printer die niet kan geinstalleerd worden wegens ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste helpers.
Gisteren heeft er mij iemand gevraagd om eens te kijken naar de printer want het kan niet scannen (printer all in one).
Goed ik ben dus vandaag geweest en het de software verwijderd en de cd rom geplaatst om de printer terug te installeren (ook heb ik dus de printer afgesloten van de pc ).
Nu gaat alles goed totdat ik terug de printer moet aansluiten op de pc.
Windowsinstaller komt dus op de proppen en zegt dat het nieuwe hardware heeft gevonden,deze melding heb ik dus een drietal keer geannuleerd en rustig afgtewacht totdat de software van de printer zijn werk gedaan heeft maar het blijft gewoon op 65% (ongeveer) staan en het gaat niet meer verder.
De printer eens af en terug aan leggen heeft ook geen zin want dan is windows er terug met *nieuwe hardware gevonden*en kan het echte installatieproces niet verder gaan.
Doe ik het toch en beantwoord ik op de vraag van nieuwe hardware gevonden dan zoekt die naar drivers en eenmaal dat gedaan sluit alles af en staat de software voor de printer er niet op.
Ga ik kijken naar configuratie-printers dan staat de printer er niet bij.
Normaal gezien zou hp de software toch verder gaan met installeren als de printer wordt aangesloten maar hij doet het dus niet omdat ik de melding software niet kan uitschakelen zodat de software van hp verder kan met installeren.
Wie weet raad ???????
O ja de pc is windows xp en de printer is hp 2105 all in one

De pc is een oud bakje en de printer toch ook al een jaar of vijf.
Dus de installatie is normaal geen probleem.
Alleen verschijnt telkens het venster hardware gevonden en het is op dat moment dat het niet meer verder wil of kan.
Als ik (ik denk maar zoiets) die melding kan verhinderen dat het tijdens het aansluiten van de printer nog verschijnt ,dan pas zou de installatie zonder problemen verder kunnen gaan.

Ik weet niet of je het hebt gelezen maar had ik dit niet al gevraagd of ..... nadat het register is opgeschoond het venster met de melding harware gevonden verdwenen zal zijn zodat de software probleemloos kan geinstalleerd worden .

heb ik dus gedaan hé.
Misschien staat het er nergens op maar toch heb ik dus eerst de printer afgesloten en ontkoppelt van de pc en daarna de cd rom in de lade gestoken om de software te installeren tot op het moment dat er een venster verschijnt met de melding dat de hardware moet worden aangesloten,OPEENS VERSCHIJNT ER DAN EEN ANDERS VENSTER MET DE MELDING HARDWARE GEVONDEN.
En dit is dus niet van betreffende software van de printer.
Dus negeer ik die melding ,dan wordt de installatie niet verder gezet.
Doe ik het wel en klik ik op die melding dan evengoed gaat de software niet verder hij blijft dus hangen; en uit ervaring weet ik dat het soms wel enige tijd kan duren vooraleer de software terug start maar met dit is het dus niet waar hé.
Het geluid van de draaiende cd rom valt stil en dus kan ook de software niet verder geinstalleerd worden.
Bedankt voor het geduld .......

Welke hardware is er dan gevonden, of wordt dit niet vermeld?

heb ik dus gedaan hé.
Misschien staat het er nergens op maar toch heb ik dus eerst de printer afgesloten en ontkoppelt van de pc en daarna de cd rom in de lade gestoken om de software te installeren tot op het moment dat er een venster verschijnt met de melding dat de hardware moet worden aangesloten,OPEENS VERSCHIJNT ER DAN EEN ANDERS VENSTER MET DE MELDING HARDWARE GEVONDEN.
En dit is dus niet van betreffende software van de printer.
Dus negeer ik die melding ,dan wordt de installatie niet verder gezet.
Doe ik het wel en klik ik op die melding dan evengoed gaat de software niet verder hij blijft dus hangen; en uit ervaring weet ik dat het soms wel enige tijd kan duren vooraleer de software terug start maar met dit is het dus niet waar hé.
Het geluid van de draaiende cd rom valt stil en dus kan ook de software niet verder geinstalleerd worden.
Bedankt voor het geduld .......

Lees je rode tekst.
Dus de printer is aangesloten geweest en de pc heeft zeer waarschijnlijk gewerkt!
Ik zeg niet dat het de oplossing is, maar zuiver de pc eens van alle HP bestanden, ook het register.
Desnoods met een herstelpunt van voor je vriend de printer in huis haalde.
En probeer opnieuw, gebruik des gewenst de laatste nieuwe driver (die je bij HP op de website vindt).
Geen garantie maar het proberen waard!!!

Hallo beste helpers.
Gisteren heeft er mij iemand gevraagd om eens te kijken naar de printer want het kan niet scannen (printer all in one).

Waarschijnlijk is de installatie beschadigd geraakt, hij was al geinstalleerd, alleen het scannen was een probleem, lees ik.
Het beste is na de uninstall ook de mappen van hp in program files verwijderen, en dan het register opschonen, door restanten van een beschadigde driver kunnen er in het register fouten blijven zitten.
De uninstall via configuratiescherm laat veel rondslingeren, gebruik your uninstaller (betalend), of supercleaner (betalend), of doe de uninstall met ccleaner of met regseeker, gevolgd door een volledige opkuis met ccleaner, het register kan met regedit, maar ik doorzoek het register met regseeker, ook freeware, met regseeker heb ik bij een vriend hetzelfde probleem opgelost met een trial van nero 7, die wou er ook niet af, natat de uninstall weggegooid was door zijn dochter.
Regseeker heeft een automatise zoekorobot, een beetje zoals windows verkenner, maar dan voor het register.

Wat ik hier te lezen krijg .......het komt er dus op neer van eerst alles te verwijderen uit de map software en uit de map prog files die in de verkenner staat,plus het register opkuisen door alles wat verband houdt met de printer op te zoeken en te verwijderen.
Pas dan kan ik de osftware terug installeren nadat ik eerst de printer heb afgesloten van de pc.
Ik hoop dat het werkt.
In ieder geval bedankt allen voor jullie hulp en indien er misschien nog iets uit de bus komt dan hoor ik het graag,want ik ga er morgen tegen de middag nog eens naartoe om het nog eens te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan