Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Sinds gisteren heb ik een opstart probleem.
Ik kan mijn pc nog wel opstarten, maar eenmaal het merk icoon op het scherm van mijn Asus N55S Series tevoorschijn is gekomen krijg ik dit:

Boot Manager

Windows falied to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click ''Next.''
3. Click ''Repair your computer.''

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \Boot\BCD

Status: 0xc0000098

Info: The Windows Boot Configuration Data file does not contain a valid os entery.


Mijn zus zei dan dat ze Windows 7 op een cd zou branden zodat ik Windows 7 weer zou kunnen installeren.
Maar tijdens de installatie op 60% zegt hij dat de installatie geannuleerd omdat het een bestand mist.

* Dit heeft waarschijnlijk invloed op de fabrieksinstellingen die ik wilde terugzetten.

Met vriendelijke groeten,

Tasja.
 
Zomaar eens kijken of er nog een bruikbare recovery partitie aanwezig is op deze Laptop.
Start eens opnieuw op met de F9 toets ingedrukt.
Wat krijg je dan te zien ?

Als deze recovery partitie weg is en het hebt geen schijven aangemaakt toen het systeem nieuw geinstalleerd werd, zit er niets anders op dan een nieuwe besturing kopen.
Of ASUS benaderen en een recovery disk voor jouw laptop vragen. Hieraan zijn wel kosten verbonden.
 
juist dat is de herstel cd en daarmee kom je dus in dit scherm
Ashampoo_Snap_2013.07.18_15h07m47s_006_.png
vanwaaruit je normaal een opstartherstel kunt doen ....door in de opdrachtprompt
de regel Bootrec / fixmbr in te geven en op enter te drukken .....Maar aangezien jij de fabrieksherstelling eerder had opgestart en aangezien je deze onderbroken heb ....betwijfel ik of deze optie gaat lukken !
waarom betwijfel ik dit !!!
omdat bij het opstarten van een fabrieks herstel in dit geval dus de Asus recovery de HD ook voorbereid word m.a.w deze word geformateerd !
daardoor denk ik dat er zelfs geen werkende windows te vinden is !
 
Dag Pluis,

Ik veronderstel dat die partitie inderdaad weg is. En wat al eerder gezegd is geweest: Er gebeurt helemaal niets meer als ik opstart met F9 ingedrukt....
Dus een nieuwe besturing kopen dan? Of is er nog iets anders mis dan?

Merci!
 
heb jij onderkant de laptop de key vermeld staan ...
indien je deze nog heb staan en deze is dus leesbaar dan kun je van een vriend , familie lid een win7 dvd lenen welke er eerder op je laptop stond ( ik vermoed dus dat dit de win7 home premium x64 bit was ) deze kun je dan installeren en met je eigen key activeren ....
**had jij maar niet de fabrieksherstel onderbroken hé !
 
Je zou nog met een Live CD kunnen proberen op te starten en kijken wat er allemaal nog op de C schijf staat.

Onder een Live CD bedoel ik bijvoorbeeld Hirens Boot CD Hiren's BootCD 15.2 - All in one Bootable CD » www.hiren.info Hirens bevat vele Tools om eventueel nog data te redden naar een externe opslag.

Download

Dit is dus booten vanaf een CD rom waar een besturing op staat.
Je kunt ook met een Linux CD eens opstarten.

Ik kan het mis hebben, maar mijn inschatting als ik dit topic zo eens lees is dat je een nieuwe besturing moet aanschaffen.
 
qtex,

Okay merci! Haha groot gelijk ;) (je spreekt ondertussen wel met de zus van (Na)tasja, maar ze had dat inderdaad niet mogen doen.
Eigen schuld... Maar we gaan het nu hopelijk kunnen oplossen.

Enorm bedankt voor alle hulp en tijd, en waarschijnlijk tot de volgende ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan