Windows 11 Openen lukt niet

Als ik op "deze pc" klik zie ik dit staan:

Screenshot_39.png

Als ik daarna op netwerklocaties klik komt er dit tevoorschijn:
Screenshot_40.png

Hoe komt dit? Ik begrijp eigenlijk ook niet goed wat "mediaserver" betekend

Heb verschillende foto's die geen vb tonen als ik er op klik willen die niet openen en zegt dat ik de rechten niet heb nogtans staan die foto's al jaren op mijn schijf, heb verschillende programma's gebruikt maar zoals ik verwachte ging het bij geen enkele voor te openen
Screenshot_41.png

Screenshot_42.png

Een weigerende mediaserver op de computer wordt meestal veroorzaakt door problemen met het netwerk, firewall-instellingen, of toegangsrechten. Controleer direct of alle apparaten op hetzelfde netwerk zitten en of de server(software) actief is.

Hoe komt dit? Ik begrijp eigenlijk ook niet goed wat "mediaserver" betekend
Media server is een server die media aanbiedt, meestal met een protocol dat online afspelen of streamen mogelijk maakt. Dat is dan meestal video of muziek ...
Dat kan een commerciële aanbieder zijn maar ook een particulier die een server openzet voor het internet.

In dit geval is er blijkbaar een account met dat adres, op een desktop met die naam die daar bestanden, media heeft staan en aanbiedt voor toegang via het internet (of je lokaal netwerk), maar waar de gebruiker waarmee je op je PC aanlogt géén toegang toe heeft.

Er zou ergens toch een belletje moeten gaan rinkelen ...

is idd. géén probleem van bestanden of app, maar van toegang.
De user die de bestanden daar ooit heeft gezet is dus blijkbaar niet de user waarmee je nu werkt.

--> Deze vraag en de vorige ! hebben volgens mij dezelfde reden.

Media server is een server die media aanbiedt, meestal met een protocol dat online afspelen of streamen mogelijk maakt. Dat is dan meestal video of muziek ...
Dat kan een commerciële aanbieder zijn maar ook een particulier die een server openzet voor het internet.

In dit geval is er blijkbaar een account met dat adres, op een desktop met die naam die daar bestanden, media heeft staan en aanbiedt voor toegang via het internet (of je lokaal netwerk), maar waar de gebruiker waarmee je op je PC aanlogt géén toegang toe heeft.

Er zou ergens toch een belletje moeten gaan rinkelen ...
die schijf komt uit een oudere pc die ik hier heb ingestoken omdat daar veel dingen opstaan die ik liever niet kwijt ben, ik ben er echt van overtuigd dat die foto's zijn en geen films of muziek, dit komt dus niet van een streamingdienst

Terug
Bovenaan