Androïd apps Android Auto op Motorola E20

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Op de officiële Android Auto-website van Google staat dat alle smartphones met Android 11 (draadloos) Android Auto kunnen gebruiken.
Echter zou dit niet werken op een smartphone met android GO, Hoe weet ik of ik een go versie heb? (waarschijnlijk wel)
En bestaat er een mogelijkheid om Android auto toch op mijn telefoon aan de praat te krijgen?
Ik heb reeds de android apk gedownload (versie 9.1.631023) en kunnen installeren echter wanneer ik de smartphone via een usb-kabel aansluit krijg ik een foutmelding.
Iemand een oplossing om android auto op een Go versie te installeren?
 
Laatst bewerkt:
Volgens wat ik lees op Internet kan je het wel installeren maar werkt het vaker niet dan wel ... de moeite niet waard denk ik.
 
Enkel auto's vanaf 2022 ongeveer die Android Auto ondersteunen kunnen Android Auto draadloos gebruiken. De oudere reeksen moet je bedraad je smarthphone verbinden. Werkt zeer goed moet ik zeggen.
Er zullen wel klachten ook zijn, maar zal afhangen van de combinatie (wagen/smartphone)
 
Klopt @DDragon80 - maar de essentie van het probleem zit hem in de versie Android GO op zijn smartphone.
Draadloos gaat zeker niet, maar zelfs met USB kabel zal niet werkbaar zijn. GO is immers een uitgeklede, funktioneel beperkte versie van Android voor de low-end smartphones.
 
volgen mijn opzoeking zou je deze app moeten installeren Android Auto op uw smartphone https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.projection.gearhead
je kan de app installeren vanaf andriod 6.0 volgens de info op play store app

de info heb ik hier gehaald https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden/

maar je kan ook kijken op deze site al uw wagenof apparaat inuw wagen compatiber is https://www.android.com/intl/nl_be/auto/compatibility/#compatibility-stereos
 
Volgens mij maakt het niet uit of het een Android GO is of een gewone versie van Android of je Android auto kan gebruiken. Dat een toestel dat Android GO heeft minder compatibel is met de meeste merken zal eerder het probleem zijn denk ik. Mijn vrouw haar auto heeft Android auto draadloos en dat werkt heel erg fijn. Mijn auto is van 2006, dus dat bestond toen nog niet.
 
je kan de app installeren vanaf andriod 6.0 volgens de info op play store app
Nogmaals ... NIET met een Android GO versie op je smartphone.
Heeft niets te maken met versie 6 of hoger, niets te maken met de versie van je auto en bouwjaar ... zolang je Android GO gebruikt, kan je het wel installeren, maar werkt het niet ...

1679175584486.png


1679175647912.png
 
Een APK downloaden waar heeft hij dat gedownload app werk niet als het illegaal bestand is het is best op de juiste play store
 
Een APK downloaden waar heeft hij dat gedownload app werk niet als het illegaal bestand is het is best op de juiste play store
Sorry maar dat is onzin... een APK installeren is volstrekt legaal en zelfs voorzien binnen Android.
 
Ik vrees dat ik onbewust verwarring heb gezaaid door het woord draadloos in mijn topic te gebruiken. (Heb de topic tekst wat aangepast)
Het probleem is dat ik android Auto niet kan installeren via play store. (melding dat toestel mijn toestel niet compatibel is met deze versie)

Ik zou al blij zijn als ik android auto op mijn smartphone via USB kabel kan gebruiken.

Het betreft een nieuwe auto (2023), met een toestel van vrienden werkt het probleemloos.
 
Laatst bewerkt:
Enkel auto's vanaf 2022 ongeveer die Android Auto ondersteunen kunnen Android Auto draadloos gebruiken. De oudere reeksen moet je bedraad je smarthphone verbinden. Werkt zeer goed moet ik zeggen.
Er zullen wel klachten ook zijn, maar zal afhangen van de combinatie (wagen/smartphone)
Heb mijn topic aangepast, werkt niet met USB-kabel, draadloos heb ik het nog niet geprobeerd.
Met kabel zou al leuk zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan