Windows 10 Kleine venstertjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel vaak, te vaak, opent Windows kleine venstertjes in plaats van gemaximaliseerde.

Waarom gebeurt dit en is het mogelijk om vensters en documenten altijd gemaximaliseerd te (laten) openen?
 
Normaal gezien wordt een programma geopend in het formaat waarin het gesloten werd... Dat loopt echter vaak mis en gaat enkel goed als u altijd hetzelfde scherm en formaat gebruikt ...

Er is een oplossing per app :

Dit is Windows 7 en in het Engels maar gewoon 'kijken' en je snapt zeker de bedoeling
 
Hallo PhilipV,

De oplossing van de jongedame herinner ik mij uit mijn Windows 7 tijd. Ik paste hem toen ook toe, maar was het inmiddels vergeten.

Maar hopen dat het werkt, want ik meen mij uit de Windows 7 tijd te herinneren dat het nogal eens niet helpt.

Ik gebruik overigens altijd uitsluitend gemaximaliseerde vensters. Juist daarom irriteren mij die kleine venstertjes zozeer.

Ik heb één programma dat nog nooit gemaximaliseerd gestart is: de SoftOrbits Photo Stamp Remover. Test, test: jawel bij de eerste poging nochtans geslaagd!

Ik ga de wijziging vanaf nu consequent toepassen.

Dank voor de tip!
 
Het werkt niet als een app/programma of window wordt geopend vanuit een link ipv. vanuit de startup zoals de video laat zien...
Maar daar zal je dan ofwel moeten mee leven (als de aanroepende app het zo wil en je dat niet kan veranderen in die aanroepende app) ofwel moeten testen met de regel dat het formaat waarin een app laatst wordt gesloten bij een volgende opening wordt hersteld.
 
Sommige programma's roepen op hun beurt andere programma's aan of openen vensters op eigen houtje (vb. mail openen in Outlook). Die vensters ontsnappen aan de algemene regel zoals hierboven beschreven.
 
Firefox opende vandaag weer normaal.

sfc/ scannow en chkdsk zijn momenteel niet aan de orde. Pas nog gedaan.

Sommige programma’s tonen nu een meer normaal venstergedrag en voor de rest schaar ik dit probleem maar onder alle andere Windows ergernissen en rariteiten.

Zoals die vervelende map ‘Opgeslagen spellen’ die mij enkele keren per week wordt opgedrongen terwijl ik nog nooit in mijn leven een computerspel heb gespeeld.

Kalm blijven is ook hier de kunst.
 
Firefox opende vandaag weer normaal.

sfc/ scannow en chkdsk zijn momenteel niet aan de orde. Pas nog gedaan.

Sommige programma’s tonen nu een meer normaal venstergedrag en voor de rest schaar ik dit probleem maar onder alle andere Windows ergernissen en rariteiten.

Zoals die vervelende map ‘Opgeslagen spellen’ die mij enkele keren per week wordt opgedrongen terwijl ik nog nooit in mijn leven een computerspel heb gespeeld.

Kalm blijven is ook hier de kunst.
Jij hebt een rare computer dan. Mij word niets opgedrongen.
 
Met opdringen bedoel ik: in de afdeling in de Verkenner met mijn naam verschijnt een paar keer per week een map "Opgeslagen spellen".
Een map die ik niet wil. Zo is er ook een opgedrongen map Favorieten die ik ook niet wil.

Wat heeft dat met mijn computer te maken? Het is gewoon Windows gedrag.
 
Ik begrijp je niet goed ...
  • 'verkenner met mijn naam' ... is dat je Windows Explorer gewoon ? Ik heb alleszins die map niet ... nooit gezien
  • favorieten heb ik ook niet - wel 'snelle toegang' ... vervult dezelfde funktie.
Je kan misschien best eens een screenshot maken van het probleem (met voldoende ruim zicht...), kijken we wel even verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan