Hardware nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik zou graag een nieuw laptopje willen kopen, maar ik ben niet meer bij met de huidige hardware.
Het betreft deze


alle inlichtingen staan erbij, maar de videokaart ken ik al bv niet, Intel processor is nu amd, maar ik hoor dat amd Intel aan het inhalen is wat betreft de
goede processors.

Is er iemand die veel van al die specificaties kent en mij kan zeggen als dit een goede keuze is.
De laptop moet dienen voor email, lezen en versturen, surfen, office gebruik, Sandbox gebruiken, series zien, dus geen zware spelletjes (speel ik niet)
geen photoshop of al deze dingen.

Bgr,

Ed
 
amai wat een reacties allemaal, ga ze eens rustig doornemen als ik me iets beter voel sommigen weten wat ik hier mee wil zeggen
bedankt alvast voor jullie massale reacties, fijn
alle suggesties zijn welkom
heb nu een Asus X750L en ben daar eigenlijk ook best tevreden mee, alleen mijn ssd begint vol te geraken
het is er maar eentje van 230 gig
ik heb niet graag een laptop met veel probeerprogramma's op en veel toeters en bellen
bij asus was dit niet het geval
 
Maar dat is wel in een Xeon workstation hé ... niet dat je dat nodig hebt hé ... (tenzij je het beste wil en tijdens Corona beetje kan sparen ... )


ik heb achter Xeon gezocht maar kon geen enkel voorbeeld krijgen op de site,
hebben die ook schermen van 17"
en wat is daar zo bijzonder aan
in welke prijsklasse vallen die ongeveer?

thanks
 
@mdc1756 Ik moet je teleurstellen : Xeon is een 4-core processor van Intel van enkele jaren geleden. Die zitten in mijn geval in een HP-Z400 en een HP-Z420 Workstation. Dat zijn enorme desktops die je amper kan tillen : hier hangen er 2x 32inch schermen aan.
Kostprijs nieuw enkele jaren geleden was rond de 4000 euro, deze beide kleppers heb ik meegekregen van mijn werk toen ik in brugpensioen ging, omdat - zoals zo vaak - mijn funktie kwam te vervallen en niemand van de krimpende dienst er behoefte aan had of iets kon mee aanvangen ... ik was HR Systems & Applications Manager en HR Service Manager - nu allemaal geoutsourced !
 
is het niet nadelig dat de processor en de grafische kaart bijeen zitten en de hdd draait maar aan 5400, niet beter aan 7200.
Als jij op iets beter stuit dan mag je van mij gerust een voorstel doen Philip.
Alvast bedankt.

Ed
ED,
Nee, dit is vrij standaard bij een laptop. In sommig laptoppen vind je wel eens een aparte videokaart. Mijn Medion heeft er bv eentje, maar de meeste moeten het stellen met de ingebouwde op de processor. Der is daar niets mis mee. Enkel dat niet al je RAM beschikbaar is voor je laptop, maar dat er een aantal MB voorbehouden zullen zijn voor het video gebeuren.

RAM beschikbaar.png


Zoals je kan zien is er bij mij 200 MB minder beschikbaar dan wat er in steekt, dit is 200 MB die naar mijn intel video gebeuren gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan