4-xxxx op laptop wordt niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kadee-Tremelo

Steunend lid
Vip Lid
Sinds geruime tijd bestaat het probleem dat mijn eigen wifi-netwerk op de laptop niet weergegeven wordt in de lijst van beschikbare netwerken.
De Proximus "Public WiFi internettoegang" is wel beschikbaar.
Maak ik gebruik van het Public WiFi netwerk, dan bestaat er wel geen communicatie meer tussen Laptop en Printer (de printer heeft wel toegang tot het WiFi 2.4-xxxx netwerk, evenals alle andere apparatuur in huis).
Bij het negeren van het Public Netwerk is er dan geen automatische internetverbinding meer mogelijk en moet de ethernetkabel aangesloten worden.
Ter informatie: de laptop staat op maximaal 40 cm van de b-box3 modem.
Hetzelfde fenomeen heeft zich ook voorgedaan op de desktop die eveneens in de nabijheid staat van de modem.

Alle pogingen tevergeefs, ben ik nieuwsgierig om te weten wat er hier aan de hand is.

Roland
 
deze staat volgens mij te kort bij de b-box ...
reset de b-box eens en verplaats je laptop zodat er minimaal een 2 m afstand is .. word deze dan gevonden .
indien niet dien je eens de keuze opties betreffende het draadloos netwerk te verwijderen ..en maak je een nieuwe draadloze verbinding aan .
*mogelijk dat je daarna ook weer je printer opnieuw dient te configureren.
 
Bedankt, maar te dicht bij het toestel?
Beide, pc en laptop werken al meer dan 5 jaar op diezelfde plaatsen. Het fenomeen is er ook als ik een verdieping lager ga zitten met de laptop.
Heeft je bbox 3 al de nieuwe upgrade uitgevoerd? de 5.0 G-band is dan zogezegd verdwenen ....
zie ook: https://www.pctuts.be/threads/soms-problemen-koppelen-internet.241778/#post-251731
Normaal heb je daarover een é-mail gekregen, met een link, van Proximus ....
Dit is een interessante link voor veel gebruikers, en ook voor mij.
Al die settings aan en met de b-box3 zijn eerder meerdere keren gedaan en gechecked, evenwel zonder resultaat op de wifi verbinding met Win 10.
Gisterenavond heeft windows een cumulatieve update geïnstalleerd (update win ver 1903 x64 en winserver ver 1903 (KB4541335)),
en mijn wifi communicaties werken inmiddels perfect zoals voorheen, op beide toestellen en printer. Wordt van nabij gevolgd.
Het was nuttig om nog even samen te communiceren. Bedankt.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
fijn dat het verholpen is doch zou je niet beter overgaan naar versie 1909 inplaats van te werken met versie 1903
*neem er nota van dat de ondersteuning voor de 1903 stop gezet word dit jaar op 8 december .. je doet er dus goed aan over te gaan naar de 1909
 
Met dank, Qtex! Deze link werkt perfect en meldde dat alles bijgewerkt is voor 1909.
In feite stond deze versie al van 04-04-2020 op de laptop. Toch nuttig om te controleren.
Groeten - vanaf Tremelo
 
Dit is een interessante link voor veel gebruikers, en ook voor mij.
Al die settings aan en met de b-box3 zijn eerder meerdere keren gedaan en gechecked, evenwel zonder resultaat op de wifi verbinding met Win 10.
Gisterenavond heeft windows een cumulatieve update geïnstalleerd (update win ver 1903 x64 en winserver ver 1903 (KB4541335)),
en mijn wifi communicaties werken inmiddels perfect zoals voorheen, op beide toestellen en printer. Wordt van nabij gevolgd.
Het was nuttig om nog even samen te communiceren. Bedankt.

WiVy:
jij hebt het bij het rechte eind. Het probleem van communicatie zat gewoon in de bbox-modem. Alle updates en onnodige instellingen ten spijt.

Gisteren heb ik in de moden (B-BOX3) de lokale hotspot op "OFF" gezet en alles werkt, niet onmiddellijk, maar enkele uren later: - pico-bello.
OPLOSSING VAN HET PROBLEEM:
(Via Browser): link 192.168.1.1 > user = user > password = wachtwoord op de achterzijde van de modem > klik op mijn modem > klik op Hotspot > Schakel op "OFF". Quit.
... en ziezo. Een tevreden IT-er met pensioen.

Bedankt; WiVy uit Bollekens land.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan