Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik probeer nu al hele tijd achi te activeren in bios maar als ik dit doe krijg ik een fout melding.

F731A19C-0D53-4A30-A88B-8B5F0DCBE58B.jpg

Ik maak gebruik van een ssd en in windows 8.1 werkte dit, maar voor de upgrade naar win 10 moest ik in bios deze op IDE zetten anders kon ik niet upgraden.
Iemand een oploosing er voor ben al een een maand aan zoeken geweest en nog geen oplossing gevonden.
 
Het gaat hier om de AMD SB 700 chipset welke de AHCI/RAID voorziet. Ik vermoed dat je Windows 10 deze niet(meer) ondersteund of niet(meer) correct herkent.
Ik vind niet onmiddellijk drivers voor gebruik tijdens de installatie. Maar je kan anders volgende eens proberen.
Installeer Windows 10 op IDE. Download en installeer volgende drivers voor Windows 10.
Download Drivers
Chipset - AMD 7-Series - All 7 Series - Windows 32 of 64bit

Pas daarna de registry fix toe voor AHCI op Windows 10 en probeer daarna je BIOS eens terug op AHCI te schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier om de AMD SB 700 chipset welke de AHCI/RAID voorziet. Ik vermoed dat je Windows 10 deze niet(meer) ondersteund of niet(meer) correct herkent.
Ik vind niet onmiddellijk drivers voor gebruik tijdens de installatie. Maar je kan anders volgende eens proberen.
Installeer Windows 10 op IDE. Download en installeer volgende drivers voor Windows 10.
Download Drivers
Chipset - AMD 7-Series - All 7 Series - Windows 32 of 64bit

Pas daarna de registry fix toe voor AHCI op Windows 10 en probeer daarna je BIOS eens terug op AHCI te schakelen.

Werk ook niet.
 
er word hier verondersteld dat men dient te zoeken op de AMD SB 700 chipset en dit is wellicht fout ...
zoals te zien is in de afbeelding van Tuts ..Luc en mezelf is het wel telkens hetzelfde "Southbridge-model SB 700"maar telkens een andere chipset-model denk dat er hier moet gezocht worden op het chipset-model zelf ..

het is steeds hetzelfde Southbridge-model maar een andere Chipset-model ..
Ashampoo_Snap_2015.11.30_09h08m43s_003_.png

Ashampoo_Snap_2015.11.30_09h14m39s_004_.jpg

Ashampoo_Snap_2015.11.30_09h17m04s_005_.png
 
Het gaat hier om de AMD SB 700 chipset welke de AHCI/RAID voorziet. Ik vermoed dat je Windows 10 deze niet(meer) ondersteund of niet(meer) correct herkent.
Ik vind niet onmiddellijk drivers voor gebruik tijdens de installatie. Maar je kan anders volgende eens proberen.
Installeer Windows 10 op IDE. Download en installeer volgende drivers voor Windows 10.
Download Drivers
Chipset - AMD 7-Series - All 7 Series - Windows 32 of 64bit

Pas daarna de registry fix toe voor AHCI op Windows 10 en probeer daarna je BIOS eens terug op AHCI te schakelen.

Na dit gedaan te hebben, wil de computer niet meer opstarten (doorstarten)
Krijg de mededeling "Automatisch herstel voorbereiden" dus heb ik een image weer geplaatst.
Want wat ik ook veranderde in bios altijd zelfde.
 
Ik heb een nieuwe instal kunnen doen met deze storage controller (AHCI)
 

Bijlagen

  • 64bit Win8.1 AMD AHCI Driver v1.3.1.276 WHQL.zip
    70.1 KB · Weergaven: 97
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan