Status
Niet open voor verdere reacties.
Opstart probleem gevolg met een systeem crash.

Nadat ik een image opnieuw had geïnstalleerd kreeg ik de melding dat het bootsysteem niet was gevonden.
Ook nadat ik weer Ctrl+Alt+Del indrukte lukte het niet.
Ook de FixWin10 hielp nu niet en wat meer was: ik kreeg nu altijd
verschillende (soms bewegende) diverse kleuren op mijn scherm en soms groene lijnen.
Enkele malen is het mij nog gelukt terug op te starten (enkel met Hirens BootCD).
Soms probeert de PC zich automatisch te herstellen via het automatisch herstel van Win10 maar ook dat lukt niet.
Ik krijg dat het blauwe scherm met de Stopcode DPC Watchdog Violation.
Hierover heb ik al gegoogeld maar niet wijzer geworden.
Een foutmelding zegt De foutmelding zegt dat het
crc32c intel (kernel...) niet kan laden.
Na een tijd kreeg ik enkel nog maar grijs-zwarte vlekken die evolueren naar een heel grijs scherm.
Ik kan geen images meer terugzetten omdat ik niet meer in de setup geraak en zelfs niet meer in het bios.
In mijn laptop zitten 2HD.
Normaal zet ik een image terug op de HD waarop het OS staat.
Omdat ik nu problemen had dacht ik, ik zet de image terug op de andere HD.
Dat lukte dus ook niet en ik kreeg helemaal geen beeld meer en kon dus
ook niets meer doen, niet in de Bios enz...
Dan maar geprobeerd een tweede monitor aan de laptop te hangen.
Dan kon ik terug in de BIOS en kan terug CD booten maar nog altijd met de storend strepen op het tweede beeldscherm.
Het scherm van de laptop blijft echter grijs.
Een image terugzetten lukt ook niet met de 2de monitor.
Vanuit de laptop, zonder de extra 2de monitor aangesloten, heb ik dan de beide HD getest.
Ik heb ze verwisseld van plaats: de linkse rechts en omgekeerd.
Alles zonder resultaat.
Het scherm blijft grijs met plekken en dat evolueert naar volledig licht grijs.
Wat is de betekenis van dat grijze scherm?
Bestaat er een mogelijkheid deze crash op te lossen?
 
je image is dus niet volledig het opstart bestand ontbreekt hier dan ook !
mijn advies .. maak via de pc waarmee je nu werkt een opstartbare usb stick aan of een dvd via het Microsoft creation tool ( let op je dien dus de zelfde bit versie te selecteren als deze op de niet werkende windows !)
dus dien je zelf een keuze te maken .. door de juiste bit versie te selecteren .
zie afbeelding ..
bf09a0cddc-Ashampoo_Snap_2016.03.14_20h31m42s_008_.png


je gebruikt dan deze stick of dvd om een opstart herstel te doen ..
lukt het opstartherstel niet dan kun je nog wel opteren om de Windows 10 opnieuw te herstellen met de optie "uw computer herstellen "
bf0bd0951a-Ashampoo_Snap_2016.07.05_19h29m13s_002_.png


om aan deze optie te komen dien je op te starten vanaf de stick of dvd en na het ingeven van de taal / land instelling zie je deze optie links onder vermeld staan ..
door deze optie " uw computer herstellen " te nemen zal enkel de Windows systeembestanden vervangen worden ... je persoonlijke bestanden , programma's , documenten blijven bewaard ... indien je de juiste keuze neemt .
 
je dient niet het Media Creation Tool op een stick te zetten ...je dient een opstartbare Windows 10 32 bit usb stick aan te maken met dat tool...
 
Ik denk wel dat ik dit gedaan heb. Via uw richtlijnen heb ik op de usb stick de nodige files geplaatst, inclusief de setup.exe. Maar als ik die in de laptop steek start deze niet op. Ik zie altijd maar die zwart-grijze vlekken op het scherm van de laptop. Op mijn 2de monitor heb ik het ook uitgeprobeerd. Hier geeft het scherm geen grijze vlekken maar groene verticale bewegende lijnen. Maar ook hier geen opstart van het Media Creation Tool. Ik heb in het bios de opstartorde nochtans op usb gezet. Is er nu een hardware of een software probleem of misschien een virusprobleem?
 
je dient met het media creation tool een opstartbare usb stick aan te maken ....je dient niet zelf de nodige files op de usb stick te zetten dit doet immers het tool zelf ...
doordat jij zelf de nodige files op de usb stick zet is deze stick niet opstartbaar !
ook dien je de stick aan te sluiten op de pc die je dus wilt herstellen ... tevens dien je deze in je bios als eerste opstart media in te stellen ...

indien jij denkt dat een virus het probleem veroorzaakt heb dan dien je op te starten met de avg resceu cd /usb stick om zodoende je pc te scannen voordat Windows gestart word ...

Avg rescue disk
http://download.avg.com/filedir/inst/avg_arl_cdi_all_120_160420a12074.iso


deze iso kun je op een cd branden of op opstartbare usb stick aanmaken .

Bijkomende filmpje met de uitleg hoe deze rescue disk te gebruiken is ...
http://www.youtube.com/watch?v=fGX-592qty8
 
De link naar de Avg recue disk schijnt niet te werken.
Ik heb via media creation tool die usb stick aangemaakt. Zo denk ik toch tenminste. Ik het media creation tool.exe opgestart op mijn werkend PC en dan de richtlijnen in de blauwe vakken opgevolgd zoals in uw bericht getoond. 32 bits gekozen. Twee maal vorderde de blauwe lijn naar 100%. En zo dacht ik dat de usb opstartstick gemaakt was.
Maar in de laptop werkt hij dus niet.
 
Twee maal vorderde de blauwe lijn naar 100%. En zo dacht ik dat de usb opstartstick gemaakt was.
Maar in de laptop werkt hij dus niet.

het duurt hier globaal 40 minuten voordat de usb stick hier aangemaakt is via het creation tool ..afhankelijk van welke stick ik gebruik ..
neem ik de 10 jaar oude kingston traveler dan duurt dit zeker 1 uur .
 
dat is te klein genomen ...kan er niets van maken !

printscreen plaatsen met img dumper
Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint
en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .

Ga vervolgens naar http://www.imgdumper.nl/
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen
en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link
en plak die in je volgende bericht.

bedoel je dit dus ...

Ashampoo_Snap_2016.07.06_19h59m13s_001_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan