Opgelost Probleem met geluid PC (Windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Mijn geluid werkte altijd goed, ook deze middag, en nu niks meer, de instelling stond vroeger altijd op "USB audio 1.0", maar deze staat er niet meer bij.
Iemand een oplossing.
Thanks
 
Oplossing
Tja, dat is het dan .. vrees ik - versterker veroorzaakt het probleem, niet je PC ...

Geen idee hoe modern die versterker is, maar is dat er een die op stand-bye gaat staan ?
Zet hem dan eens een paar minuten VOLLEDIG uit, start hem dan op en sluit hem vervolgens aan op de PC.
Dan andere volgorde :

Draai het tool terwijl je versterker er met USB aanhangt
Kijk of je het lijntje met rode bolletje vindt
Trek kabel uit
verwijder het lijntje waar het rode bolletje staat of stond
sluit tool af
steek kabel terug van de versterker
 
Wel rode indicator, ergens halfweg het scherm ...

Koppel je USB verbinding eens af met de versterker
Voer dan dit tool uit en verwijder de lijn met de rode indicator
Sluit tool af
Koppel USB weer aan
Raar, als ik de verbinding verbreek en open de tool dan is de rode indicator weg en van zodra ik terug de usb verbinding maak komt de rode indicator terug, maar kan hem dan niet verwijderen.
 

Bijlagen

  • 01.JPG
    01.JPG
    23.3 KB · Weergaven: 106
Tja, dat is het dan .. vrees ik - versterker veroorzaakt het probleem, niet je PC ...

Geen idee hoe modern die versterker is, maar is dat er een die op stand-bye gaat staan ?
Zet hem dan eens een paar minuten VOLLEDIG uit, start hem dan op en sluit hem vervolgens aan op de PC.
 
Oplossing
Die versterkers van tegenwoordig zijn eigenlijk halve computers ... Ik heb er hier ook zo één, een Onkyo high-end.
Maar die draaien dus op een heel pak software, bijna een operating system, je kan dat zien dat bij het opstarten er meestal van alles passeert op de display. Ik heb er via een scherm zelfs op aangesloten op het media center gedeelte beetje makkelijk te gebruiken en dan zie ik bij opstarten gedurende een minuut of 2 ook 'initializing'...

En dus hebben die bakken ook gewoon poorten o.a. USB en die kunnen blokkeren. Een reboot lost dat dan vaak op.
Doet me plezier dat het opgelost is !
 
  • Leuk
Waarderingen: roxy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan