Status
Niet open voor verdere reacties.
Opstart probleem gevolg met een systeem crash.

Nadat ik een image opnieuw had geïnstalleerd kreeg ik de melding dat het bootsysteem niet was gevonden.
Ook nadat ik weer Ctrl+Alt+Del indrukte lukte het niet.
Ook de FixWin10 hielp nu niet en wat meer was: ik kreeg nu altijd
verschillende (soms bewegende) diverse kleuren op mijn scherm en soms groene lijnen.
Enkele malen is het mij nog gelukt terug op te starten (enkel met Hirens BootCD).
Soms probeert de PC zich automatisch te herstellen via het automatisch herstel van Win10 maar ook dat lukt niet.
Ik krijg dat het blauwe scherm met de Stopcode DPC Watchdog Violation.
Hierover heb ik al gegoogeld maar niet wijzer geworden.
Een foutmelding zegt De foutmelding zegt dat het
crc32c intel (kernel...) niet kan laden.
Na een tijd kreeg ik enkel nog maar grijs-zwarte vlekken die evolueren naar een heel grijs scherm.
Ik kan geen images meer terugzetten omdat ik niet meer in de setup geraak en zelfs niet meer in het bios.
In mijn laptop zitten 2HD.
Normaal zet ik een image terug op de HD waarop het OS staat.
Omdat ik nu problemen had dacht ik, ik zet de image terug op de andere HD.
Dat lukte dus ook niet en ik kreeg helemaal geen beeld meer en kon dus
ook niets meer doen, niet in de Bios enz...
Dan maar geprobeerd een tweede monitor aan de laptop te hangen.
Dan kon ik terug in de BIOS en kan terug CD booten maar nog altijd met de storend strepen op het tweede beeldscherm.
Het scherm van de laptop blijft echter grijs.
Een image terugzetten lukt ook niet met de 2de monitor.
Vanuit de laptop, zonder de extra 2de monitor aangesloten, heb ik dan de beide HD getest.
Ik heb ze verwisseld van plaats: de linkse rechts en omgekeerd.
Alles zonder resultaat.
Het scherm blijft grijs met plekken en dat evolueert naar volledig licht grijs.
Wat is de betekenis van dat grijze scherm?
Bestaat er een mogelijkheid deze crash op te lossen?
 
er kan dus niet opgestart worden naar Windows 10 en zodoende kun je enkel maar trachten op te starten vanaf de opstartbare usb stick ...maar ook dit wilt bij u niet lukken ...alhoewel je de stick als eerste opstart media heb ingesteld !

*ik zie maar 1 kans om de laptop (Windows 10 zichzelf te laten herstellen !

ontkoppel de batterij en sluit de adapter aan ...
start vervolgens de laptop op en trek aanstonds de adapter los ( de laptop valt nu uit )
sluit de adapter weer aan en start de laptop weer op ... wederom trek je de adapter los ...
*dit dien je 3x te herhalen en indien het geluk mee is dan zal de Windows zichzelf gaan herstellen bij het terug opstarten zonder het lostrekken van de adapter .
 
En vermits deze tool niet opstart is de oorzaak van de crash wellicht in de hardware te zoeken en wordt de toekomst van mijn laptop heel onzeker. Wat denk je?
Deze mail had uw mail gekruist. Ik zal uw aanbevelingen volgen.
Er zitten 2 batterijen in de laptop. Moet ik beiden ontkoppelen, dus ze eruit halen?
 
dit heeft dan ook niets met het tool ( de Microsoft creation tool ) te maken ...hoe kun je een programma draaien als er geen besturingssysteem gestart is !
 
Werkt ook niet. Zal dus wellicht een hardwareprobleem zijn. Mogelijk dus de Nvidia. Ik kreeg immers een bonte mengeling van kleuren. Op het scherm van mijn laptop zie ik die kleuren al lang niet meer. Daar is alles grijs en zonder beweging. Maar als ik er een 2de monitor aanhang zie ik weer kleuren in beweging en soms zijn die ook zonder beweging (blokken) en kan ik ook terug in het bios en in mijn Hirsen boot CD. Maar omdat de kernel weg is kom ik niet verder. Soms denk ik, als ik eens kon mijn schijven formatteren? Op mijn Hirsen boot cd staan zoveel tools, maar de juiste vinden is ook niet evident en ze moeten dan nog werken ook op een invalide PC. ;!
 
Ondertussen het Gandalf's Win10PE kunnen downloaden (dank u voor hulp bij de download). Het is wel een 64 bits. Ik hoop dat het lukt op een 32 bits, maar ik denk het wel volgens de info op de site. Ik zal het dan naar een DVD of USB branden om een opstart te krijgen, maar ik heb er niet veel hoop op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan