Windows 10 laptop start niet altijd op , wel na inhouden van startknop hp pavilion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een HP pavilion G7 , die niet meer opstartte destijds. Onderzocht , aan moederbord niks te zien. Kreeg blijkbaar geen stroom want led van jack brandde niet.Na veel puzzelen, toch een ander moederbord gekocht(occasie, gereviseerd). Ik doe dit voor mijn hobby , en dacht die laptop wel aan de praat te krijgen.
Dit moederbord erin geplaatst en alles werkt normaal. Heb een upgrade naar win10 willen doen en laptop een paar uur laten werken, tot hij bleef hangen
Afgezet met startknop , en dag erna weigerde hij van op te starten. (hetzelfde probleem als bij het vorige moederbord viel uit na 1 maand ).
Na wat zoeken, startknop 30 sec ingehouden en zie hij start terug op, led jack brand , scherm ok .
Na afzetten, terug hetzelfde probleem, niet meer opstarten. Terug procedure startknop,en weer ok. Na 1 uur silstaan werkt dit ook. Iemand een idee wat dit kan zijn. Zou het de powerjack kunnen zijn die kapot is, of die een beveiliging heeft?????

Iemand enig idee??? Bedankt op voorhand
 

Bijlagen

  • IMG_20191205_133339952 (Medium).jpg
    IMG_20191205_133339952 (Medium).jpg
    95 KB · Weergaven: 505
reeds gedaan, doch vond het eigenaardig dat diegene die ik geplaatst had na 3 dagen experimenteren (0 volt aangaf). Heb er dan maar een nieuwe ingestoken (had de bios wel een paar keer moeten veranderen opstarten met cd enz...); Dus zit een nieuwe in.

Ga de dc jack vervangen einde week, want er is geen zinvolle uitleg meer. En ali heeeft de bewijs van test voorgelegd, doch daarin wordt de normale startprocedure niet gebruikt (start met batterij) en volgens een technieker wordt dan een ander circuit gebruikt op mb. Afwachten
Toch bedankt
 
als laatste mogelijke redmiddel zou je eens kunnen nagaan of er een nieuwere bios update beschikbaar is ..
ali is veronderstel ik de eigenaar van deze laptop ..
 
qtex, ali bedoel ik aliexpress (in china) , die het moederbord geleverd heeft
heeft die testen van mb doorgestuurd als bewijs , test gedurende 2 dagen,maar met de batterij als voeding
verder nooit problemen gehad met aliexpress , heb klacht ingediend, curieus wat ze beslissen (garantie loopt nog, maarterugsturen is geen optie)
zullen afwachten
 
heb ook ooit iets besteld via ali maar was er ook niet tevreden mee aangezien de frequentie niet in te stellen was … was een universele afstands bediening voor de poort opener !
dit terug sturen diende vervolgens naar Nederland te gebeuren blijkbaar is daar een Depo-center althans kreeg ik na 3 weken het geld terug op de rekening .
 
ga ik eens voor informeren, anders kost u dit 70 euro. THX voor de info. Prullen is niet zo erg (meestal voor een paar euro. Maar dit was toch een duur en speciaal moederbord, en in usa x2 + douane en invoertaks. Langs ali niks. En die in usa zijn ook niet origineel;Enfin effe nakijken
 
Beste cve, heb nu bij mij 'goede laptop' , baterij verwijderd; Laptop opgestart, terug afgesloten met win10 optie, stekker uit dc jack gehaald , terug erin geplugd , er 1 maal op de startknop gedrukt en mijn laptop is vertrokken (dus niet nodig van 30 sec op startknop te duwen om restspanning eraf te halen).
Dus dit is mij een normale werking.
Ik heb nergens 30 seconden vermeld beste kerel. Ik heb gewoon vermeld als je je laptop uitgeschakeld hebt en je hebt reststroom op je moederbord, trek dan je stroomkabel eraf en druk eens op je power knop, maar heb nergens gezegd dat je die 30 sec. moet ingedrukt houden. Dit is daar ook nergens voor nodig als je je reststroom wil weghalen. Het is een kwestie dat hij die reststroom kwijt kan door te proberen op te starten. Wat uiteraard niet zal lukken he. Je zal niets zien. Enkel zal de eventuele reststroom wel weg zijn. Wordt ook aangeraden om dit te doen voor je aan een computer begint te werken te doen.
 
cve, ok , dat hebt ge niet gezegd, maar moet ik doen om de laptop opgestart te krijgen. En bij een werkende laptop is dit niet nodig.Ja maar word wel door HP aangeraden als middel om op te starten bij een probleem. Heb ik ook niet uitgevonden maar ergens gevonden bij HP. En blijkbaar na 30 sec start hij op. Minder als 30 sec dan doet hij niks. Dus is toch ergens iets dat blijkbaar een ontlading doet, en die tijd nodig heeft. Heb nog ergens gevonden dat processor zou beschermd worden op die wijze, maar dat kan ik niet bevestigen ?Toch bedankt
 
je koopt in feite niet bij Ali zelf maar bij een andere aanbieder ..je dient altijd eerst na te gaan of gratis retouneren mogelijk is ...niet elke verkoper bied dit aan ..
gelukkig had ik wel zo ' n verkoper ..

AliExpress is zelf geen webshop, het is alleen een platform waar verkopers hun producten op kunnen aanbieden die jij als klant kunt kopen.
Vergelijk het maar met Marktplaats in Nederland, daar koop je ook artikelen van de verkopers en niet van Marktplaats zelf.
Het houdt dus ook in dat je geen producten terugstuurt naar AliExpress zelf, maar naar de verkoper waar je de producten hebt gekocht.
Verkopers op het platform van zijn niet verplicht om retouren te accepteren.
Of jouw verkoper dit doet kun je terugvinden op de productpagina en op de pagina met alle informatie over de verkoper.

lees het volgende maar eens na … https://www.webshopblog.nl/artikelen-terugsturen-bij-aliexpress/
 
cve, ok , dat hebt ge niet gezegd, maar moet ik doen om de laptop opgestart te krijgen. En bij een werkende laptop is dit niet nodig.Ja maar word wel door HP aangeraden als middel om op te starten bij een probleem. Heb ik ook niet uitgevonden maar ergens gevonden bij HP. En blijkbaar na 30 sec start hij op. Minder als 30 sec dan doet hij niks. Dus is toch ergens iets dat blijkbaar een ontlading doet, en die tijd nodig heeft. Heb nog ergens gevonden dat processor zou beschermd worden op die wijze, maar dat kan ik niet bevestigen ?Toch bedankt
Lijkt me ook een ontlading van elco's. Kan je trouwens moeillijk een "tijd" opplakken. 30 seconden lijkt me niet abnormaal. Hangt af van het vermogen van de gebruikte elco's (en de bleeding resistors als die eventueel gebruikt worden in de voeding).
 
je koopt in feite niet bij Ali zelf maar bij een andere aanbieder ..je dient altijd eerst na te gaan of gratis retouneren mogelijk is ...niet elke verkoper bied dit aan ..
gelukkig had ik wel zo ' n verkoper ..

AliExpress is zelf geen webshop, het is alleen een platform waar verkopers hun producten op kunnen aanbieden die jij als klant kunt kopen.
Vergelijk het maar met Marktplaats in Nederland, daar koop je ook artikelen van de verkopers en niet van Marktplaats zelf.
Het houdt dus ook in dat je geen producten terugstuurt naar AliExpress zelf, maar naar de verkoper waar je de producten hebt gekocht.
Verkopers op het platform van zijn niet verplicht om retouren te accepteren.
Of jouw verkoper dit doet kun je terugvinden op de productpagina en op de pagina met alle informatie over de verkoper.

lees het volgende maar eens na … https://www.webshopblog.nl/artikelen-terugsturen-bij-aliexpress/
Koop al 5 jaar zaken op Aliexpress(meestalkleine zaken met niet veel waarde.. Ken het principe. Deze verkoper neemt artikelen terug (doch is geen optie omwille van te hoge verzendkosten naar china). Had 5 handelaars vergeleken. Deze kreeg de beste beoordeling. Heb een 'dispute' geopend omdat hij zijn garantie niet naleefd, en ik zijn bewijs onvoldoende vind. (garantie 40 dagen na aflevering op site); Nu stelt hij geen terugbetalinen geen terugname als oplossing. Tja dan komt Aliexpress wel effe tussen ( nog ooit gelijk gekregen in een ander zaak die niet conform was) . Dus we zullen zien. Ebay is op dat gebied beter, terugzending gratis bij betaling via paypal,Maar mb waren allemaal uit usa en dan betaald ge enorme verzendkosten, en taksen erop. zal zien hoe dit afloopt. Toch bedankt voor de info.
 
Alles terug gedemonteerd en terug opgebouwd, stekers nageken, niks gevonden wel dat de laptop nu wel opstart (eerst alleen de ventilator, en naderhand ook het beeld, heb hem 4 uur laten draaien, win10 erop , updates gedaan. Alles werkt nu, wat er nu mis was , zal het waarschijnlijk nooit weten.enfi, hij werkt
Had wel 2 dagen stil gelegen (???)

Wat aliexpress betreft, mijn dispute was al geescaleerd, kon het mb terug sturen en geld terug , MAAR terugsturen kost 70 euro. Dus heb dat geweigerd. Slot; alles terugsturen en geld terug was oordeel. Les : koop nooit iets van grote waarde bij Aliexpress, dat kan mislopen,.Ge krijgt uw geld terug maar de verzendkosten zijn min 70 euro. En dat is dan wel een zuivere verliespost. Verder werd er niets als bewijs van mij aanvaard( bewijs hoge vervoerkosten)

Tot daar mijn probleem (gelukkig werkt het toch, voor hoelang?,
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan