Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo forumvrienden,

Vanaf 1-1-2017 heb ik w10 op m,n laptop staan.
Het is normaal dat na het opstarten het bekende opstart geluid was te horen. Ook het Wise care plaatje met opstart tijd en afbeelding was dan te zien.
Een aantal dage terug geen opstart geluidje meer en ook het wise care plaatje.
Als ik de comp. opnieuw laat opstarten, dus gewoon tijdens het gebruik werkt het wel.
Alles nagekeken via configuratie "geluid" instellingen en geluiden toevoegen enz. geeft geen resultaat.
Helpdesk microsoft laat geen oplossing zien.
Het is net of er tijdens het opstarten iets niet mee gaat, wat wel gebeurt bij het opnieuw opstarten.
Het is niet zo belangrijk maar wel heel apart.
Voor de duidelijkheid. Ik heb de laptop via systeem herstel een aantal dagen teruggezet maar geen resultaat. -m-
Iemand een idee?

Alvast dan voor jullie hulp.
vr. Bert
 
staat het vinkje dan ook aan bij geluid van Windows starten afspelen !


Ashampoo_Snap_2017_01_18_16h13m16s_001_.png
 
Laatst bewerkt:
Het is me even onduidelijk wat je hiermee bedoeld:

"Het is net of er tijdens het opstarten iets niet mee gaat, wat wel gebeurt bij het opnieuw opstarten."

Bedoel je hier de laptop uit de slaapstand halen en opnieuw booten mee ?
 
Sorry, nou weet ik nog niet wat je bedoeld met als hij aanstaat, bijwerken en opnieuw opstarten werkt het wel. :vraagteken:

Ik gebruik nog Windows 7, maar dat zal in Windows 10 niet veel anders zijn denk ik.

De keuzes zijn Opnieuw opstarten, Slaastand, Afmelden en daarna aanmelden, Vergrendelen en een andere gebruiker.

Opstarten.jpg
 
Dan komt het er op neer dat je met de laptop dus twee keer moet opstarten om het werkend te hebben.

Eerste keer werkt het niet, daarna afsluiten en weer opstarten werkt het wel.

Zo ja, dan is het me duidelijk en ga ik zoeken of hier iets voor te vinden is. Persoonlijk heb ik nog nooit van dit probleem gehoord.
 
Nee niet de computer afsluiten.
Stel je moet na een update je computer opnieuw opstarten.
Dan werkt het wel.
gr. Bert

Weet je zeker dat je de slaapstand niet bedoeld ? Uit de slaapstand halen is er al het één en ander opgestart en kan het gebeuren dat je bepaalde geluidjes niet hoort.

Na een update zal een pc of laptop helemaal afsluiten en volledig opnieuw opstarten.
 
Na een update zal een pc of laptop helemaal afsluiten en volledig opnieuw opstarten.
dit afsluiten (herstarten) word dan ook automatisch gedaan bij het configureren van de updates ... meestal nadat er 30% geconfigureerd werd herstart de computer zich ...en gaat deze verder naar de 100% nadat deze weer (deels )opgestart is .. éénmaal de 100% behaald is zal deze verder opstarten en dit is dus dat wat de TS bedoelde met " Stel je moet na een update je computer opnieuw opstarten. "

*dit afsluiten (herstarten) word dan ook automatisch gedaan bij het configureren van de updates... dit afsluiten is dus niet hetzelfde als dat jij /ik de pc afsluit via start .
 
Hallo Qtex,
Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
Comp staat uit. Aanzetten via schakelaar en de comp.start op zonder het welkoms geluid. Ga ik hierna naar opnieuw opstarten, dan start hij op en geeft als hij klaar is wel het opstart geluid.
Heb gezocht op het net , helaas zonder resultaat.
gr. Bert
 
ok eerder vermelde je dat je na een update diende te herstarten ... ook dan dus krijg je het geluid te horen ...als ook bij het normaal opnieuw opstarten enkel bij een koude opstart krijg je het dus niet te horen ... wel dan denk ik dat je het register dient in te gaan om deze optie dan aan te zetten .
*bezie dit topic eens ... Windows 8.1 - Opstart geluid invoegen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan