Motorola batery probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,


Ik moest een voorvoegsel zetten om te kunnen posten, maar mijn gsm is android.
Ik heb een Motorola 5 G S, als ik 's nachts rond 2 à 3 h ga slapen heb ik nog ongeveer 80% staan, ik zet mijn wifi verbinding uit om niet gestoord te worden door mails en dergelijke.
Nu is mijn telefoon al een paar dagen van 80% tot 5% gezakt als ik rond 11 h opsta.

Dus wifi staat af, ik heb geen data (heb een pay en go kaart) dus dit staat ook af, en alle apps zijn gesloten.
Iemand een idee hoe ik dit kan vermijden of aan wat dit ligt?

Bedankt

Ed
 
das niet te vermijden ..das een teken dat de accu aan vervanging toe is ..heb het hier voorgekregen op de Alcatel x1
deze heb ik daarop terug gestuurd en onder garantie werd deze accu vervangen
 
Bluetooth staat ook uit?
Eventueel ook eens kijken of NFC uitstaat (Near Field Communication) Kan je ook wel terugvinden bij je communicatie instellingen. Dit staat zowiezo uit bij mij. Geen garantie dat dit je batterijduur gaat stabilizeren.
Mogelijk is er toch een app op de achtergrond die heel actief is (en blijft).
 
gsm in nog maar twee jaar Qtex en NFC en Bluetooth staat ook uit
ik zal nog eens al mijn cache van de apps leeg maken en zien wat dit geeft.
Maar na twee jaar al batterij stuk, das toch rap,nee?
 
ik had de mijne nog maar 7maanden en diende deze terug te sturen ..op de mijne is NFC niet aanwezig ook waren er geen apps open of in gebruik..
 
Wat je ook af en toe eens moet doen, is je toestel volledig herstarten.
Ik heb dezelfde smartphone trouwens (moto g5s+). En af en toe heeft die wel wat eigenaardige kuren. Vrijwel altijd opgelost met een herstart.
 
ja hij heeft soms rare kuren de versie hoger die mijn vrouw heeft de 6 heeft dit niet.
Heb nu alles eens gekuist opgeladen tot 100% en ga nu zien hoe hij vanaf nu 13.35 leegloopt ik laat het weten
 
Een Smartphone is een raar beestje. Ik kan het weten. Eigenlijk moet je je smartphone elke dag eens heropstarten. Niemand die dit doet, maar het staat overal aangegeven als aanbevolen. Ik doe dit ook niet, maar ik tracht dit toch 1 x per week te doen. Ik stel u voor zoals reeds aangegeven is om u toestel eens herop te starten en als dit niet helpt zal jammer genoeg je batterij naar de haaien zijn. Mijn toestel heeft gisteren bv dik 3 u aan de lader gehangen en die was van 35% naar 63% gegaan. Deze morgen dan terug in de lader gestoken aan 48% en na 2u was hij 68%. Dus dat vol in dik een uur zat er dus gisteren en deze morgen niet in. Hij is nu uitgevallen wegens platte batterij. Eens zien hoelang hij erover gaat doen.
 
ik laad hier de mijne Alcatel x1 pas op als deze de melding geeft low batery .. dan wilt hij tevens ook over gaan naar de spaar-stand.. maar dat vind ik dus niets .
hij heeft ruim 3.5 u nodig om dan van 19% op te laden naar een volle 100%
*deze morgend toen ik op stond gaf deze de melding en laadde ik hem op ...heb deze vandaag amper gebruikt en de accu geeft nu 75 % aan
in standby is deze 75% goed voor 1 dag en 15 minuten ..dan gebruik ik hem nog niet !
 
Amai, ruim 3,5u nodig om helemaal op te laden is ook een heel eind. Mijn toestel laadt normaal van rond de 20% tot 100% op in dik een uur. gisteren was hij nog 35% toen ik hem in de lader stak en toen ik ging gaan slapen was hij amper naar 63% opgeklommen. Dat is veel te weinig om goed te zijn. Deze morgen zag ik dat hij traag laden opgaf en 6u opladen stond er bij. Dat is heel erg lang. Nu staat er "snel opladen, vol binnen 42 minuten. Dus hij gaat in een dik uur van 0% naar 100% geladen zijn. Waarom hij gisteren en deze morgen 2 x langzaam laden deed is mij nog steeds een raadsel.
 
mijn motorola is op een uur opgeladen met de turbo power kabel.
Deze middag 14 h 100% nu 23% op 21.30 dat is 7.30h dat is toch veel te rap dat hij afgaat,
normaal moet je toch een volle dag 24h met een oplaadbeurt kunnen doen.

Ik heb nu gevonden dat je als je op de knop duwt voor afzetten of opnieuw opstarten, als je daar op blijft duwen tot hij zelf reboot,
dan moet je hem opladen tot 100% en hem dan nog minstens een uur of langer moet laten aanliggen. boost van de batterij.
Dan zet ik hem uit over de nacht en morgen terug aanzetten en zien hoe lang ik dan met de batterij kan doen.


Mag hem nog wel terug geven ter reparatie (2jaar) garantie maar dan ben ik wel al mijn apps kwijt.
En het zijn er redelijk wat en belangrijke ook, ook van het werk waar ik dan speciaal moet voor naar de IT afdeling gaan om dit erop te laten zetten

weet iemand hoe ik mijn apps kan sparen,
ik ben alles kwijt, email accounts, photo's, enfin alle accounts, spotify, it's me, enz
die mevrouw van bol.com zei dat ik naar een telefoon winkel kan gaan om die te sparen, om mij daarbij te helpen, maar dat geloof ik niet.

Ben hem ongeveer 14 dagen kwijt, dat gaat gewoon weg niet, iemand een idee



thanks
 
vooralleer je hem ter reparatie binnen doe maak je toch eerst een back-up aan in google one drive of op een externe opslag media ..
ik was de mijne 2x 14 dagen kwijt .. d.w.z. de eerste keer keken ze deze na en hadden er niets aan gedaan ..dezelfde dag dat ik hem terug kreeg melde ik hem wederom aan ter reparatie aangezien hij nog sneller leeg liep dan er voren ..deze keer stuurde ze hem via bol.com reparatie service door naar een reparatie service in Frankrijk en daar hebben ze dus wel degelijk vast gesteld dat er een nieuwe accu diende geplaatst te worden .. m.a.w ik heb hem 2x ter reparatie aangemeld en pas bij de 2de kreeg ik een nieuwe accu ..
*was het nu echter zo geweest dat men wederom er niets aan had verholpen dan had ik deze een derde keer aangemeld ter reparatie omwille van hetzelfde probleem en had ik mijn aankoop bedrag kunnen terug eisen aangezien dit me zo meegedeeld werd door de reparatie service van Bol.com .

*nu de mijne was nog géén 7 maanden oud deze van u is al buiten de garantie denk ik zelf ..
 
nee ik heb nog 6 maand garantie
maar van wat maak ik een back up en hoe,
mijn email accounts moet ik toch er opnieuw inzetten, en de rest zijn foto's en albums die in principe op gmail staan alsook mijn contacten
kan ik van een app een back up maken, ik denk dat ik van de app's die ik draai, ze allemaal moet opschrijven en ze nadien terug moet installeren en inloggen met mijn log in en wachtwoord
of ken jij een andere manier?

ik weet niet of ik je nog kan lezen want zit nu al te lang achter de pc met die telefoon naar Bol.com
maar laat zeker iets weten

mijn agenda die staat normaal gezien ook op gmail denk ik

greets and thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan