Windows 10 Problemen met vertalen met google croom

Status
Niet open voor verdere reacties.

louwe

Steunend lid
Vip Lid
Beste.
Als ik vroeger een website bezocht in een andere taal , werd die onmiddelijk en automatisch vertaald naar het NL ,
nu sinds enkele weken moet ik dit telkens aanklikken , dus het gaat niet meer automatisch , hoe kan ik dit anders instellen
dat dit terug automatisch gebeurd ?
mvg
louwe
 
je huidig systeem is digitaal ondertekend d.w.z. dat zolang jezelf niets veranderd van hardware in je syssteem ( denk aan een nieuwe cpu of moederbord) hoef jij géén productcode ( licentie) in te geven bij het vernieuwen of het herinstalleren van deze Windows pro
*ook niet indien je dus voor een verse installatie zou gaan opgestart vanaf een dvd of een usb stick .
 
Qtex
Ik denk dat ik met een virus zit , kan nu ook niet op mijn bank in belgie ,
ik had eens avg viruscanner gedownload om te scannen , maar geeft ook problemen ,
en kan en kan het progr nu niet wissen , heb de app gewist maar de scanner blijft werken ,
zie hem nergens meer staan. dus ik denk dat ik aan een totale herinstal zal moeten doen.
 
dan wens ik je alvast succes toe met de herinstallatie .. de avg scanner zou je via taakbeheer kunnen afsluiten ..
je kan vermits de Windows Defender of line scanner je systeem scannen zonder dat je Windows gestart word .
 
Qtex.
krijg regel matig bij opstart "Su norton podria expirar" komt van google chrome.nl.windows10uopdater.com
die verteld dat ik met virusen zit.
Heb al verschillende keren geprobeerd voor herinstal , maar telkens is het in het spaans , terwijl ik Nederlands wil.
wat zou ik nu moeten doen , sorry voor het lastig vallen voor jou.
zou ik niet beter een ander onderwerp aangaan?
mvg
 
Su norton podria expirar is Catalaans en geeft u te kennen dat Uw Norton kan of is verlopen ..de vraag echter is gebruik jij Norton ?

jij dient eens een powershell (administrator ) op te starten ..
geef vervolgens de opdracht Get-Culture en klik op enter
daarna geef je de opdracht Get-Culture | Format-List -Property * in en klik je op enter..
**vermeld wat deze u laat zien .. neem desnoods een printscreen ...

zie wat ik hier te zien krijgt na het ingeven van de 2 opdrachten ..

Ashampoo_Snap_zaterdag 9 november 2019_14h14m40s_004_.jpg

als bij u nu telkens de installatie in het Spaans gebeurd dan kan je enkel de installatie in het Nederlands verkrijgen door eerst via het media creation tool 1903.exe je een installatie media aan te maken waarbij jij er op let dat deze dan in het Nederlands is .
*concreet betekend dit dat je dus een verse installatie dient te doen opgestart vanaf een installatie media hetzijnde een dvd of een usbstick .

ben je echter het Spaans goed meester dan kun je trouwens ook nadat deze opnieuw ingesteld is overzetten van het Spaans naar het Nederlands door het Nederlandstalig taalpakket toe te voegen ..
 
je heb géén powershell (administrator ) opgestart !
en de 2de opdracht die je ingaf is niet volledig ! (het sterretje ontbreekt na Property)
**de standaard taal is ook bij u dus standaard ingesteld op Nederlands (België)

je zegt Norton heb ik niet wel Kaspersky en Mawarebytes en nu ook AVG free maar de afbeelding die je plaatst is van de Windows Defender
m.a.w heb je dus de Kaspersky en Mawarebytes en de AVG free maar ook de Windows Defender ingebruik .. dit kan nooit de bedoeling zijn en deze werken eerder elkaar tegen .
*werd de Kaspersky eerder door u aangekocht .. zo ja wanneer verloopt deze dan ..
persoonlijk gebruik ik de Malwarebytes premium en de Windows Defender (deze laatste is dan ook standaard aanwezig in de Windows 10 en werkt mooi samen met de Malwarebytes )..
 
jouw afbeelding betreffende de Windows Defender beveiligingscenter is niet afkomstig van de Windows Defender die standaard aanwezig is in de Windows 10..
heb jij deze afbeelding van het internet geplukt .. want dit kan nooit dat deze van de Windows 10 Defender afkomstig is .
 
Ik gebruikete normaal Kaspersky Internet security en verloopt 7 Juni 2020
ook Malwarebytes Premium verloopt Mei 2020
Window defender gebruikte ik niet.
heb nu een scan gedaan met met defender en heeft niets gevonden.
Heb terug een bericht gekregen zogezegd van defender , als je dan
door gaat kom je bij Norton terecht om dan de virussen te wissen met "One Safe PC cleaner.
maar dat heb ik niet gedaan.
Norton.JPG


Dus ik heb na die berichtgevingen AVG free gedownload , en laten lopen , niets gevonden , maar kan die nu niet meer wissen.
Denk dat powershell nu juist is ,

powersh2.JPG


alles ligt nu een beetje overhoop denk ik.
mvg
 
je installatie zou dus daadwerkelijk in het Nederlands moeten zijn ..aangezien dit niet zo is zit je met een serieuze besmetting ..
start aangezien je de Malwarbytes premium gebruikt deze eens op en ga bijgevolg naar instellingen .. en vervolgens laat je deze naar een toepassings update zoeken .. werk je versie vervolgens bij naar versie 4.0.4 en nadat jij deze in je bezit heb doe je een volledige systeem scan ..dus ook naar rootkits laten scannen ..

je vermeld nu dat je de Windows Defender niet gebruikt maar je plaatste er wel een afbeelding van in bericht 38
*ga ook nergens op in betreffende de berichten die je krijgt via deze valse scanners...
 
Win defender pas ingeschakeld na de problemen die er waren omdat ik dacht dat hij de problemen zou vinden.
Malwarbytes heb ik reeds laten scannen , maar geen resultaat.
mvg
 
draai je versie 4.0.4 wat ik al niet versta is dat deze besmetting op je pc is gekomen terwijl jij over de Malwarebytes premium beschikt ...waarschijnlijk kreeg je een melding en heb jij deze maar toegelaten .. je heb de Malwarebytes je systeem al laten scannen ..maar dit gaf geen resultaat zeg je ..staat dan ook de real time beveiliging aan !

ik zou je eerder een of-line scan aanbevelen dit kan je systeem scannen zonder dat Windows gestart is .. dacht dat ik dit eerder al heb vermeld dat ook de Windows10 Defender dit kan verwezenlijken … Kaspersky heeft ook zo een rescue disk 18 deze iso gebruik je om een opstart medium aan te maken het zijnde een cd of een usb stick en je start daar van op ..
 
De afbeelding die louwe toont in bericht #38 is afkomstig van een website. Hij krijgt hem via de browser Chrome.
Het is een nepwaarschuwing. Je mag niet klikken op een link of op een knop in die afbeelding. Ik weet dat je dat intussen al gedaan hebt. Voortaan nooit meer doen!

Al eerder (in bericht #36) vertelde louwe dat de melding "Su norton podria expirar" afkomstig is van de website nl.windows10updater.com.
Wanneer je met de browser Chrome die website voor het eerst bezoekt, dan zul je de vraag krijgen of die website jou meldingen mag sturen. Die vraag ziet er zo uit:
70b49d5326-Ashampoo_Snap_2019.11.09_19h38m35s_001_.png


Je moet dan altijd klikken op Blokkeren. Jij hebt toen echter geklikt op Toestaan. En daarna krijg je af en toe rechts onderaan op je scherm die meldingen waar jij het nu over hebt.
Hoe kom je daar vanaf? Dat lukt niet met een virusscanner. Het lukt ook niet met Malwarebytes. Het is namelijk geen besmetting, geen virus of adware. Het is een melding waar jij zelf toestemming voor hebt gegeven.
Hoe kom je er dan van af? Dat kan op tal van manieren.
Ik geef je de makkelijkste manier.
Ga met Chrome naar deze website: https://nl.windows10updater.com.
Als die website geopend is, dan moet je klikken op het slotje dat voor het webadres staat.
Er opent een menuutje:
70c38f2e02-Ashampoo_Snap_2019.11.09_19h40m14s_002_.png

Achter Meldingen zal bij jou Toestaan staan, omdat jij al eerder toestemming hebt gegeven.
Klik op het pijltje achter Toestaan, en kies dan Blokkeren.
Je zult daarna geen meldingen van die website meer krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan