Windows 10 Nieuwe laptop instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe laptop gekocht een Acer 3, die heb ik geïnstalleerd en dan ben je verplicht een pincode in te stellen en dat heb ik gedaan maar nu krijg ik die pincode er niet meer uit zodat hij direct ineens opstart. Met netplwiz lukt het niet want daar kan ik geen vinkje uitzetten en zo lukt het ook niet met de aanmeldopties van pincode verwijderen. Hoe krijg ik er die pincode er uit?
 
je was helemaal niet verplicht om een pincode in te stellen ..maar aangezien je dit toch gedaan heb ..
ga ik via accounts naar de aanmeldingsopties dan zie ik maar 6 mogelijkheden en geen 7 ...
*dien er wel bij te vermelden dat ik bij het gebruik van het Lokaal account géén wachtwoord of whatever gebruikt om me aan te melden .
 
Ik was fout : zie er 6 !
Aantal kan afhangen van versie hé ... Ik gebruik Windows 10 for Workstations ...

1592816561253.png
 
Waarom zou je eigenlijk die pincode eruit willen halen? Je kan perfect de pincode laten en bv instellen enkel bij de opstart en daarna niet meer. Zo doe ik het. Anders na een kwartier bv nog eens die pincode. Dat vind ik ook vervelend. Maar bij de opstart vind ik een veiligheid. Je weet immers nooit dat hij eens in handen terecht komt die jij niet wenst.
 
juist, @cve, ik had de vraag niet goed gelezen "... zodat hij meteen opstart..." dus zonder beveiliging. Ik ging er even vanuit dat hij een wachtwoord wou ipv. pincode of zo. Zonder enige vorm van beveiliging moet nochtans ook kunnen maar ik vind dat persoonlijk ook NIET aan te raden...
 
effe een opmerking ...
een lokaal account hoeft niet perse met een wachtwoord beveiligt te worden een Microsoft account daareentegen dus wel .. en de TS gebruikt dus wel degelijk deze laatste .
de TS wilt in feite via " netplwiz " het automatisch aanmelden gebruiken maar dit kan enkel via een wachtwoord ..aangezien er een pincode werd aangemaakt vervalt dus het wachtwoord en is het automatisch aanmelden niet te gebruiken ..men dient hier eerst de pincode te verwijderen ..
*tevens is het automatisch aanmelden op het Microsoft account NIET aan te raden ..en dit om misbruik van dit account door derden te voorkomen .
 
Ik heb een nieuwe laptop gekocht een Acer 3, die heb ik geïnstalleerd en dan ben je verplicht een pincode in te stellen en dat heb ik gedaan maar nu krijg ik die pincode er niet meer uit zodat hij direct ineens opstart. Met netplwiz lukt het niet want daar kan ik geen vinkje uitzetten en zo lukt het ook niet met de aanmeldopties van pincode verwijderen. Hoe krijg ik er die pincode er uit?

Windows 10 zonder wachtwoord


 Open het venster ‘Uitvoeren’ met de toetscombinatie Win+R en geef het volgende commando in: control userpasswords2


 Er verschijnt nu een venster ‘Gebruikersaccounts’. Schakel het selectievakje ‘Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken’ uit en bevestig met ‘Toepassen’.


 In het venster ‘Automatisch aanmelden’ geef je je twee keer in en bevestig je met ‘OK’.


 Sluit het venster ‘Gebruikersaccounts’ met een klik op ‘OK’.
 
Het is hier verschillende keren gesteld maar aanloggen zonder wachtwoord is in alle omstandigheden HOOGST ONVEILIG, behalve als uw PC géén verbinding maakt met het Internet. Logischerwijze stelt u uw toestel gewoon open voor iedereen die verbinding kan leggen (via internet dus) ... Als uw account dan ook nog eens administratieve rechten heeft mag u niet verwonderd zijn als u te maken krijgt met ongewenste activiteiten op uw toestel, tot volledig onbruikbaar worden of wissen van harde schijf toe ...
 
Ik snap ook niet waarom mensen er tegen op zien om een pincode in te geven op hun laptop. Het is een klein gebaar, maar beschermd je zoveel beter. Je kan dan ook instellen dat je enkel maar bij het opstarten van je laptop die code hoeft in te geven en daarna zolang je ermee werkt niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan