Motorola batery probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe regelmatig eens een andere ROM op mijn smartphone en ik ben nooit iets kwijt. Ik heb alles op mijn google account staan. Apps die je afgehaald hebt via play store staan in je bibliotheek. die kan je dan ook zo terug installeren. Ook apps die je gekocht hebt kan je zo meteen terug installeren. Ze staan in je bibliotheek en je hoeft ze niet nog eens te betalen. Wel dien je overal her in te loggen. Dat is logisch lijkt mij. Ik heb 1 app die mij telkens 1 cent kost en dat is payconiq. Dat is omdat ik telkens 1 cent op hun rekening dien te storten om mijn rekening te verifieren. Die krijg je ook niet terug. Mail account, daar dien jij je wachtwoorden en zo van te weten, want dat dien jij ook terug op te geven om in te loggen wat mij ook logisch lijkt. Maar het meeste zoals mijn telefoonnummers, foto's en zo heb ik al terug door in te loggen op mijn google account. Dat is dus ook 1 van de redenen waarom ik zo veel mogelijk Google producten gebruik. Google foto's is bv daar super handig in. Je hebt onbeperkt opslag en telkens je inlogt heb je alle, maar dan ook werkelijk alle foto's dat je genomen hebt sinds je eerste keer dat je ingelogd was ermee terug. Ik gebruik dit al sinds 2013 en ik heb er werkelijk duizenden foto's op staan. Je dient wel verbonden te zijn via het internet om ze te kunnen bekijken omdat ze niet opgeslagen zijn op je toestel, maar in de cloud. Hoe het zit met apps die jij hebt die door een ICT medewerker erop zijn gezet kan ik helaas niet zeggen. Het hangt ervan af van waar hij ze gehaald heeft. Als hij dit zelf gemaakt had en dus niet op google play store terug te vinden zijn zal je terug dienen te gaan om die apps er terug te laten op zetten of een backup maken van alles via one drive. Daar ik dit nooit gebruik, zou ik dus ook niet weten hoe dit in zijn werk gaat. Ik gebruik geen one drive.
 
ik heb het artikel gelezen van Qtex en heb nu op mijn gmail account een icoontje staan met back-up.
Wat ik kan zien op mijn telefoon is dat what's app, spotify en instagram niet is meegenomen, maar ik denk als ik terug afhaal en mijn wachtwoorden instel ik die terug kan gebruiken.

Wat betreft what's app, komt die automatisch terug met al mijn contacten terug op de gsm te staan

Mijn foto's worden altijd automatisch naar google weggeschreven. Ik kan die wel zien op mijn gsm bij het icoontje van google foto's die zijn alleen maar pictogrammen het zijn er enorm veel maar die nemen bijna geen plaats in.

Er stond in het artikel dat je die op je pc kon zetten maar ze staan op gmail, dus die zullen waarschijnlijk terug in de map google foto's komen te staan
als die map er automatisch opkomt? Komt die automatisch ermee op ik weet het niet.

Je zegt de app's die je hebt afgehaald staan in de bibliotheek kan je me een screenshot geven waar ik de bibliotheek kan vinden op gmail aub of zeggen hoe ik er kan geraken.

Gaan ook alle apps die standaard op de motorola stonden ook verdwijnen na het plaatsen van een batterij want dit zijn er behoorlijk veel ik kan die toch niet allemaal gaan overschrijven of blijven die staan.

En als ik mijn gsm terugkrijg hoe zet ik mijn gegevens terug, ik zie daar nergens een optie van, of is het zo als ik mijn account aanmaak van gmail in mijn gsm dat alles automatisch terugkrijg?

En wat bedoel je, ik doe regelmatig een andere rom op mijn gsm

het programma van de IT van het werk is google Authenticator, die kan je wel afhalen maar men moet mijn inloggevens en wachtwoorden via hun servers er terug inzetten, dit is niet het grootste probleem.

Als ik al een antwoord krijg op bovenstaande vragen ben ik al tevreden;

Bedankt Q en CVE

Ed
 
wat betreft de standaard apps ..wel nadat de accu vervangen is zal je smartphone terug gezet worden naar de fabrieksinstellingen en vanzelfsprekend blijven de standaard meegeleverde apps aanwezig ..

krijg jij je smartphone terug en je start deze vervolgens op wel dan kun je je vervolgens je google account aanmelden en word je systeem instellingen terug gezet ..

ik maak mijn back-up aan en deze word dan bewaard in one drive , tevens heb ik op de pc ook de map one drive staan en zie ik hier dus ook mijn Alcatel x1 back-up vermeld staan ..

de apps what's app, spotify en instagram dien je nadien terug op te halen en te installeren ..van het moment jij je daar weer aanmeld worden je gegevens gesynchroniseerd op je smartphone *zelf gebruik ik deze 3 apps niet ! ( dus is dit eerder een vermoeden )..

een paar foto's van mijn back-up via one drive waar ik dus gewoon aan kan ..

240350

240351

240352
 
Qtex, hoe maak jij je back up die je kan bewaren op je pc, foto' s zou me nog lukken maar van al de rest,
ik heb enkel de optie een back up te maken naar one drive via gmail

Weet jij wat CVE met
Je zegt de app's die je hebt afgehaald staan in de bibliotheek kan je me een screenshot geven waar ik de bibliotheek kan vinden op gmail aub of zeggen hoe ik er kan geraken.
hoe hij dit doet

en wat wil hij zeggen met Ik doe regelmatig eens een andere ROM op mijn smartphone

moet nu even weg, ik lees je straks

doei
 
je zegt zelf al ik heb enkel de optie een back up te maken naar one drive via gmail .
gmail is toch een onderdeel van je google account .. denkelijk heb jij one-drive niet aanstaan bij u ...zodat deze ook mee opstart bij het opstarten van Windows.

om te zien welke apps je bezit die jezelf ooit heb opgehaald dien jij je in te loggen op google play store (via je pc )..
en onder apps "eerder geïnstalleerde Apps" zie jij dan welke apps jij ooit heb gebruikt ..

en onder "mijn apps " heb je dan eerder een totaal beeld van de door u zelf opgehaalde apps .

*betreffende de rom dien jij je niets aan te trekken ..CVE zet regelmatig een andere versie op zijn smartphone
 
Sorry dat ik er niet was, maar ik heb ook een leven naast pctuts.
Wel die bibliotheek vind je heel gemakkelijk terug in je play store. Daar klik je op de 3 streepjes links boven. dan op mijn apps en games, dan heb je een aantal zaken staan helemaal bovenaan, updates, geïnstalleerd en bibliotheek. klik op bibliotheek en voila daar staan al je apps die je hebt staan en die je ooit hebt gedownloaded. Dus best voor je hem binnen doet eerst eens bibliotheek opkuisen en dan heb je nadat je je toestel terug krijgt in fabrieksinstellingen en je bent ingelogd met je google account zie je daar in de bibliotheek alle apps die je ervoor had staan. Dus is gewoon een kwestie van ze allemaal aan te klikken en te installeren. Voila alle apps heb je terug.
 
Die andere ROM, daar moet jij je niets van aan trekken, dat is op mijn toestel dat ik een custom besturingssyteem erop zet. Dat noemt men een ROM. Dit is niet zonder gevaar. Je kan je toestel onklaar maken in het beste geval, dat noemt soft bricked en het kan ook helemaal naar de knoppen zijn en dan is hij hard bricked. Dat laatste heb je best niet. Je kan ook je EMEI kwijt raken erdoor. Die moet je dan via een omweg er terug inkrijgen of terug gaan naar de originele ROM. Hopend dat deze dan terug meegeleverd word met je toestel. Dus er kan veel mis gaan, maar vaak gaat het ook goed als je weet wat je doet en weet waarmee je bezig bent.
 
je zegt zelf al ik heb enkel de optie een back up te maken naar one drive via gmail .
gmail is toch een onderdeel van je google account .. denkelijk heb jij one-drive niet aanstaan bij u ...zodat deze ook mee opstart bij het opstarten van Windows.

om te zien welke apps je bezit die jezelf ooit heb opgehaald dien jij je in te loggen op google play store (via je pc )..
en onder apps "eerder geïnstalleerde Apps" zie jij dan welke apps jij ooit heb gebruikt ..

en onder "mijn apps " heb je dan eerder een totaal beeld van de door u zelf opgehaalde apps .




Qtex, ik denk je je even vergist van termen, je zegt dat ik enkel een, back up maak naar one drive via gmail, maar ik maak een back up naar google drive van gmail, one drive is van microsoft

onder mijn apps staat bv niet de app google foto's maar die zal standaar op de Motorola staan vandaar dat die niet in de map van mijn gedownloade app" staat juist.

Maar ik denk als ik mijn account aanmaak met gmail alles automatisch zichzelf zal installeren behalve de apps natuurlijk
 
Sorry dat ik er niet was, maar ik heb ook een leven naast pctuts.
Wel die bibliotheek vind je heel gemakkelijk terug in je play store. Daar klik je op de 3 streepjes links boven. dan op mijn apps en games, dan heb je een aantal zaken staan helemaal bovenaan, updates, geïnstalleerd en bibliotheek. klik op bibliotheek en voila daar staan al je apps die je hebt staan en die je ooit hebt gedownloaded. Dus best voor je hem binnen doet eerst eens bibliotheek opkuisen en dan heb je nadat je je toestel terug krijgt in fabrieksinstellingen en je bent ingelogd met je google account zie je daar in de bibliotheek alle apps die je ervoor had staan. Dus is gewoon een kwestie van ze allemaal aan te klikken en te installeren. Voila alle apps heb je terug.


Tuurlijk heb je een leven naast Tuts, ik zit in een heel lang ziekteproces,
in mijn bibliotheek staat hier en daar toch een app die wel is geinstalleerd
maar kan ik niet beter alles laten staan dan kan ik kiezen als ik de ooit geïnstalleerde app er terug op wil?

De play store en google foto' staan waarschijnlijk als standaard op de fabrieks instellingen

Moet ik nog een aparte back up maken van mijn foto's want die staan allemaal in gmail en die komen vanzelf terug denk ik als ik mijn account aanmaak, niet?
Neem jullie tijd mannen en alvast bedankt
zonder jullie was ik niets, het ligt ook aan mijn zware medicatie hoor, ma ja
 
watik wel niet kan is de back up op google drive openen terwijl Qtex dit precies wel kan op zijn one drive
 
Qtex, hoe maak jij je back up die je kan bewaren op je pc, foto' s zou me nog lukken maar van al de rest,
ik heb enkel de optie een back up te maken naar one drive via gmail
wat in het rood staat heb jij eerder zelf gezegd .. ik had er niet bij stil gestaan dat One-drive van Microsoft is..

wat ik wel niet kan is de back up op google drive openen terwijl Qtex dit precies wel kan op zijn one drive
je geeft eerst me een tik op de vingers en daarna bega jij zelf de fout om Google drive te vergelijken met One-drive ( Microsoft
*destijds toen ik hier de back-up instelde op mijn smartphone kon ik kiezen waar ik deze wilde opslaan ..
ik had meerdere keuzes..
-intern op een SD kaartje
-op google drive via mijn google account
-op een externe cloud locatie zoals One-drive ( deze laatste koos ik dus)

***denk dat als jij dit ook wilt dat jij dan je back-up opnieuw dient in te stellen !
waardoor je je huidige back-up verliest .
 
Alle foto's met je Smartphone genomen worden weggeschreven naar de servers van Google wanneer je in verbinding staat met Wifi. Dus je hoeft helemaal geen backup van je foto's te nemen gezien dit automatisch gebeurt van als je verbonden bent met Wifi. Wij gaan normaal gezien in de zomervakantie voor een dikke 2 weken op vakantie, daar hebben we geen wifi verbinding, maar daar worden wel wat kiekjes geschoten met de Smartphone. Bij thuiskomst gaan dan van als mijn Smartphone verbinding heeft gemaakt met mijn Wifi thuis alle genomen foto's op vakantie weggeschreven worden naar de servers van Google. Dit gebeurt automatisch, je hoeft daar niet bij na te denken dat je dit nog zal moeten doen, dit gaat vanzelf. Wil je controleren of alle foto's wel op je google fotos staan, dan kan je best naar https://photos.google.com gaan met je pc en daar inloggen met je google account van je Smartphone. Dan zie je ook alle foto's op je pc staan die op je google foto's staan, behalve enkele mappen die jij niet kan zien met de pc maar wel met je Smartphone, maar die blijven of bewaard of niet bewaard, het is hoe het is ingesteld in je google fotos account. zie naar mijn screenshot. whatsapp wordt bij mij NIET opgeslagen en dat kan je zien links onderaan het fotootje door het wolkje met een streep erdooor. Wens je dit alsook mee te nemen in je opgeslagen foto's, klik je op de map in de Smartphone en zie je bovenaan een schakelaartje staan om dit op te slaan. Bij mij staat dit dus niet aan. Let wel dit dien je allemaal op je Smartphone uit te voeren. Op je pc kan je minder dan met de Smartphone.
240354
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan