Windows 10 Opstartgeluid w10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij nieuwe installatie van W10 pro.
Geluid van Windows starten staat aangevinkt maar bij opstart van laptop = geluid geen
Andere geluiden zijn ok ( you tube ,en andere geen probleem)

Ook de one drive pictogram ontbreekt in het systeem vak ,in feite is one drive nergens te vinden .
 
Officieel installatiemedium/iso-bestand/licentie?
Bij mijn weten staat het 'windows-opstart-geluid' bij installatie Win10 altijd standaard aan en wordt Onedrive steeds meegeinstalleerd.
 
Het is niet omdat er tijdens het opstarten van Windows een geluid te horen is, dat dit ook het opstartgeluid van Windows is ...
Er kunnen apps, services, etc ... laden bij die opstart die een geluidje meebrengen.
 
zoals eerder vermeld in het topic waar ik naar verwijs in bericht #2 heb ik hier het WindowsXPstartupsound eenmaal dat het systeem gereed is voor gebruik ..ene ook de virtuele systemen hebben hier een opstartgeluid.
 
Standaard is het opstartgeluid in Windows 10 uitgeschakeld. Er staat dan geen vinkje voor 'Geluid van Windows starten afspelen'.
Wil je het opstartgeluid inschakelen, dan hoef je enkel een vinkje te zetten:
3507-Ashampoo_Snap_2021.07.26_17h59m36s_003_Geluid.png


Ik heb ook wel eens dat opstartgeluid aangepast. Daarvoor ben ik niet in het register gedoken, maar ik maakte toen gebruik van Winaero Tweaker. Daarmee is het erg makkelijk om het startgeluid van Windows 10 te wijzigen naar dat van Windows 98 of welk .wav bestand naar keuze dan ook.
mpoo_Snap_2021.07.26_17h54m20s_002_Winaero_Tweaker.png


Overigens heb ik wel gemerkt dat na installatie van een nieuwere versie van Windows 10 het opstartgeluid weer terug was gezet naar het standaard opstartgeluid van Windows 10.
Toevoeging: ik heb net gekozen voor het opstartgeluid van Windows 98. Ben benieuwd hoe lang die erin blijft.
Overigens doe ik dit enkel voor de lol, want het geluid van mijn desktop pc staat standaard uit. Ik zet het geluid alleen aan, wanneer ik een filmpje wil bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan