Browser Mail adressen sorteren ?

Als ik inlog bii Google Chrome heb ik de keus uit 3 mailadressen (echtgenote, zoon, en mijzelf) hoe kan ik deze volgorde sorteren zodat ik mijn adres steeds als eerste al heb staan.
bvd Frits

Dit vond ik op het internet, geen idee of het jou kan helpen, ik geef het toch maar mee:

Met deze stappen kun je voor jezelf een nieuw Chrome-profiel aanmaken:
Open Google Chrome.
Klik op het profielfiguur in de rechterbovenhoek van de browser (naast de adresbalk).
In het dropdown-menu dat verschijnt, klik op "Profielen beheren" of "Profiel toevoegen".
Klik vervolgens op "Profiel toevoegen" in het nieuwe venster dat opent.
Er verschijnt een nieuw venster waarin je het nieuwe profiel kunt instellen. Je kunt een naam en avatar kiezen.
Klik op "Toevoegen" om het nieuwe profiel aan te maken.
Het nieuwe profiel wordt geopend in een nieuw venster en je kunt inloggen met jouw e-mailadres.
Met het nieuw aangemaakte Chrome profiel kun je je eigen e-mailadres als standaard instellen zonder dat het wordt beïnvloed door de overige e-mailadressen.

Maar ... dat doet niets voor de volgorde waarin je profielen worden afgebeeld bij het inloggen ...
TS : Je spreekt over mailadressen, maar eigenlijk zijn het de profielen die je wil gesorteerd zien, met de jouwe bovenaan.
De vraag is dus volgens mij eigenlijk :

Als ik inlog bii Google Chrome heb ik de keus uit 3 profielen (echtgenote, zoon, en mijzelf) hoe kan ik deze volgorde sorteren zodat ik mijn profiel steeds als eerste al heb staan.
Het antwoord van @ivanh hierboven zegt enkel welk mailadres, gekoppeld aan elk van de profielen, binnen dat profiel als standaard mailadres wordt gebruikt. Maar niets over een volgorde van de profielen.

En dit zijn de mogelijkheden :

De volgorde van de profielen in het opstartscherm van Chrome wordt bepaald door het volgende:
  1. Het meest recent gebruikte profiel verschijnt meestal bovenaan.
  2. De standaardgebruiker (indien ingesteld) krijgt vaak een vaste positie.
  3. Andere profielen worden getoond in de volgorde waarin ze voor het laatst zijn gebruikt, maar dit kan enigszins variëren afhankelijk van Chrome-versies en updates.
Kan je de volgorde beïnvloeden?

Ja, maar niet rechtstreeks via een optie in Chrome. Mogelijke manieren om de volgorde te beïnvloeden zijn:
  1. Recent gebruikte profielen sorteren
    • Start Chrome op en log in met het gewenste profiel.
    • Sluit Chrome en open opnieuw met een ander profiel.
    • Herhaal dit proces in de volgorde waarin je de profielen wilt sorteren.
  2. Een standaardprofiel instellen
    • Ga naar chrome://settings/
    • Onder "Jij en Google" selecteer je het profiel dat je standaard wilt openen.
    • Dit profiel zal als eerste geladen worden als Chrome wordt gestart zonder een specifiek profiel.
  3. Profielen verwijderen en opnieuw toevoegen
    • Open het profielbeheer (chrome://settings/people).
    • Verwijder profielen en voeg ze opnieuw toe in de gewenste volgorde.

Als ik inlog bii Google Chrome heb ik de keus uit 3 mailadressen (echtgenote, zoon, en mijzelf) hoe kan ik deze volgorde sorteren zodat ik mijn adres steeds als eerste al heb staan.
Ik snap er geen snars van,
Vraag 1 waarom zou hij als eerste moeten staan??
Vraag 2 Waar heb jij iets te makken met de Emails van jou zoon of vrouw??

Laatst bewerkt:
@Pagadder Lezen wat voorafgaat blijft vaak een probleem. Het gaat NIET over de mails van zoon of vrouw, maar over het aanloggen op de PC door hemzelf, zoon en vrouw ! Zie zijn antwoord daarover in #5...
Er zijn nu eenmaal mensen die in het gezin met 3 personen slechts 1 PC delen hé !

Waarom het bovenaan zou moeten staan ? Niet duidelijk en ook niet echt een halszaak. Maar ik begrijp eruit dat TS zich die vraag had gesteld of dat mogelijk was. Hij weet nu hoe het zit en ik heb de overtuiging dat hij daar mee kan leven.

Terug
Bovenaan