Software Problemen met de microfoon in zoom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Geachte forumleden,
Ik heb een nieuwe laptop geinstaleerd,het betreft een HP ENVY laptop 17-ch0XXX met een windows 10 home, de instalatie van de laptop verliep vlekloos, als ook de instalatie van verschillende programma's verliepen vlekloos, dit is ook het geval met het programma zoom, echter een probleem wat ik niet opgelost krijg en dat is de microfoon van zoom aan de praat krijgen. Bij een zoommeting gisteren kwan dit probleem aan het licht, de mensen met wie de zoom liep hadden wel beeld, maar geen klank, met andere woorden de microfoon in het programma zoom werkte niet, ik heb alle instellingen doorlopen, ook met de andere laptop, zodat de instellingen hetzelfde stonden, hellaas biede dit geen oplossing. Op de andere laptops werkt het programma correct, alleen op de nieuwe laptop lukt dit niet. De microfoon van de laptop zelf werkt correct, dus daar kan het volgens mij het probleem niet liggen, wat heb ik al gedaan:
De instellingen op de laptop, betreffende de microfoon na gelopen, dit werkte niet, de ingebouwde microfoon van de laptop werkt wel correct
Dit is wat ik al geprobeerd heb echter zonder enig resultaat;
De instellingen in het programma zoom nagekeken en getest, normaal zouw het balkje bij test de microfoon bewegen, als men spreekt, hellaas is dit het geval niet
De geluiidsinstellingen van de laptop staan aan.
Een zoommeeting tussen twee verschillende laptops geprobeert telkens in een andere kamer van het huis zelfde resultaat, wel beeld,maar geen klank in het programma zoom, getest met een laptop waar de zoom wel perfect werkt
Het programma verwijderd en terug geinstaleerd, echter zonder resultaat. Het betreft de nieuwe recente versie van zoom. (Geinstaleerde versie van zoom Version: 5.9.1 (2581)
Ik hoop dat ik via deze weg een oplossing aangereikt krijg, zodat het programma correct werkt.
Gegevens Laptop
HP ENVY laptop 17-ch0XXX
Apparaatnaam LAPTOP-QBV6M7JD
Processor 11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-1165G7 @ 2.80GHz 1.69 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,8 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
ditie Windows 10 Home
Versie 21H1
Installatiedatum 5/‎01/‎2022
Build van besturingssysteem 19043.1415
Ervaring Windows Feature Experience Pack 120.2212.3920.0
Norton Secutity Online (staat ook op de andere laptops)
Hopelijk kunnen jullie mij helpen,
Alvast dank,
Johan Verhoeven
 
ik zelf heb een HP Envy x360 wel al met windows 11 maar dat maakt geen verschil wat ik wou delen om u te proberen te helpen
eerst zou ik bij het klopje eens kijk bij Hp audio switch of het bij microfoon zo staat (afbeelding 1 ) bij afbeelding 2 staat het zo bij mij en het werkt
en wat je ook nog eens kunt kijken of er geen update driver zijn via apparatenbeheer --> Configuratiescherm --> Alle Configuratiescherm-onderdelen --> apparatenbeheer


afbeelding 1
Schermafbeelding 2.png


afbeelding 2 kijkt of de juiste micro geselecteerd is
Schermafbeelding 2022.png
 
ik heb deze week mijn HP ENVY laptop herinstalleert omdat ik er een fout op had ik had na dat ik de fabriekinstallatie had geinstalleert met het hulp programma windows 11 er op gezet de eerst vergadering via zoom werkte mijn micro ook niet er voor had ik via de windows update windows 11 er op gekregen en toen werkte mijn micro wel Microstoft raad het zelf ook aan het via hun update windows 11 er op te zetten wat is nu het probleem van de micro bij taakbeheer --> opstarten kijk afbeelding 2 dat zou waarschijnlijk niet opgestart zijn de micro werk wel maar heel stil als je een zoek opdracht doet via google zoek dan werk het wel de micro als ik gelijk heb dan kan iemand met meer kennis je helpen PhilipV

1643283861188.png


1643284087037.png
 
bij mij is alles goed het is voor johan1 ik had gelijkaardig mee gemaakt ik heb terug windows 10 opgezet en nu werk mijn micro wel weer en nu wacht ik wel toe mijn pc win 11 zelf aan bied bij afbeelding 2 moet het problem liggen bij #johan

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan