Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Sinds gisteren heb ik een opstart probleem.
Ik kan mijn pc nog wel opstarten, maar eenmaal het merk icoon op het scherm van mijn Asus N55S Series tevoorschijn is gekomen krijg ik dit:

Boot Manager

Windows falied to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click ''Next.''
3. Click ''Repair your computer.''

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \Boot\BCD

Status: 0xc0000098

Info: The Windows Boot Configuration Data file does not contain a valid os entery.


Mijn zus zei dan dat ze Windows 7 op een cd zou branden zodat ik Windows 7 weer zou kunnen installeren.
Maar tijdens de installatie op 60% zegt hij dat de installatie geannuleerd omdat het een bestand mist.

* Dit heeft waarschijnlijk invloed op de fabrieksinstellingen die ik wilde terugzetten.

Met vriendelijke groeten,

Tasja.
 
betreft het hier om dezelfde laptop welke je terug gezet heb naar de fabrieksinstelling .....
ene Windows kun je dus niet op een cd branden , je zus dient dan ook een dvd te gebruiken .
maar ook gisteren heb ik je meegedeeld hoe je de opstart dvd's kunt verkrijgen ...
 
Slechte keuze om de laptop terug te installeren via een Windows 7 installatie medium (DVD). Laptops hebben altijd een recovery partitie aan boord welke je tijdens de boot kan activeren. Als je Windows 7 herinstalleerd op een andere manier, bestaat de kans dat je nooit meer aan die recovery partitie raakt.
 
Beste qtex,

Inderdaad het betreft hier om dezelfde laptop.
U hebt inderdaad ook uitgelegd hoe u deze opstart DVD moet maken, maar moet het dan via dezelfde laptop een opstart DVD maken?
Want zoals in mijn vorige bericht heb ik duidelijk gemaakt dat ik de laptop niet meer opgestart krijg en dus niet meer op mijn bureaublad geraak.

Op dit moment krijg ik dit bericht:

BOOTMGR is missing
Press Ctrl+Alt+Delete to restart.

Met vriendelijke groeten,

Tasja
 
wat ik dan niet versta is dat je dan wel vermelde dat je de recovery heb kunnen opstarten ...
en ja de betreffende opstart dvd's maakt men aan vanaf de laptop zelf .

*waarom ga je dan vermelden dat je de recovery heb kunnen opstarten ...en ik citeer hier nu een bericht van je eigen ...
Beste qtex,

Ik heb de Factory recovery kunnen starten.
Nu vraagt hij: selecteer hieronder de geschikte

1. Windows alleen op eerste partitie herstellen.
2. Windows op volledige HD herstellen.
3. Windows op volledige HD herstellen met twee partities.

Wat moet ik hierbij aanvinken?

Met vriendelijke groeten,

Tasja.
 
Beste qtex,

Dit heeft u over Asus recovery in een vorige discussie van mij geplaatst:



om de Asus recovery te kunnen gebruiken in veronderstelling dus dat deze aanwezig is op je systeem en niet door een ondoordachtzaamheid verwijderd werd !!!

1. Druk op F9 tijdens het opstarten.
2. Druk op Enter om Windows Setup te selecteren EMS Enabled.
3. Selecteer de taal die u wilt herstellen en klik op Volgende.
4. Lees de ASUS Preload Wizard berichten en klik op Volgende.
5. Selecteer een partitie-optie en klik op Volgende.
Partitie opties:
KIES hier de juiste OPTIE :
1*...Recover Windows de eerste partitie alleen.
Deze optie verwijdert alleen de eerste partitie en kunt u andere partities te houden, en een nieuwe systeempartitie als station "C" te creëren.
2*...Recover Windows op hele HD.
Deze optie verwijdert alle partities van de harde schijf en een nieuwe systeempartitie als station "C".
3*....Recover Windows om volledige HD met twee partities.
Deze optie verwijdert alle partities van de harde schijf en maakt twee nieuwe partities "C" (25%) en "D" (75%).
6. Volg de aanwijzingen op het scherm om het herstelproces te voltooien.

Deze stappen heb ik uitgevoerd, maar eenmaal bij de partities had ik 3 opties die u in dat bericht toen ook had vermeld.

Ik wist niet goed welke optie ik moest kiezen, maar optie 3 leek me wel ok dus had ik optie 3 aangevinkt.

Tijdens het draaien van de Asus recovery was ik nog steeds niet zeker of dit de juiste optie was en wilde ik u toch weer hier om hulp vragen.

Wanneer ik uw bericht kreeg en het leek dat optie 1 of 2 toch het beste was, was het nog steeds aan het draaien en kon ik niet terug om optie 1 of 2 te kiezen.

Mijn optie was dan (dacht ik) op de afsluitknop drukken en weer opstarten.
Maar al snel kreeg ik de fout die ik in het begin van deze discussie had vermeld.

Het drong al snel tot me door dat optie 3 geen goede keuze was.

Met vriendelijke groeten,

Tasja
 
dus je heb destijds de recovery wel opgestart gekregen door de F9 te gebruiken maar je heb wederom een fout begaan door de bewerking te onderbreken ....
herstart de recovery nogmaals en kies dan de juiste optie ***Maar onderbreek deze dus NIET !
 
We hebben de recovery cd. En hebben deze nu openstaan. Taal gekozen etc,... Maar is het normaal dat, wanneer je 'use recovery tools' aanduidt, er helemaal niets is dat je kan aanklikken? (bij Operating system - Partition size - location is het witte veld leeg). We kunnen alsnog verder gaan naar bv de opdrachtprompt. Zou je me hierbij nog een keer verder kunnen helpen?

Alvast bedankt!
 
ik begrijp nu helemaal niet wat jij dus bedoeld met de recovery cd ?
*bedoel je dat je de opstart dvd (recover dvd's) heb aangemaakt met het Asus tool AI Recovery Burner
fc0bfe1a3c-Ashampoo_Snap_2013.11.22_21h37m34s_001_.png

* of bedoel je dat je gewoon een Win7 recovery cd ( herstel cd ) heb gebruikt om zodoende een opstartherstel trachten uit te voeren ...indien het het dit laatste betreft dan zal dit dus nooit lukken , gezien het feit dat je eerder de recovery (fabrieksherstel ) heb opgestart en deze onderbroken heb ...
 
Ik heb jouw verwijzing naar de recovery dvd's gevolgd, en heb dan het 64-bit iso bestand gedownload en gebrand (op een dvd). Dit is dus inderdaad een recovery cd... Maar dat is toch waarnaar je verwees?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan