Status
Niet open voor verdere reacties.
Opvallend veel meldingen van kapotte modems bij Telenet
Eén dag na de grote panne bij telecombedrijf Telenet klagen nog altijd heel wat mensen dat ze niet op het internet raken.
'We zien vandaag meer meldingen dan gebruikelijk over defecte kabelmodems', zegt woordvoerder Stefan Coenjaerts van Telenet aan De Morgen.

'Dat kan het gevolg zijn van de panne en van vervolgens iets te vaak het toestel te 'resetten'.
Volgens Coenjaerts is het niet de panne zelf, maar het herstel erna dat voor problemen zorgt met de modems.
'Wij hebben klanten aangeraden om hun modem na de panne eens te resetten.
De modem kan dan defect zijn gegaan na het iets te vaak 'resetten' van het toestel. Daar zijn die namelijk niet op voorzien.'

Mensen die op dit moment nog altijd problemen hebben met hun internetverbinding nemen best contact op met de klantendienst van Telenet.
De klantendienst van het bedrijf kan vanop afstand checken of een modem al dan niet kapot is.
Telenet heeft extra technici voorzien om zo snel mogelijk en gratis kapotte modems te vervangen.
'We hebben ook extra mensen in het callcenter ingeschakeld om de telefoontjes over problemen met de vastgelopen modems op te vangen,' aldus de woordvoerder.
Bovendien zijn er volgens Coenjaerts ook vele telefoontjes om te vragen wat er nu eigenlijk precies gebeurd is zondagochtend.
En behoorlijk veel telefoontjes om te vragen hoe Telenetklanten zullen gecompenseerd worden (met een gratis film).
'We zijn volop aan het werken aan een communicatieplan om iedereen over de panne van zondag en de compensatieregeling beter in te lichten', zegt Coenjaerts.
Ongeveer de helft van de 1,6 miljoen klanten van Telenet zou getroffen zijn door de panne van gisteren.

BRON
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan