Windows 10 Kleine venstertjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel vaak, te vaak, opent Windows kleine venstertjes in plaats van gemaximaliseerde.

Waarom gebeurt dit en is het mogelijk om vensters en documenten altijd gemaximaliseerd te (laten) openen?
 
De afdeling in de Verkenner met mijn naam: Windows Explorer>Naam gebruiker=mijn naam.

In dit gedeelte van de Verkenner verschijnen regelmatig mappen die ik niet hoef: Favorieten (van Internet Explorer), Opgeslagen spellen, Contactpersonen, Koppelingen, enzovoort. Maar vooral de Opgeslagen spellen. Als je ze verwijdert staan ze met Engelse namen in de Prullenbak,

Zoals gezegd: voor mij zijn het dagelijkse Windows ergernissen en rariteiten. Ik zou er nog veel meer kunnen noemen, maar ik wil er geen probleem van maken.

Het venstertjesprobleem(pje) is gedeeltelijk opgelost en daar ben ik vooralsnog tevreden mee.
 
Kan ik niet plaatsen ... zo open je je Verkenner toch niet ?
Dat ziet er zo uit :

1618472612575.png


Je hoeft helemaal niet in die gebruikersmap te gaan kijken. Dat kan je overigens enkel als je via de C:\ schijf passeert ... Ik dring nog eens dat je een screenshot laat zien van jou Verkenner, zoals het shot hierboven van het mijne. Ik denk dat je ergens op een afwijkende manier je verkenner gebruikt ...
 
Eerlijk gezegd, PhilipV, begrijp ik u ook niet meer: uw scherm heb ik nog nooit gezien en de gebruikersmap gebruik ik van 's morgens tot 's avonds.

De mappen helemaal linksboven zijn de mappen onder mijn (gebruikers)naam.

Daar verschijnen dus regelmatig onder andere de Opgeslagen spellen, in de Prullenbak aangeland "Saved games" geheten.

Verkenner.png
 
Doe alleszins al het volgende :

Haal uit 'snelle toegang' alles weg wat je niet meer wil zien door er rechts op te klikken en dan te kiezen voor 'Van Snelle toegang losmaken'...NIET delete.

Daarna :
  • Ga naar het menu Beeld in je verkenner
  • Daarin uiterst rechts Opties
En dan krijg je dit scherm :

1618474800340.png


Zet 'Verkenner openen in" op Deze PC in plaats van Snelle toegang
Vink de beide vinkjes onder Privacy af = leeg !

Dan OK - verkenner dicht en terug openen.

--> wat je veronderstelt wordt te gebruiken zijn de links onder 'Deze PC' voor wat op je PC staat.
De links die verwijzen naar externe (cloud zie ik) folders zul je wel blijven terugvinden of moeten instellen onder Snelle toegang.
 
Laatst bewerkt:
Waar wilt u naar toe, PhilipV?

Ik heb er zelf voor gekozen om de Verkenner te openen met Snelle toegang omdat ik dit minder erg/lelijk vind dan “Deze pc”.

En wat heeft dit alles te maken met de “opgedrongen mappen” waar ik het over had?

Zoals mijn Verkenner er nu uit ziet, zo wil ik hem hebben. Met of zonder opgedrongen mappen.

De map Favorieten van Internet Explorer is overigens helemaal niet weg te krijgen. Daarom heb ik hem maar omgedoopt tot “Voor Wen”. Je kunt hem zelfs niet op “Verborgen” zetten, wat ik ook al geprobeerd heb. En in de huidige map “Voor Wen” verschijnt nog bijna dagelijks een andere map: “Werkbalk Favorieten”.

Microsoft wil het zo, meneer.

Dus, als u ergens naar toe wil, graag enige uitleg.
 
Dat is een keuze die je uiteraard zelf maakt en daar ben je vrij in.
Dat de map favorieten van Internet Explorer niet weg te krijgen is (overigens ook niet van Edge) is vrij normaal - zonder zou je browser crashen !
Als je hem hernoemt vindt het systeem hem niet meer en zal dan inderdaad zich genoodzaakt zien hem opnieuw aan te maken. En het is inderdaad een werkbalk (die je ziet in je browser) maar eigenlijk is dat gewoon een andere weergave van een map. En uiteraard moet die dan ook ergens opgeslagen worden.

En zo zijn er nog andere - met wat ik boven verklaarde zou je die gewoon niet meer zien !
Als je de standaardweergave van Windows Verkenner omzeilt (de libraries of bibliotheken van Windows 10) zoals je dat doet, maar liever rechtstreeks in de 'ingewanden' kijkt - dan zit er inderdaad niet anders op dan te aanvaarden dat je alles van die ingewanden ziet.

Die keuze maak je zelf... geen probleem.
Maar nu weet je hoe dit komt.
 
Dat de map favorieten van Internet Explorer niet weg te krijgen is (overigens ook niet van Edge) is vrij normaal - zonder zou je browser crashen !
Als je hem hernoemt vindt het systeem hem niet meer en zal dan inderdaad zich genoodzaakt zien hem opnieuw aan te maken.

Welke browser zou crashen? Ik gebruik Firefox, SRWare Iron en Brave. Hoe kunnen die nu crashen als de map Favorieten ontbreekt in mijn Verkenner?

Edge heb ik geblokkeerd via de Edge Blocker, maar hij is er nog wel, vrees ik. Ook niet weg te krijgen.

Sinds ik de map Favorieten hernoemd heb, komt hij juist niet meer terug. Hij denkt nu dat hij er al is.

Ingewanden heb ik gelukkig nog niet waargenomen in mijn Verkenner. :)
 
De favorieten map is enkel in gebruik voor Internet Explorer - die zit nog ergens ingebakken in je Windows. Geen idee of Edge die ook gebruikt. Dat crashen komt uiteraard niet van wat je in je Verkenner ziet maar wel of het al dan niet op je schijf staat en dus bereikbaar voor die programma's. Maar als je geen van beiden gebruikt is dat inderdaad niet nuttig.

Ik probeer je van niets te overtuigen hoor maar ik zie wel dat het 'personaliseren' van je Windows ervaring je blijkbaar héél erg bezig houdt en aan het hart ligt. Niets mis mee, maar dan gebeurt het wel eens dat MS niet overmatig apprecieert waar je allemaal stokken in steekt hé ...

Ik stel voor dat we er niet verder over discussiëren.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Ik vermoed dat Edge ook zo'n folder gebruikt en Edge kan je niet deinstalleren, en als het je toch zou lukken is hij er bij elke update weer terug.
Maar ik zou daar toch maar niet wakker van liggen...
 
en dat is het probleem voor TS : hij staat erop zijn verkenner te openen via dat 'user' pad ipv. via de normale bibliotheken die de verkenner voorschotelt.
Tja, dan moet je aanvaarden dat je ook mappen ziet waar je geen boodschap aan hebt of niet gebruikt, maar die er wel zijn...

Ik ga dit item nu afsluiten want TS geeft te kennen bij zijn werkwijze te willen blijven, wat uiteraard zijn goed recht is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan