Hardware Laptop niet te openen - melding "Source DLL not found"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Hedenmorgen wil ik mijn laptop - PC - ASUS - Notebook - N76VB-T4155H-BE - openen zoals gewoonlijk, maar die weigert met de melding "Source DLL not found"
Ik open :

  • Het basisscherm verschijnt met datum en tijd.
  • Dan verkrijg ik het schermpje voor de "Aanmeldingsopties".
  • Ik vul dan mijn persoonlijke "pincode" in.
  • En dan zou normaal het volledig scherm van Windows 10 moeten openen.
  • Maar in plaats daarvan krijg ik een schermpje met de melding : "Source DLL not found"
Graag een tip wat dit betekent en wat ik kan doen om mijn laptop te openen.

Dank
Flamingo
 
  1. Go to Start, type "command" on search box, then simultaneously press Ctrl + Shift, then Enter.
  2. Click Yes on the permission box.
  3. On the command prompt, type "regsvr32 /u source.dll", then Enter. This will unregister the file.
  4. Type "regsvr32 /i source.dll", then Enter to re-register the file.
  5. Close window.
  6. Restart PC.
 
Hoe ver kom je met de PC ? Kun je nog naar een opdrachtprompt ?
Als hij niet verder komt dan het schermpje met de melding zijn er weinig dingen die je nog kunt doen behalve vanaf een ander medium zoals een DVD of USB stick opstarten en een herstel proberen.

Hier een paar linkjes.
 
Fout: "Bron-DLL niet gevonden" - Microsoft-community
  1. Ga naar Start , typ "command" in het zoekvak en druk vervolgens tegelijkertijd op Ctrl + Shift en vervolgens op Enter .
  2. Klik op Ja in het toestemmingsvak.
  3. Typ "regsvr32 / u source.dll" op de opdrachtprompt en druk op Enter . Hierdoor wordt de registratie van het bestand ongedaan gemaakt.
  4. Typ "regsvr32 / i source.dll" en druk op Enter om het bestand opnieuw te registreren.
  5. Venster sluiten.
  6. Start de pc opnieuw op.
 
Beste aardbei,
Ik krijg de melding : "Kan het bestand command niet vinden".
Graag de antwoorden in het Nederlands a.u.b. Niet iedereen is de Engelse taal goed machtig. Heb dit door mijn buurman laten vertalen.

Beste Skippy,
Gaarne voor iedereen verstaanbare taal.
Wat is " opdrachtprompt " ?

Flamingo
 
het systeempje van "flamgen " start niet door na het ingeven van de pin code...
vanuit start kan flamgen al zeker nooit naar het uitvoervenster (zoekvenster ) en is de optie aangebracht door "aardbei " niet te gebruiken .
flamgen dient effectief op te starten via een installatie medium of de recovery disk aangeboden hier boven door Skippy..
om zodoende via de geavanceerde herstel opties de opdrachtprompt te kunnen gebruiken ..

Ashampoo_Snap_zaterdag 26 september 2020_11h23m24s_001_.jpg
 
Beste Skippy,
Gaarne voor iedereen verstaanbare taal.
Wat is " opdrachtprompt " ?

Flamingo

Volgens mij is de opdrachtprompt een verstaanbare taal. Ik zou dit niet anders kunnen formuleren, het wordt zelfs binnen Windows zo aangegeven.
Dit is het Dos schermpje dat je bereikt met de opdracht cmd of via Powershell.
Maar als de pc niet verder komt dan het schermpje dat u aangeeft en er geen Startknop komt gaat dat niet lukken. Vandaar mijn vraag hierover.
Dan zal er vanaf een extern medium opgestart moeten worden om iets te kunnen uitrichten van herstel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan