Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal....ik zit met een probleem,nml. mijn laptop windows 7 zit op Slot....de hd vraagt een ww en dat pakt ie niet! Ik kom er niet meer in.... Ik heb de fabrikant (Toshiba) gebeld en die zeggen dat er dan een nieuwe harde schijf in moet en misschien een moederbord????
En verder nog iets met Bios....???
Ik ben een leek op dit gebied, dus ik weet me geen raad meer en ik kan mijn laptop eigenlijk niet missen.......... ;-(
WEET IEMAND EEN OPLOSSING??

Alvast bedankt voor de moeite !

Groetjes,
Monique
 
is dit zomaar van vandaag gebeurd zonder dat jijzelf in de bios ben geweest ?
indien de HD als slave aangesloten is dan is ook deze niet benaderbaar ...anderzijds kan het hier om een besmetting gaan .

duik eens je bios in en controleer of de HD op " Master " aangesloten is en niet op " slave "
 
indien de HD als slave aangesloten is dan is ook deze niet benaderbaar ...anderzijds kan het hier om een besmetting gaan .

duik eens je bios in en controleer of de HD op " Master " aangesloten is en niet op " slave "

Ben even niet mee hier, tenzij ik iets over het hoofd zie. Master/Slave config werd enkel gebruikt bij IDE apparaten en is nietmeer van toepassing sinds SATA. En ik zie niet in hoe een Master/Slave config wel of niet iets kan voorkomen. Dit is een hardware configiruratie welke volledig losstaat van software.
 
@ Ddragon
dan is dit een grove fout van me ...had effe google gebruikt om te achter halen of de hd zomaar op slot kon gezet worden , en dit kwam er uit ....heb er niet bij stil gestaan dat dit enkel voor IDE was bedoeld ( stond er trouwens ook niet vermeld ).
 
wel indien de bitlocker actief is op de HD dan is dit enkel op te lossen door de HD aan te koppelen op een werkende windows die tevens ook voorzien is met bitlocker ...
de huidige geblockeerde HD dient men extern aansluiten met een verloopstuk .

* maar inderdaad zolang " Moniqueb02 " niets van haar laat horen hebben we er het raden naar !