Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal....ik zit met een probleem,nml. mijn laptop windows 7 zit op Slot....de hd vraagt een ww en dat pakt ie niet! Ik kom er niet meer in.... Ik heb de fabrikant (Toshiba) gebeld en die zeggen dat er dan een nieuwe harde schijf in moet en misschien een moederbord????
En verder nog iets met Bios....???
Ik ben een leek op dit gebied, dus ik weet me geen raad meer en ik kan mijn laptop eigenlijk niet missen.......... ;-(
WEET IEMAND EEN OPLOSSING??

Alvast bedankt voor de moeite !

Groetjes,
Monique
 
ik heb zojuist een 15GB usb stick eens vergrendeld door bitlocker te gebruiken ...
er word nog thans verschillende opties weer gegeven om de key te bewaren ..
er is zelfs de optie aanwezig om de ontgrendeling automatisch te starten ...

Ashampoo_Snap_2013.08.25_00h50m51s_010_.jpg
 
Ja, je kan die key op verschillende plaatsen bewaren, afprinten, etc...
Je kan ook decrypteren of ontgrendelen.

Maar, éénmaal een hardware wijziging gaat een door bitlocker geëncrypteerde HD in een veiligheidsmodus en moet je de recovery key ingeven. Raak je dus nietmeer aan je data of in Windows.

Er is ook een verschil tussen het encrypteren van een extern medium zoals een USB stick of de root disk van je laptop. USB stick mag je verplaatsen en zodoende kan je er altijd aan... mits je de key hebt.
 
Windows 7 Home Premium Professional Ultimate
BitLocker nee nee ja
BitLocker To Go nee nee ja

Windows 7 - Bitlocker stationsversleuteling

Met de Bitlocker stationsversleutelings optie vergrendel je de harde schijf met een sleutel. De bestanden op de schijf worden daarmee gecodeerd. Dit houd in dat als je harde schijf gestolen word dat het niet mogelijk is om de data te benaderen met een andere pc net zo min als met een ander besturingssysteem. Op de pc zelf is het alleen mogelijk de data te benaderen als je ingelogt bent als de gebruiker die daar de rechten toe heeft.

Windows 7 - Bitlocker To Go

Nieuw sinds Windows 7 is de functie BitLocker To Go om bijvoorbeeld snel USB sticks of externe schijven te versleutelen. Versleutelde stations kunnen uitgelezen en bewerkt worden op een computer met Windows 7. Welke editie dit is van Windows 7 maakt hier niet uit. Hiervoor kan ingesteld worden dat er geen wachtwoord is benodigd op het moment dat de stick wordt uitgelezen op de computer waarop deze vergrendeld is.

Een vergrendelde USB stick kan wel uitgelezen worden op een computer met Windows XP of Windows Vista. Er kunnen hier geen bestanden toegevoegd worden aan de USB stick.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee523219(v=WS.10).aspx
 
Ja, klop ook. Enkel op de Windows 7 Ultimate en Enterprise zit die functioniliteit.
Zolang je niet knoeit met het OS of hardware, gaat deze zichzelf tijdens het booten ontgrendelen. De enige mogelijkheid is inloggen met je Windows account. Detecteerd Bitlocker geknoei met je OS of hardware (of veranderingen zoals extra memory etc.) , dan gaat Windows niet verder booten tenzij je die recovery key hebt.

Ik heb ook al meegemaakt dat deze terug gevraagd werd wanneer er Bitlocker op de HDD actief was, en daarboven nog encryptie van de vendor zelf werd toegepast. Beiden via de TPM chip... (plaats waar wachtwoorden worden opgeslagen en encryptie wordt berekend). Toen werd de recovery key ook terug gevraagd.

Alleszins, ik denk dat de TS dit allemaal niet zo per ongeluk geactiveerd heeft. Experimenteren is niet slecht, alleen soms weten wat je aan het doen bent!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan