Netwerk Nieuwe modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus123

Steunend lid
Vip Lid
Heb een nieuwe modem moeten plaatsen maar nu werkt mijn printer en vaste lijn niet meer.
Hoe kan ik mijn printer en vaste lijn overzetten naar de nieuwe modem.
Printer is een canon ts 9150.
 
Modem van welke provider ?

Een printer zet je niet op een modem - er zijn diverse mogelijkheden van aansluiting : rechtstreeks op een PC met kabel, op het netwerk met UTP kabel (verbonden met je router) en eigen IP adres, of via Wifi... waarover heb je het in je vraag ?
 
Zoals @Patrick.S en @wivy hier al aangaven : je printer gewoon terug verbinding laten maken met je wifi-netwerk.
Door het vervangen van je modem (eigenlijk van je router, maar dat is in ons land één en hetzelfde toestel) heeft je wifi-netwerk een nieuw paswoord gekregen en kan je printer dus niet meer verbinden.

Gewoon de routine voor draadloos verbinden via wifi uit de handleiding van je printer opnieuw doorlopen en daarbij het nieuwe paswoord ingeven. Dat heb je gekregen van Telenet en/of staat op de achterkant of onderkant van je nieuwe bakje.
 
Voor u vaste lijn als die kabel niet is aangesloten aan de modem ,zalen er ook geen verbinding zijn .maar gaat eens kijken of de kabel in de modem zit en anders kijkt of het landje brand van uw vaste lijn op modem hier door kan je zien dat uw vaste lijn is geactiveerd

IMG_0047.jpeg
 
Telenet Modem.jpg

Ik heb ondertussen ook de nieuwe modem van Telenet geïnstalleerd en die heeft zonder problemen al mijn apparaten overgenomen. De controlelampjes zoals bij de modem van Patrick.s zijn niet meer voorhanden voor zover ik weet. Als de printer geen verbinding meer heeft met uw modem dan kan je best uw modem eens resetten, als daarna uw printer of een ander apparaat nog geen verbinding heeft met uw netwerk dan kan je best de procedure doorlopen die Patrick.S en @wivy hier al aangaven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan