Varia NAS verbinden met de tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een western digital NAS (my book live duo) welke ik op de vorige (samsung) tv kon benaderen, nu heb ik een LG tv (oled55c16LA) en kan ik de NAS niet meer benaderen via de tv (de nas wordt niet gezien)
De tv is met een vaste internetkabel verbonden met de router, mijn laptop is wel zichtbaar op de tv
ik zou graag de nas ook op de tv willen benaderen, iemand een idee hoe dit moet?
 
Even goed opletten met gebruik van het apparaat!

Western Digital zegt dat de hackers achter de kwaadaardige software in My Book Live- en Live Duo-harde schijven, waardoor gebruikers van de schijven massaal hun data kwijtraakten bij het aansluiten op internet, een zeroday gebruikten en geen bug uit 2018.​

Western Digital raadde gebruikers vijf dagen geleden aan om de WD My Book Live en WD My Book Live Duo los te koppelen van internet om gegevensverlies te voorkomen, nadat zij erachter waren gekomen dat de apparaten kwaadaardige software kunnen bevatten die de schijven naar fabrieksinstellingen terugzet en alle gegevens van gebruikers wist.
In eerste instantie werd hierbij gedacht dat er gebruik werd gemaakt van een kwetsbaarheid die sinds 2018 bekend was. In een update op hun website schrijft Western Digital dat uit nader onderzoek blijkt dat het gaat om een zeroday, een niet eerder ontdekte kwetsbaarheid die al in 2011 werd geïntroduceerd aan My Book Live als onderdeel van een refactor van de authentificatielogica in de firmware van de harde schijf. De kwetsbaarheid maakte het mogelijk om op afstand code uit te voeren via een administrator api, waardoor zonder inlog een factory reset kan worden ingesteld. Naast CVE-2018-18472 heeft WD ook CVE-2021-35941 geregistreerd.
Western Digital biedt vanaf juli alle My Book Live-gebruikers een data-recoverydienst aan. Ook kunnen zij hun My Book-harde schijf inruilen voor een My Cloud-apparaat. Begin juli zal het bedrijf daar meer details over bekendmaken.
 
Even nogmaals maar weer... de NAS is niet het probleem, de TV is. Die WD is nu niet bepaald een high end NAS device, maar het supporteerd wel de basis SMB/CIFS. Dus voldoende voor doorsnee NAS verbinding nodig voor file transfers. Maar je TV kent dit protocol niet, enkel storage over een USB verbinding (geen ethernet).
 
uit een artikel ' Hack your Smart TV ' vond ik dit terug voor LG TV:

LG TV owners can
install apps by pressing Home on the
remote to open the LG Content Store,
then selecting the Apps category

dit artikel is terug te vinden in: Computer active issue 615

zomaar een vermelding ...
 

Bijlagen

  • HackYourSmartTV.pdf
    1.3 MB · Weergaven: 142
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan