Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal....ik zit met een probleem,nml. mijn laptop windows 7 zit op Slot....de hd vraagt een ww en dat pakt ie niet! Ik kom er niet meer in.... Ik heb de fabrikant (Toshiba) gebeld en die zeggen dat er dan een nieuwe harde schijf in moet en misschien een moederbord????
En verder nog iets met Bios....???
Ik ben een leek op dit gebied, dus ik weet me geen raad meer en ik kan mijn laptop eigenlijk niet missen.......... ;-(
WEET IEMAND EEN OPLOSSING??

Alvast bedankt voor de moeite !

Groetjes,
Monique
 
is dit zomaar van vandaag gebeurd zonder dat jijzelf in de bios ben geweest ?
indien de HD als slave aangesloten is dan is ook deze niet benaderbaar ...anderzijds kan het hier om een besmetting gaan .

duik eens je bios in en controleer of de HD op " Master " aangesloten is en niet op " slave "
 
indien de HD als slave aangesloten is dan is ook deze niet benaderbaar ...anderzijds kan het hier om een besmetting gaan .

duik eens je bios in en controleer of de HD op " Master " aangesloten is en niet op " slave "

Ben even niet mee hier, tenzij ik iets over het hoofd zie. Master/Slave config werd enkel gebruikt bij IDE apparaten en is nietmeer van toepassing sinds SATA. En ik zie niet in hoe een Master/Slave config wel of niet iets kan voorkomen. Dit is een hardware configiruratie welke volledig losstaat van software.
 
@ Ddragon
dan is dit een grove fout van me ...had effe google gebruikt om te achter halen of de hd zomaar op slot kon gezet worden , en dit kwam er uit ....heb er niet bij stil gestaan dat dit enkel voor IDE was bedoeld ( stond er trouwens ook niet vermeld ).
 
wel indien de bitlocker actief is op de HD dan is dit enkel op te lossen door de HD aan te koppelen op een werkende windows die tevens ook voorzien is met bitlocker ...
de huidige geblockeerde HD dient men extern aansluiten met een verloopstuk .

* maar inderdaad zolang " Moniqueb02 " niets van haar laat horen hebben we er het raden naar !
 
Hallo, daar ben ik weer...ik heb jullie reacties gelezen en wat swake zei klopt...hd ww voor beveiliging...wat qtex zei snap ik niet helemaal, maar ik hoop dat het werkt!! Kunnen jullie de evt. oplossing in simpele taal formuleren anders snap ik het niet, ik ben a-technisch!! Erg fijn dat jullie meedenken, super, bedankt hiervoor ;-)

Groetjes,
Moniqueb02
 
door een omstandigheid is de HD van u geblokkeerd..
dit is waarschijnlijk gekomen doordat deze immers werd afgesloten terwijl hij nog met een bewerking bezig was ...

doordat de bitlocker aangesprongen is is de HD niet meer te bereiken ...
tenzij je de HD uitbouwt en extern aansluit op een andere werkende computer die ook de optie bitlocker heeft ...
door je eigen HDaan te sluiten op een andere pc kun je dan via de bitlocker je eigen HD vrijgeven ...
nadat deze vrij gegeven is sluit je deze terug aan in j laptop en je start deze op ...
je kan de HD van u zelf extern aansluiten op een andere pc met behulp van een hulpstuk ..

Ashampoo_Snap_2013.08.24_23h13m15s_007_.png
 
door een omstandigheid is de HD van u geblokkeerd..
dit is waarschijnlijk gekomen doordat deze immers werd afgesloten terwijl hij nog met een bewerking bezig was ...

doordat de bitlocker aangesprongen is is de HD niet meer te bereiken ...
tenzij je de HD uitbouwt en extern aansluit op een andere werkende computer die ook de optie bitlocker heeft ...
door je eigen HDaan te sluiten op een andere pc kun je dan via de bitlocker je eigen HD vrijgeven ...
nadat deze vrij gegeven is sluit je deze terug aan in j laptop en je start deze op ...
je kan de HD van u zelf extern aansluiten op een andere pc met behulp van een hulpstuk ..

Bekijk bijlage 11154

Onmogelijk. Bitlocker gaat zichzelf nooit activeren, zelfs niet door omstandigheden... Gebeurd altijd manueel door de gebruiker zelf!
En zelfs staat bitlocker actief op die HD en bezit je de recovery key niet, kan je onmogelijk aan die data. Anders zou de encryptie geen zin hebben...

Maw, je kan nooit meer aan die data zonder je recovery key!
Deze wordt enkel gevraagd (in jouw geval nu dus...) wanneer er iets aan de hardwareconfiguratie van je laptop veranderd is. Voorbeeld wanneer je die HDD in een andere laptop zou steken.
 
ok , stel dat ze deze optie per ongeluk heeft geactiveerd of dit werd door een ander gedaan !
en ze bezit de toegangscode niet ...
dan blijft een herinstallatie de enige optie ... formateren dus en opnieuw installeren .

Een met BitLocker beveiligd station ontgrendelen

Correct, data is verloren als je die sleutel nietmeer weet of hebt...
Maar zelfs per ongeluk zie ik niet zo snel gebeuren, zulke encryptie duurt wel even tegen dat die volledig voltooid is. Je praat zelfs over uren (4) op een disk van 500GB op een intel i5 CPU.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan